مرکز چاپ سررسید در تهران

مرکز چاپ سررسید در تهران

وقتی‌که بحث مرکز چاپ سررسید در تهران مطرح می‌شود، ذهن‌ها بی‌مقدمه به سمت خیابان ظهیرالاسلام و حرفه‌ای‌ترین مراکز چاپ اقلام تبلیغاتی کشیده می‌شود. چاپ سررسید یک اقدام تبلیغاتی محبوب برای خیلی از مؤسسات، شرکت‌های خدماتی یا تولیدکننده‌های محصول است که معمولاً هر ساله و به مناسب عید نوروز انجام می‌شود. مراجعه به مرکز چاپ سررسید در تهران به احتمال قوی برای هیچ کدام از مراکز تجاری فعال در تهران و اطراف این شهر سخت نیست، اما برای مجموعه‌هایی که این شرایط را ندارند اطلاع از این موضوع کاربردی خواهد بود که پاپ چاپ، یکی از تخصصی‌ترین مجموعه‌های چاپی فعال در این منطقه، خدمات متنوع خود را برای چاپ سررسید یا سایر اقلام تبلیغاتی و اداری مانند چاپ بروشور، چاپ کارت ویزیت و… به‌صورت اینترنتی و غیرحضوری نیز ارائه می‌دهد.

مرکز چاپ سررسید در تهران

چاپ سررسید و اهداف آن

سررسید در واقع یک تقویم نفیس و مناسب برای استفاده به‌عنوان دفترچه یادداشت و درج کردن موضوعات مختلف بر اساس تاریخ و به‌صورت دقیق است که یک هدف تبلیغاتی را دنبال می‌کند. در چاپ سررسید درست مانند چاپ کاتالوگ یا سایر اقلام چاپی تبلیغاتی، درج لوگو و اطلاعات تماس و نوع و ویژگی‌های فعالیت مجموعه سفارش دهنده اهمیت دارد و به همین دلیل در دسته اقلام تبلیغاتی چاپی قرار می‌گیرد اما چون استفاده‌های کاربردی دیگری هم دارد، در زمره اقلام اداری و تکمیل‌کننده مجموعه چاپ ست اداری هم دسته‌بندی می‌شود.

تبلیغات غیرمستقیم بهترین عنوانی است که می‌توان برای تعریف سازوکار و هدف چاپ سررسید انتخاب کرد، چون سررسید با ارائه یک محصول کاربردی و چند منظوره (تقویم، دفترچه یادآور برنامه‌ها و قرار ملاقات، دفترچه یادداشت و… ) بخش زیادی از جنبه تحمیلی بودن تبلیغات مستقیم را از بین می‌برد و در مخاطب احساس بهتری ایجاد می‌کند.

اجزای اصلی و مهم در چاپ سرسید

۱- صفحات ابتدایی سررسید:

در چاپ سررسید به‌منظور تبلیغات شرکت‌ها و مؤسسات تجاری، صفحات ابتدایی یا مقدمه اهمیت زیادی دارد، چون قسمتی است که در آن مطالب مختص به مجموعه سفار‌ش دهنده سررسید درج می‌شود. لوگو، معرفی محصولات یا خدمات، معرفی اعضا و هیئت مدیره، ویژگی‌ها و… ازجمله مطالبی هستند که معمولاً در این قسمت در کنار سایر اجزای مهم در مقدمه مانند صفحه آغاز، تقویم کوتاه، تصاویر نوروز و… قرار گرفته و با هر بار استفاده از سررسید توسط افراد دیگر، در معرض دید قرار می‌گیرد.

این صفحات برای ایجاد حس ویژه بودن معمولاً به‌صورت گلاسه در نظر گرفته می‌شوند و به آن‌ها لت گلاسه هم گفته می‌شود. در صفحات ابتدایی همچنین امکان قرار دارن بروشور محصولات و شرکت‌ها هم هست و به این طریق بخشی از فعالیت‌های مرتبط با چاپ بروشور را هم هدفمند می‌کند.
این قسمت در مجموعه خدمات چاپ سررسید و دیگر اقلام تبلیغاتی پاپ چاپ به‌صورت کاملاً اختصاصی قابل طراحی است و معمولاً ۴ صفحه یا بیشتر به آن اختصاص پیدا می‌کند.

۲- صفحات اصلی سررسید:

صفحات یادداشت روزانه که معمولاً در بالا یا تقسیم‌بندی داخلی صفحات با تاریخ و مناسبت‌های مربوط به آن تاریخ همراه است، اصلی‌ترین قسمت سررسید را تشکیل می‌دهد. در چاپ سررسید حجم این قسمت به سفارش و نوع تقسیم‌بندی صفحات و سایر الحاقات بستگی دارد، اما به‌طور حدودی می‌توان هشتاد درصد حجم کلی سررسید را برای آن متصور بود. سررسید روزشمار، سررسید دو روز شمار و همین‌طور سررسید هفته شمار اصلی‌ترین انواع تقسیم‌بندی سررسید‌ها است و به همین ترتیب، حجم بیشتر یا کم‌تر سررسید را مشخص می‌کند.
صفحات یادداشت کاربردی‌ترین قسمت سررسید به شمار می‌آید و دلیل خیلی از مخاطبان و اهداف اهداء سررسید برای نگهداری از این محصول تبلیغاتی، استفاده از فضای خالی این صفحات است، بنابراین کیفیت کاغذ و طراحی کاربردی آن اهمیت دارد.

۳- بخش‌های الحاقی در انتهای سررسید

اطلاعات کاربردی عمومی و مرتبط با نوع فعالیت سفارش دهنده چاپ سررسید، بخش‌های انتهایی هر سررسید را تشکیل می‌دهد. در این قسمت هم مانند قسمت مقدمه می‌توان از اطلاعات مستقیم سفارش دهنده و حتی چاپ کاتالوگ هم استفاده کرد، اما از نظر کارشناسان فنی پاپ چاپ بهتر است اطلاعات کاربردی در این قسمت درج شود. برای مثال اگر سفارش دهنده سررسید یک شرکت ساختمانی در تهران است، بخش‌های الحاقی می‌تواند مواردی مانند اطلاعات کوتاه، فنی و کاربردی ساختمانی باشد تا در ذهن مخاطب‌ها فعالیت اصلی شرکت را به‌صورت غیرمستقیم تداعی کند. دفترچه تلفن‌های ضروری و صفحات جداگانه یادداشت و… هم از موارد متداولی است که در این قسمت چاپ می‌شود و در نظر گرفتن آن‌ها کیفیت نهایی سررسید را حرفه‌ای‌تر می‌کند.

مرکز چاپ سررسید در تهران

ویژگی‌های متمایز کننده در چاپ سررسید

ویژگی‌ها و عوامل مختلف در ثبت سفارش چاپ سررسید متغیر و قابل انتخاب است و طراحی و تهیه یک محصول شخصی‌سازی‌شده و متمایز از موارد مشابه را میسر می‌کند. احساس تمایز یکی از مهم‌ترین نکات ثمربخش تبلیغاتی است که توجه حرفه‌ای‌ترین شرکت‌های و مؤسسات را به خودش جلب می‌کند.
• ابعاد: ابعاد اصلی سررسید بر اساس ابعاد غالب و مرسوم چاپ کتاب انتخاب می‌شود. ابعاد وزیری (۱۷ در ۲۴) رقعی (۱۴ در ۲۲)، خشتی (۲۱ در ۲۱) و پالتویی (۱۰ در ۱۹) محبوب‌ترین ابعاد برای چاپ سررسید است که در پاپ چاپ هم ارائه می‌شود.
• طرح: طرح سررسید تا اندازه زیادی به جنس جلد آن بستگی دارد که می‌تواند سلفونی، ترمو (چرم مصنوعی)، چرمی، جلد سخت و… باشد. البته که جذاب‌ترین آن‌ها با جلد چرمی تهیه می‌شود، اما بسته به اهداف و معیار‌های سفارش دهنده و توانایی‌های مرکز چاپ سررسید در تهران یا هر شهر دیگری، تهیه سررسید با هر نوع طرح دیگری ممکن است.
• رنگ: انتخاب رنگ برای جلد‌های سررسید چرمی معمولاً محدود است و برای همین برای شرکت‌ها یا مؤسساتی که ترجیح می‌دهند از رنگی خاص یا رنگ مختص و تبلیغاتی خودشان استفاده کنند، جلد‌های سلفونی سخت توصیه می‌شود.
• پلاک لیزی جلد: پلاک لیزری جلد یکی از جذاب‌ترین الحاقات به جلد انواع سررسید است که معمولاً نام یا لوگوی سفارش دهنده بر روی آن چاپ می‌شود و امکان طراحی و لحاظ کردن آن در پاپ چاپ هم فراهم است.
• نوع درج مشخصات بر روی جلد: روش‌های درج مطالبی مانند سال، نام و نشان تجاری و… علاوه بر درج به‌صورت معمول و چاپی، به‌صورت طلاکوب، نقره‌کوب و مس‌کوب هم ممکن است که برای آن‌ها از صفحات نازک و مخصوص چاپ و سازوکار حک عنوان استفاده می‌شود. درج مطالب به‌صورت طلاکوب از شکیل‌ترین روش‌های درج در چاپ سررسید به شمار می‌آید و به همین دلیل معمولاً در تهیه بهترین سررسید‌ها لحاظ می‌شود و کیفیت نهایی این محصول را از سایر اقلام تبلیغاتی و اداری مانند چاپ سربرگ یا بروشور متمایز می‌کند.

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

چاپ مش روی شیشه چیست؟

در تبلیغات محصولات و خدمات، جلب کردن توجه مخاطبان حرف اول را…

چاپ UV DTF چیست؟ انقلابی نوین در صنعت چاپ

در عصر حاضر که فناوری با سرعتی شگفت انگیز در حال پیشرفت…

راهنمای خرید چاپگر خانگی

چاپگرهای خانگی در انواع و مدل‌های مختلفی عرضه می‌شوند که هر کدام…

دیدگاهتان را بنویسید