انواع چاپ رو تیشرت

انواع چاپ رو تیشرت

به نظر ما، تی شرت، بعد ازشلوار، مهم‌ترین لباس است. در حدود دهه ۱۹۲۰، تی شرت به عنوان لباس زیر، عمدتا توسط تفنگداران دریایی آمریکا استفاده می‌شد. تنها از آغاز دهه ۱۹۳۰ بود که ورزش و سینما شروع به دموکراتیک کردن استفاده از تی شرت به عنوان یک لباس بیرونی به خودی خود کردند.

معرفی انواع چاپ روی تیشرت

همه جا، در دسترس، کاربردی، احتمالاً طراحی، مد روز یا ساده، تی شرت اکنون بخشی جدایی ناپذیر از مد مردانه و زنانه است. در اینجا نگاهی می‌اندازیم به برخی از پرکاربردترین و موثرترین تکنیک‌های امروزی برای چاپ روی تی شرت.

انواع چاپ رو تیشرت

چاپ دسته جمعی

این نوع از چاپ یکی از پیچیده‌ترین فرآیندهای چاپ تی شرت در بازار امروز است. الگوها از یک لایه نازک بریده شده‌‌اند که با استفاده از پرس صنعتی روی تی شرت ذوب می‌شوند. رنگ‌های روشن به زیبایی خودنمایی می‌کنند و نتیجه در برابر زمان و شستشو می‌ماند. الگوی چاپ شده روی تی شرت نقش بسته است و ظاهری نرم ارائه می‌دهد که یادآور رنگ مخملی است. با این تکنیک می‌توانید چندین رنگ را روی یک الگو چاپ کنید، اما ایجاد شیب غیرممکن است. این یک تکنیک عالی برای چاپ آرم، متون و موارد دیگر است.

چاپ صفحه نمایش

چاپ صفحه یک سیستم چاپی است که بر روی تعداد زیادی از رسانه‌های مختلف از جمله منسوجات استفاده می‌شود. این یک فرآیند چاپ با استفاده از انواع شابلون‌هایی به نام صفحه نمایش است که بین جوهر و پایه‌‌ای که می‌خواهید روی آن چاپ کنید قرار می‌گیرد. این تکنیک در حدود سال ۱۰۰۰ توسط مردم چین ابداع شد و قرن‌ها بعد به سایر نقاط جهان گسترش یافت، به ویژه در زمان مهاجرت چینی‌ها به ایالات متحده.

از یک اسکراپر برای اعمال جوهر روی شابلون استفاده می‌شود که به شما امکان می‌دهد فقط روی قسمت‌هایی از تکیه گاه مورد نظر خود چاپ کنید. در مورد چاپ روی تی شرت، چاپ روی صفحه نتایج رنگی شدید و بسیار مات ارائه می‌دهد و یکی از تکنیک‌های نسبتاً اقتصادی است، حتی زمانی که نیاز به چاپ فقط در مقادیر کم دارید. در اصل اجازه چاپ جزئیات خیلی دقیق را نمی‌داد، اما این نکته با اختراع جوهری حل شد که فقط در زیر اشعه ماوراء بنفش خشک می‌شود و دقت بسیار ریزتری را امکان پذیر می‌کند.

چاپ دیجیتال مستقیم

در‌‌ای نوع چاپ بر روی تی شرت چاپگری که مخصوص کار بر روی منسوجات طراحی شده است، رنگ‌ها را روی پارچه اسپری می‌کند. جوهرهای مختلف در مرحله خشک شدن به الیاف پارچه می‌چسبند. این تکنیک امکان چاپ با دقت جراحی و بازتولید کامل را فراهم می‌کند، چه بخواهید عکس، گرافیک یا موارد دیگر را چاپ کنید. نتایج بسیار مقاوم هستند، چاپ به هیچ وجه در لمس احساس نمی‌شود، و گرادیان‌های رنگ کاملاً بازتولید می‌شوند. به عنوان مثال، تکنیکی که به طور گسترده برای هدایای شخصی استفاده می‌شود.

تصعید حرارتی

از چاپگر سابلیمیشن برای پاشیدن جوهرهای مخصوص روی پایه‌های مختلف از جمله منسوجات استفاده می‌شود. ما می‌توانیم همه رنگ‌ها را با سابلیمیشن چاپ کنیم، این شامل گرادیان‌ها و الگوهای بیش از سه رنگ است. چاپگر الگو را روی کاغذ با روکش مخصوص چاپ می‌کند، که سپس در دمای بالا روی تی شرت یا محیطی که قرار است چاپ شود فشار داده می‌شود. نتیجه سابلیمیشن حرارتی براق و بسیار مقاوم است. توجه داشته باشید که در مورد چاپ روی تی شرت، سابلیمیشن روی پارچه‌های سبک و حاوی پلی استر بسیار بهتر عمل می‌کند.

چاپ سیلک

قدیمی‌ترین نوع چاپ روی تی شرت چاپ ابریشم است که برای تولیدکنندگان لباس بسیار شناخته شده است، زیرا برای چاپ سفارشات متوسط و بزرگ از آن استفاده می‌شود. این نوع چاپ در مقایسه با نوع‌های قبلی سرعت بسیار بالایی در استفاده با لباس دارد و همچنین ارزان است، زیرا صفحه نمایش چاپ به صورت دستی و دقیقاً در مواردی که برای چاپ در مقادیر کم در نظر گرفته شده است، ساخته می‌شود. اما در موارد چاپ در تیراژ بزرگ یا متوسط می‌تواند خرید چاپگر مخصوص این نوع باشد، کمک زیادی به تولید در تیراژ بالا می‌کند، علاوه بر این که این نوع چاپ با انواع پارچه‌ها چه روشن و چه تیره استفاده می‌شود.

با وجود مزایای فراوان این نوع در چاپ، استفاده از آن معایبی نیز دارد که تولیدکنندگان پوشاک را به استفاده از انواع دیگر در چاپ سوق می‌دهد، از جمله اینکه در برخی مواقع ناسالم بوده و کیفیت پایینی دارد که ممکن است با گذشت زمان از بین برود. و چاپ در ظاهر طبیعی خود بر روی لباس ظاهر نمی‌شود.

هنگام استفاده از این نوع چاپ باید برخی از ابزارها به شرح زیر در دسترس باشد:

  1. یک کامپیوتر با نرم افزار طراحی مانند فتوشاپ.
  2. یک چاپگر معمولی برای لباس که به چاپ گرافیک روی کاغذ کمک می‌کند و راهنمای پارچه است.
  3. صفحه نمایش ابریشم که می‌تواند با دست خریداری یا ساخته شود.
  4. جوهر چاپ پارچه اسپیدبال ماده‌‌ای با حساسیت بالا است که برای چاپ روی پارچه استفاده می‌شود.
  5. رنگ‌های با کیفیت برای چاپ روی لباس.
  6. کاغذ کلک برای چاپ که کاغذی شفاف است.

چگونه یک تی شرت شخصی بسازیم؟

در زمینه سفارشی سازی تی شرت، بسته به اهدافی که باید به آن دست یابید، روش‌های مختلفی وجود دارد. برای شروع، بهتر است با انتقال دیجیتال شروع کنید. این تکنیک شامل استفاده از چاپگر لیزری یا جوهرافشان برای چاپ مستقیم پیام (متن یا تصویر) بر روی تی شرت است.

اگر می‌خواهید تعداد زیادی تی‌شرت با چندین بار بازتولید شخصیت‌ها یا تصاویر مشابه تولید کنید، تکنیک تصویری را انتخاب کنید. اعمال این روش ساده است. با این حال، با توجه به فرمت، سری و رنگ، امکانات بسیار کمی را ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است که رنگ استفاده شده می‌تواند تاثیر زیادی بر دوام تی شرت شخصی داشته باشد.

انواع چاپ رو تیشرت

چاپ DTF چیست؟

ممکن است قبلاً در مورد چاپ DTF برای سفارشی کردن تی شرت‌ها شنیده باشید، اما ممکن است مطمئن نباشید که چگونه کار می‌کند. یا شاید آن را با چاپ دیجیتال پارچه یا DTG اشتباه گرفته باشید. چاپ DTF نام خود را از Direct To Film انگلیسی گرفته است. این تکنیک شامل چاپ مستقیم طرح شما بر روی یک فیلم، سپس انتقال آن به یک تی شرت از جنس پنبه، پلی استر و هر رنگی از آنها است.

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

چاپ مش روی شیشه چیست؟

در تبلیغات محصولات و خدمات، جلب کردن توجه مخاطبان حرف اول را…

چاپ UV DTF چیست؟ انقلابی نوین در صنعت چاپ

در عصر حاضر که فناوری با سرعتی شگفت انگیز در حال پیشرفت…

راهنمای خرید چاپگر خانگی

چاپگرهای خانگی در انواع و مدل‌های مختلفی عرضه می‌شوند که هر کدام…

دیدگاهتان را بنویسید