ساخت بروشور برای مدرسه

ساخت بروشور برای مدرسه

ساخت بروشور برای مدرسه یکی از فعالیت‌های درسی و لذت‌بخش برای دانش‌آموزان است و یک تمرین اولیه برای آماده‌سازی آن‌ها با روش‌های تحقیق و آشنایی با یک نوع قالب‌بندی مرسوم جهت معرفی و تبلیغ به شمار می‌آید. این فعالیت با هدف اصلی بالا بردن کیفیت آموزشی به دانش دانش‌آموزان واگذار می‌شود اما در لایه‌های زیرین موجب ارتقای نظام فکری و آشنایی آن‌ها با یک روش کارآمد می‌شود. ساخت بروشور مدرسه با هر موضوعی که داشته باشد باعث آشنایی با مسأله معرفی و عرضه مطالب می‌شود و از این طریق یک الگوی مناسب در اختیار نیرو‌های کار و تولیدی که در آینده کسب‌وکار‌های خودشان را راه‌اندازی خواهند کرد، قرار می‌دهد. مانند ساخت و عرضه بروشور‌های تبلیغاتی، درباره بروشور‌های درسی هم مسأله چاپ اهمیت دارد و به همین دلیل خدمات مربوط به آن توسط مراکز خدماتی چاپ تخصصی مانند پاپ‌چاپ، ارائه می‌شود.

انواع بروشور مدرسه

ساخت بروشور برای مدرسه

انواع بروشور مدرسه و درسی شامل بروشور‌های دستی یا غیر چاپی، و بروشور‌های چاپی می‌شود. برای ساخت بروشور مدرسه و عملی کردن این منظور، ساخت انواع دستی و غیر چاپی بروشور اولین گزینه‌ای است که به ذهن هر دانش‌آموزی خطور می‌کند و انتظار اغلب مسئولین مدرسه هم همین است، اما بعضی از دانش‌آموزان ترجیح می‌دهند با به کار بردن اقدامات خلاقانه، توجه و اهمیت بیشتری برای این فعالیت قائل شوند. چاپ بروشور طبق معیار‌های استاندارد و شناخته شده انواع بروشور، یکی از اقدامات دانش‌آموزان برای بالا بردن کیفیت کلی این فعالیت کمک آموزشی است.

جدا از اهمیت ظاهر و کیفیت بروشور درسی، تهیه بروشور به شکل دستی مسائل و مشکلات مربوط به خودش را دارد. ساخت بروشور مدرسه به‌صورت دستی وقت‌گیر است و دانش‌آموزان اگر مهارت‌های لازم را در زمینه طراحی و قالب‌بندی بروشور نداشته باشند، نتیجه دلچسبی حاصل نمی‌کنند. البته که اطلاعات کلی در مورد شرایط کلی یک بروشور درسی خوب قابل کسب کردن است، اما همیشه اطلاعات داشتن به معنای اجرای صحیح قواعد و کیفیت‌ها نیست.

به‌این‌ترتیب خیلی از دانش‌آموزان ترجیح می‌دهند بیشتر وقت خود را صرف جمع‌آوری اطلاعات بروشور درسی کنند تا آماده‌سازی آن، از همین روی به گزینه‌های دیگر فکر می‌کنند. ثبت سفارش چاپ بروشور به مؤسسات طراحی و چاپ بروشور اصلی‌ترین و منطقی‌ترین گزینه موجود در این زمینه است و به همین دلیل ساخت و چاپ بروشور برای مدرسه از این طریق مرسوم و محبوب شده است.

آشنایی با چاپ بروشور مدرسه و ویژگی‌های مهم در آن

بروشور یکی از اقلام تبلیغاتی باسابقه و کارآمد است که با هدف معرفی کوتاه کسب‌وکار‌های مختلف یا خدمات و محصولات، طراحی و چاپ می‌شود. مانند دیگر اقلام این دسته از موارد تبلیغاتی مانند چاپ کارت ویزیت، ساخت و قابل عرضه کردن انواع بروشور هم نیازمند طی سه مرحله اصلی انتخاب اطلاعات و مطالب، طراحی و چاپ بروشور می‌شود. آشنایی با ویژگی‌های هر کدام از این مراحل در ساخت بروشور برای مدرسه هم به دانش‌آموزان و مربیان و والدین کمک می‌کند که نتیجه بهتری رقم بزنند.

۱- انتخاب اطلاعات و مطالب بروشور:

این مرحله در مورد بروشور مدرسه توسط دانش‌آموزان انجام می‌شود و به مراجع اولیه وابسته است، اما طبق اصول و ویژگی‌های کلی بروشور باید دارای هدف متمرکز، ایجاز، قدرت ارتباطی قوی و ویژگی همه جانبه بودن باشد تا بهترین و مفیدترین ارتباط را با مخاطب برقرار کند.

۲- طراحی بروشور:

در بحث طراحی بروشور قالب‌بندی و عکس‌ها و نمودار‌ها و… اهمیت دارند و باید به این موارد در ساخت بروشور مدرسه هم به اندازه بروشور‌های معرفی کسب‌وکار و محصولات یا تبلیغات توجه شود. ‌ایده درخشان دنیای تکنولوژی برای راحت کردن کار دانش‌آموزان و مربیان و البته کم کردن از هزینه‌ها، فراهم کردن قالب‌های آماده طرح بروشور در انواع مختلف و به‌صورت آنلاین در خیلی از وب‌سایت‌ها ازجمله وب‌سایت مجموعه پاپ‌چاپ است. این امکان نه‌تنها به دانش‌آموزان، بلکه به کلیه کسب‌وکار‌های نوپا امکان طراحی و چاپ بروشور یا چاپ تراکت و پاکت نامه و کارت ویزیت و… را به شکل ارزان و متمرکز می‌دهد

۳- چاپ بروشور:

در چاپ این قالبِ معرفی مانند چاپ کاتالوگ، سررسید یا هر کدام از دیگر اقلام اداری و تبلیغاتی چاپ، روش‌های مختلفی استفاده می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها چاپ افست و چاپ کامپیوتری است. در مورد بروشور مدرسه و درسی هم تمامی روش‌های چاپ قابل انجام است، چون این بروشور‌ها معمولاً در تعداد چندان زیادی تکثیر نمی‌شوند و نکته مهم در مورد چاپ آن‌ها، کیفیت و انتقال درست مطالب تهیه شده است.

روش های ساخت بروشور مدرسه

آشنایی با چند روش ساخت بروشور برای مدرسه به‌صورت آنلاین و با قالب‌های آنلاین

۱- ساخت بروشور برای مدرسه در وب‌سایت Cavana

در این وب‌سایت امکان ساخت بروشور به‌صورت آنلاین و از طریق انتخاب قالب‌های آنلاین وجود دارد. در این قالب‌ها امکان ویرایش متن، تغییر فونت و رنگ و اندازه‌ها و نحوه چینش مطالب وجود دارد و بروشور طراحی شده توسط کاربران به راحتی قابل دانلود یا به اشتراک‌گذاری است. بعد از دانلود بروشور درسی ساخته شده با امکانات این سایت، سفارش چاپ بروشور به موسسات چاپ آخرین اقدامی است که دانش‌آموزان باید انجام بدهند.

ساخت بروشور برای مدرسه در وب‌سایت Fotojet

روش ساخت بروشور مدرسه و درسی در این وب‌سایت هم بسیار ساده است و بعد از ورود باید روی دکمه شروع (Get Start) کلید کنید. بعد از این کار گزینه‌های Template، photo، Text و غیره برای شما در قسمت راست صفحه باز می‌شود و شما فقط باید قالب از پیش ساخته شده و آماده مورد علاقه خود را از قسمت Template انتخاب کنید. در ادامه ویرایش متن و اضافه کردن عکس بسیار ساده است و روند کلی ساخت بروشور درسی یا هر نوع بروشور دیگری قابل انجام است.

۳- ساخت بروشور برای مدرسه در وب‌سایت پاپ‌چاپ

مانند دیگر وب‌سایت‌های معرفی شده جهت ساخت بروشور مدرسه به‌صورت آنلاین، امکان کلی این کار در وب‌سایت تخصصی طراحی و چاپ اقلام تبلیغاتی پاپ‌چاپ هم میسر است، درحالی‌که دارای مزیت‌های مضاعف ارائه خدمات به زبان فارسی و ثبت سفارش چاپ بروشور در همین مجموعه هم هست. بنابراین برخلاف وب‌سایت‌های خارجی فعال در این زمینه، تمامی ساخت بروشور درسی شامل طراحی و چاپ به‌طور کامل در این وب‌سایت انجام می‌شود و کاربران سازوکار همه‌جانبه‌ای را تجربه خواهند کرد.

ساخت بروشور برای مدرسه

چاپ بروشور در پاپ‌چاپ در چهار مرحله کلی انتخاب محصول، انتخاب قالب، شخصی‌سازی بروشور (ثبت اطلاعات شخصی و آپلود متن‌ها و عکس‌ها و ارائه توضیحات و مطالب ضروری که در طراحی بروشور باید لحاظ شود) و آماده شدن بروشور برای چاپ صورت می‌گیرد و کل این فرآیند را به‌صورت متمرکز و کارآمد به سرانجام می‌رساند.

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

چاپ سیلک چیست؟

چاپ سیلک از روش‌های قدیمی چاپ بر روی سطوح مختلف است اما…

چاپ پلکسی چیست؟

چاپ پلکسی به هر نوع تولید اقلام تبلیغاتی یا تزئینی چاپ اشاره…

دیدگاهتان را بنویسید