تبلیغات با چاپ نوعی بازاریابی است که با بکارگیری رسانه های چاپی در ابعاد وسیعی در اختیار مشتریان قرار داده می شود. تبلیغات به صورت چاپی در انواع مختلفی مانند مجلات، روزنامه ها، چاپ تراکت صورت می گیرد.
صفر تا صد تبلیغات با چاپ
حائز اهمیت است از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹، موسسات آمریکایی به طور میانگین سالانه ۲۵ میلیارد دلار را برای تبلیغات به صورت چاپی هزینه می کردند. هرچند این عدد در دهه اخیر تا حد زیادی کاهش یافته است، اما این نوع تبلیغات همچنان نوعی بازار ضروری و مناسب است. این نوع تبلیغ در مقایسه با بازاریابی دیجیتالی توانایی بیشتری در جذب مشتری دارد.
بهترین و موثرترین روش تبلیغات با چاپ
رسانه های چاپی به افراد این امکان را می دهد تا محصولات و برند خود را در چندین طرح متفاوت نمایش دهند. برخی از بهترین روش تبلیغات با چاپ عبارتند از:
· روزنامه
تبلیغات با استفاده از روزنامه، همچنان یکی از ابزار های تبلیغاتی مفید برای ارسال پیام به مخاطبین خود می باشد. اکثر مخاطبین روزنامه افرادی مشارکتی و فعال هستند. با گسترش شبکه های اجتماعی همچنان روزنامه یکی از قابل اعتماد ترین و مقرون به صرفه ترین است و تاثیری بالقوه و ماندگار به جا می گذارد.
· مجله
تبلیغ به صورت مجله یک جایگاه اصلی برای افراد در مناطق نزدیک ایجاد می کند. نمایشگر های با کیفیت بالا می توانند یک صنعت خاص یا جمعیت خاص را مورد هدف قرار دهند و برای مدت طولانی همچنان در ذهن خوانندگان خود باقی خواهند ماند. به علاوه، وقتی درباره تبلیغات مجله ایی صحبت می شود، فقط خلاقیت فرد را در بر خواهد گرفت.
· پست مستقیم
برای بازاریابی محصولات یا برند خود می توانید جمعیت خاصی را از طریق پست مستقیم هدف قرار دهید. همچنین این امکان وجود دارد که نتیجه ی خود را با بکارگیری روش های متنوع اندازه گیری کنید. پست مستقیم روشی ارزان و مقرون به صرفه است و برای مخاطبین بسیار شخصی شده است. به علاوه در این روش انتخاب های انعطاف پذیری بر پایه معیارهای افراد وجود دارد.
· بروشورها
با چاپ بروشور ها برند، اعتبار و اقتدار شما را در یک قالب مناسب تثبیت می کنند. آن ها اطلاعات زیادی را در اختیار مخاطبین خود قرار می دهند و می توانید در یک دورهمی برای تمام حضار بروشور را توزیع کنید. بعلاوه این روش تبلیغ مقرون به صرفه ترین روش برای اطلاع رسانی کردن اطلاعات تجارت شما است.
اعتبار و اعتماد
با ارائه محصولات چاپی که به صورت مداوم و با کیفیت به مخاطبین ارسال می شوند تبلیغ کنندگان می توانند اعتبار خود را گسترش دهند. با اعتماد و اعتبار تبلیغات به صورت چاپی می توانید فروش آسانتر و بیشتری کسب نمایید.
تاثیر روش تبلیغ چاپی بر دیگران
تجربه نشان داده است آنچه سبب شده است افراد از محصولات شما خرید کنند یا از خدمات شما استفاده نمایند فقط تبلیغات چاپی است. همچنین پژوهش نشان می دهد تاثیر خواندن محصولات چاپی در افراد برای مجله ها ۵۱ درصد و برای روزنامه ها ۵۳ درصد هستند.
مخاطبین تبلیغات چاپی دقت و توجه بیشتری دارند
دنیای دیجیتالی امروزه توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. اما به دلیل وجود هجوم تبلیغات دیجیتالی بسیاری از تبلیغاتی که در اطراف ما اتفاق می افتد، از اعتبار کمتری برخوردار است و کمتر قابل پذیرش می باشند. از سوی دیگر معمولا خوانندگان محصولات چاپی در هنگام مطالعه روزنامه یا مجله کار دیگری انجام نمی دهند. در نتیجه توجه بیشتری به سمت تبلیغات داخل محصولات چاپی می کنند.
ارائه گزینه های بیشتر و انعطاف پذیری در تبلیغات چاپی
تبلیغات چاپی مخاطبین خود را مورد هدف قرار می دهند. گاهی می توانید قسمتی از مجله یا روزنامه را که مخاطبین شما بیشتر مطالعه می نمایند را بر گزینید و تبلیغات خود را در آن درج نمایید. همچنین می توانید از مجلات تخصصی برای تبلیغات خود استفاده نمایید یا می توانید تبلیغات خود را در روزهای مشخصی از هفته چاپ کنید. فراتر از این ها می توانید با توجه بودجه مشخص شده خود در تبلیغات یک صفحه یا نیم صفحه یک مجله را برای تبلیغ محصول خود اختصاص دهید.
· نتیجه یک تبلیغ چاپی، اقدام خواهد بود
طبق تحقیق صورت گرفته شده ۶۵ درصد از افراد پس از مشاهده آگهی، تصمیم گیری می کنند. برای مثال افرادی که تبلیغ یک فروشگاه مواد غذایی را مطالعه می کند به احتمال اینکه خرید خود را به آنجا انتقال دهد ۶ برابر است.
تبلیغات با چاپ از جمله چاپ کارت ویزیت
تبلیغات با چاپ از جمله چاپ کارت ویزیت یکی از مهمترین ابزار تبلیغات در بازار امروز می باشد. این کارت ها حاوی داده های متنوعی می باشند که مخاطب کارت می تواند به وسیله آن به ویژگی ها و مشخصات یک کسب و کار و شرکت دست پیدا کند.
در واقع با چاپ کارت ویزیت یک وسیله معرفی کننده مفید و مختصر را در نظر می گیرید که اطلاعات مورد نیاز خواننده را در بر می گیرد. به عبارت دیگر یک پل ارتباطی بین کسب و کار و مشتری است. این کارت ها بیشتر با توجه به سلیقه مخاطب، اطلاعاتی درباره معرفی خدمات و کالا، توانی ها، آدرس، نام شرکت و نام و نام خانوادگی را به صورت مختصر بیان می نماید.
تبلیغات با چاپ از جمله چاپ سربرگ
زدن فاکتورها روی یک برگه ساده و نوشتن نامه هویت و برند شرکت شما را زیر سوال می برد. از این رو تبلیغات با چاپ از جمله چاپ سربرگ به عنوان برگه های اداری، جزئی از کسب و کار می باشد. برای چاپ سربرگ می توان از برگه ها در سایز های A4, A5,A6 و از جنس کارتن، کتان و تحریر استفاده نمایید. در طراحی سربرگ اولین گام انتخاب رنگ سازمان است. به صورت نمونه رنگ تیم گرافیک مشکی و زرد می باشد. پس از انتخاب رنگ توسط صاحبان کسب و کار، طراحان اقدام به طراحی سربرگ می نمایند.