صفحه اصلی > خواندنی های کارت ویزیت : چه مشخصاتی باید در کارت ویزیت باشد؟

چه مشخصاتی باید در کارت ویزیت باشد؟

چه مشخصاتی باید در کارت ویزیت باشد؟

علی رغم پیشرفت انواع شیوه های دیجیتالی برای انتقال اطلاعات، کارت ویزیت هنوز یکی از موثرترین راههای بازاریابی و تبلیغات به شمار می رود؛ چرا که روش های دیجیتالی امکان در دسترس قرار دادن تعاملات انسانی را در اختیار افراد قرار نمی دهند. بنابراین طراحی اصولی و صحیح کارت که ویزیت نقش بسیار موثری در بازاریابی تجارت های گوناگون دارد فوق العاده مهم است.

پس باید بدانیم که “چه مشخصاتی باید در کارت ویزیت باشد؟” تا وظیفه ی خود را به درستی انجام دهد.

در این مطلب قصد داریم به بررسی تعریفی از کارت ویزیت و نکات و اطلاعاتی که باید در آن درج شود صحبت کنیم .

پس تا انتهای این مقله با ما همراه باشید:

چه مشخصاتی باید در کارت ویزیت باشد؟

کارت ویزیت چیست؟

کارت ویزیت ابزاری است که سبب برقراری ارتباط بین برند و شرکت ما با افراد مختلف و مشتریان می گردد و در واقع وسیله ی مهمی برای ایجاد روابط متقابل و استمرار این روابط می باشد؛ بنابراین طراحی و چگونگی چاپ کارت ویزیت و اطلاعات درج شده در آن، اهمیت فوق العاده ویژه ای در شکوفایی کسب و کار ما خواهد داشت.

هر چقدر بر روی طراحی و کیفیت کارت ویزیت خود وقت بگذاریم معرفی برند و محصولات ما برای مشتریان راحتتر خواهد بود.

چه مشخصاتی باید در کارت ویزیت باشد؟

یک کارت ویزیت مناسب باید دارای مشخصات مناسبی باشد تا بتواند در ارتقا و معرفی کسب و کار ما نقش مهمی را ایفا نماید. در ذیل به مهم ترین مشخصاتی که باید در کارت ویزیت درج شود اشاره می شود:

1. تمام اطلاعات را به صورت شفاف قراردهید:

شغل و رسالت:

مشتریان شما باید در نگاه اول بتوانند درک درستی از شغل و وظیفه شما داشته باشند. بنابراین شغل خود را به صورت شفاف و کوتاه شرح دهید.

لوگوی برند:

لوگوی برند خود را روی کارت ویزیت درج کنید. چرا که لوگوی شما نمادی از برند و حرفه شماست و شما را به مشتریان معرفی خواهد کرد.

اطلاعات مربوط به ارتباط مشتری به ما را در اختیارشان بگذارید :

توصیه می شود روی کارت ویزیت خود شماره تماس، آدرس سایت و آیدی تلگرام و واتساپ و اینستاگرام و ایمیل خود را درج کنید تا مشتریان به راحتی به شما دسترسی داشته باشند.

شعار شما بسیار مهم است:

سعی کنید شعاری کوتاه و با مفهوم که دارای وزن مناسبی باشد را روی کارتتان درج نمایید . این شعار باید گویای برند خدمات و محصولات شما باشد.

2. در طراحی کارت ویزیت مینیمالیست باشید!

از درج اطلاعات زیاد و متنوع به منزله ی ارائه ی اطلاعات بسیار به مشتری خود داری کنید چرا که آشفتگی و شلوغی اطلاعات نتیجه ی عکس خواهد داد.

اطلاعات مهم را با بیانی ساده و در قالبی شفاف به مشتری منتقل کنید به طوری که حوصله ی وی از بررسی کارت ویزیت شما سر نرود!

3. پشت کارت ویزیت چیزی ننویسید0

توصیه می شود پشت کارت ویزیت خود نکته ای ننویسید تا مشتری بتواند در صورت لزوم اطلاعات مورد نظر خود را در پشت کارت ویزیت شما درج کند.

4. پس زمینه کارت ویزیت را سفید یا رنگ های خنثی انتخاب کنید:

توصیه می شود پس زمینه کارت را سفید یا رنگهای خنثی نظیر طوسی انخاب کنید این امر دست شما را در انتخاب رنگ متن و لوگو بالاخص شعار برندتان باز می گذارد.

این رنگ کاملا محافظه کارانه است و چشم مخاطب را اذیت نمی کند.

5. کارتی با اندازه ی متعارف چاپ کنید

نیازی نیست که کارت ویزیت بسیار بزرگتر یا بسیار کوچکتر از حد متعارف و استاندارد مرسوم چاپ کنید. ابعاد (85×48) و (85×55) میلی متر مناسب ترین اندازه ی کارت ویزیت به شمار می آیند که در کیف پول مشتری یا جیب وی به راحتی جا می شوند و مشکلی جهت نگهداری آن ها وجود نخواهد داشت.

6. مشتری را مشتاق به تماس با خود بکنید

توصیه می شود راه حلی برای افزایش شور و شوق مشتری برای ارتباط گیری با خودتان بیابید؛ مثلا: می توانید کد تخفیف و یا خدمات ویژه ای را به دارندگان کارت ویزیت خود وعده دهید. این امر سبب جذب مشتری و خاطره ی خوب برای آنها خواهد شد و احتمال به یاد آوردن برند شما و تبلیغات زبانی را بسیار بالاتر خواهد برد.

7. کیو آر

امروزه بسیاری از گوشی های هوشمند دارای بخشی برای شناسایی کد کیو آر و انتقال فرد به صفحه اصلی سایت هستند بنابراین توصیه می شود در صورت صلاحدید از کد کیو آر برای انتقال راحت و اسان فرد به صفحه اصلی سایتتان استفاده کنید.

8. کمیت را فدای کیفیت نکنید!

شاید فکر کنید چاپ تعداد زیادی کارت ویزیت با کاغذ معمولی و ارزان و ارائه آن به تعداد زیادی از مشتریان کاری معقول به نظر برساند اما همان طور که نوع نگاه ما به یک صفحه روزنامه با یک مجله با کیفیت چاپ عالی یکسان نیست در مورد کارت ویزیت هم همین طور می باشد فارغ از اطلاعاتی که روی کارت ویزیت درج شده ناخودآگاه ما اعتماد بسیار بیشتری نسبت به کارت ویزیتی خواهد داشت که دارای بیشترین دقت در کیفیت چاپ دارد.

9. از کارشناسان زبده برای طراحی کارت ویزیت استفاده کنید

بهتر است طراحی کارت ویزیت خود را به یک فرد متخصص در زمینه طراحی کارت ویزیت بسپارید. چرا که نوع نگاه وی به طراحی و نتیجه ی کار با یک فرد معمولی بسیار متفاوت است و می تواند کمک زیادی در ارائه ایده و خلاقیت جهت ارتقا برند شما داشته باشد.

10. ریز یا خیلی درشت تایپ نکنید!

از فونت های بسیار واضح استفاده کنید و توجه فرمایید که فونت های بسیار ریز یا بسیار درشت تاثیر سوئی بر جلب توجه مشتری می گذارد.

چه مشخصاتی باید در کارت ویزیت باشد؟

کلام آخر

اگر به دنبال طراحی و چاپ کارت ویزیتی مناسب برند خود هستید، توصیه می شود به آدرس اینترنتی papchap.org مراجعه کنید .

مجتمع پاپ چاپ دارای سی سال تخصص و تجربه ای بسیار درخشان در حوزه ی کارت ویزیت و ارائه فرم های عمومی و اختصاصی چاپ می باشد . این مجموعه دارای بهترین ماشین های به روز می باشد. تا بتواند بهترین و تخصصی ترین خدمات را به شما عزیزان ارائه دهد.

چاپ کارت ویزیت تنها یکی از چندین خدمات عالی این مجموعه می باشد اگر نیاز به چاپ ست اداری و انواع تقویم های رومیزی و دیواری و چاپ بنر و تراکت و … دارید، می توانید به آدرس سایت این شرکت مراجعه نمایید و از طریق تماس با کارشناسان مجرب مجموعه ی پاپ چاپ کار خود را زیر نظر متخصصین این حوزه به ثمر برسانید.

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

چاپ UV DTF چیست؟ انقلابی نوین در صنعت چاپ

در عصر حاضر که فناوری با سرعتی شگفت انگیز در حال پیشرفت…

چگونگی کار با دستگاه چاپ بنر

دستگاه‌های چاپ بنر تنوع زیادی دارند و از فناوری‌های متفاوتی بهره می‌برند.…

نمونه کارت ویزیت جذاب پزشکی

تبلیغات را می توان قدرتمند ترین ابزار برای توسعه و رشد هر…

دیدگاهتان را بنویسید