برای کسب و کارها چه نوع تبلیغاتی تاثیر گذار است؟

برای کسب و کارها چه نوع تبلیغاتی تاثیر گذار است؟

تبلیغات روشی برای شناساندن یک کسب و کار به مخاطبان است، حال این تبلیغات با توجه به حوزه کاری و نیاز مجموعه متفاوت است. ممکن است بعضی از کسب و کارها در شبکه های اجتماعی شناخته شده باشند اما خارج از فضای اینترنت کمتر کار کرده باشند، پس افرادی که کمتر به تبلیغات اینترنتی توجه می کنند چه؟ الان با توجه به نیاز مجموعه لازم است از روش های تبلیغاتی مانند: کارت ویزیت، بروشور، تراکت، سربرگ… استفاده  کرد.

نقش تبلیغات در جذب مشتری

با توجه به پیشرفت تکنولوژی روز به روز با تبلیغات جدیدتری مواجه می شویم. هدف از تهیه تبلیغات ترغیب و جذب مشتری می باشد. تبلیغات گونه های متفاوتی دارد که در ذیل با چند نمونه از آنها آشنا می شویم:

انواع روش های تبلیغات موثر در جذب مشتری

تقویم های تبلیغاتی

تقویم در زندگی کاربرد بسیاری دارد و همه اشخاص از آنها استفاده می کنند .چاپ تقویم تبلیغاتی در آخر سال طرفداران زیادی دارد چون آنها را به شرکت ها و ادارات هدیه می هند و اشخاص می توانند علاوه بر یادداشت کردن امور مهم در تقویم  از تبلیغات آنها نیز بهره ببرند.و انواع متفاوتی تقویم وجود دارد مثل دیواری ،رومیزی،دفترچه ای و …

برای کسب و کارها چه نوع تبلیغاتی تاثیر گذار است؟

انواع سررسید

بسیاری از شرکت ها برای تبلیغات خود از چاپ سررسید می کنند. سررسیدها از وسایل تبلیغی بلند مدت می باشد.که مدت زمان زیادی در دسترس افراد قرار می گیرد . سررسیدها هم برای شرکت ها و اشخاص کاربردی می باشند.می توانند از آنها برای یادداشت های خود استفاده کنند.

سربرگ های اداری

یکی دیگر از انواع تبلیغات چاپ سربرگ اداری می باشد که تمامی مکاتبات در این برگه ها نوشته می شود .و بیشتر از همه در معرض دید است و به این دلیل بهتر است از کاغذ مرغوب و رنگهای دلنشین و طراحی خاص استفاده شود تا نظر مخاطب را به خود جلب کند.

ست اداری

ادارات یا شرکت ها جهت تبلیغات خود ست اداری سفارش می دهند که نشان دهنده بخشی از هویت شرکت یا موسسه است.که لوگو یا تبلیغات روی ست ادرای چاپ می شود . این ست ها ممکن است بصورت عمومی و مشترک باشد یا بصورت خصوصی که فقط بطور اختصاصی برای شرکت سفارش داده شود.در ست اداری کارت ویزیت،پاکت در سایزهای مختلف،برگه یادداشت،کارت پرسنلی و سربرگ قرار داده می شود.علاوه بر اینهاتبلیغات روی خودکار ،فنجان ، جاکلیدی و… وجود دارد.

بروشورها

بروشو ها یک روش تبلیغاتی ارزان قیمت هستند که نسبت به قیمت آن بازخورد خوبی هم دارند. در چاپ بروشور های تبلیغاتی می توانید رنگ، تعداد، جنس را به صورت دلخواه انتخاب کنید و آن را به چاپ برسانید.

برای کسب و کارها چه نوع تبلیغاتی تاثیر گذار است؟

تبلیغات رسانه ای

تبلیغات رسانه ای شامل تلوزیون، رادیو… و غیره می باشد، همه ما تبلیغات تلوزیون را دیده ایم و می دانیم که به چه شکل است، تلوزیون بر اساس زمانبندی های خود میان برنامه ها تبلیغات پخش می کنند.

پیامک های تبلیغاتی

اگر بخواهیم یک مثال ساده بیان کنیم، مثلا یک مجموعه قرار است یک همایش برگزار کند و از قبل برای همایش تبلیغات خود را آغاز می کند. افرادی که بخواهند در همایش شرکت کنند باید در سایت ثبت نام کنند و با این ثبت نام، شماره موبایل و مشخصات شما در سایت ذخیره می شود. این مجموعه برای همایش بعدی می تواند برای همه شماره موبایل های که در سایت ثبت نام کرده اند، پیامک ارسال کند. محتوای این پیامک بر اساس تبلیغات و هدف شما مشخص می شود.

پیامک در ایمیل

می توان گفت تبلیغات ایمیل و پیامک تقریبا شبیه به هم هستند. برای تبلیغات ایمیل هم ابتدا  یک متن تبلیغاتی در نظر گرفته می شود، و برای ادرس ایمیل های که در سایت ثبت نام کرده اند و یا از قبل وجود دارد ارسال می شود.

تبلیغات آنلاین

امروزه افراد زیادی از اینترنت استفاده می کنند که با سیلی از تبلیغات مواجه می شوند. شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام،واتساپ و تلگرام بستری مناسب جهت تبلیغات کسب و کارهامی باشند.

تبلیغات بنری در سایتها

این نوع تبلیغات در سایتها به صورت آنلاین می باشد. که ممکن است به صورت محتوا، ویدیو، تصویر، گیف…و غیره ارائه شود. این تبلیغات باعث می شود که افراد تبلیغات شما را مشاهده کنند و در نهایت روی تبلغات کلیک کنند و به سایت شما منتقل شوند. هرچه تبلیغات شما جذاب تر باشد کاربر بیشتر برای کلیک کردن ترغیب می شود.

برای کسب و کارها چه نوع تبلیغاتی تاثیر گذار است؟

در تبلیغات کسب و کارها به چه نکاتی باید توجه شود؟

  1. اولین گام در اجرای تبلیغات رعایت رنگهای مناسب با زمینه کاری شرکتها یا موسسات باشد.
  2. طراحی لوگوی شرکت دومین عامل مهم در شناسایی یک سازمان می باشد.
  3. لحن زیبا و دلنشین گوینده تبلیغات
  4. فونتهای نوشتاری باید مناسب باشد.
  5. محتوای تبلیغات درجلب توجه مشتریان تاثیر زیادی دارد.
  6. در کیفیت مواد مصرفی دقت لازم اجرا شود.
  7. اطلاعات ضروری مثل تماس و نوع حوزه کاری در تبلیغات درج شود.
  8. رعایت این موارد در اجرای تبلیغات کسب وکار بسیار اثر گذار می باشد.

نقش تبلیغات در فروش کسب و کار

تبلیغات از این جهت حائز اهمیت است که در وهله اول محصول یا خدمات معرفی می گردد . سپس مصرف کننده با توجه به کارآیی و نیازی که دارد تجزیه و تحلیل می کند تا در میان انواع مختلف تبلیغات بهترین گزینه را انتخاب کند.در حال حاضر استفاده از تبلیغات می تواند سهم عظیمی را در جذب مشتری داشته باشد. بهتر است در تبلیغات  به جنبه هایی مانندمحتوای جذاب،رنگبندی مناسب و ارتباط متقابل با خریدار توجه کرد.تا بازاریابی محصول با شکست روبه رو نشود.

سخن آخر

جهت راه اندازی هر کسب و کاری احتیاج به تبلیغات داریم . تبلیغات از زمانهای قدیم وجود داشته است. گرچه با گذشت زمان روش های متفاوتی بکار برده می شود.برای جذب مشتری باید تبلیغات موثری داشته باشیم تا مشتری جذب شود در این مسیر بهتر است از شیوه های ارتباطی و رفتاری و روش های متفاوت مثل چاپ در روزنامه و مجلات،چاپ بروشور،پیامک،اینترنت استفاده کرد. و فروش را چندین برابر کرد. ناگفته نماند کیفیت محصولات و نحوه ارائه خدمات در این زمینه حائز اهمیت است.

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

چاپ سیلک چیست؟

چاپ سیلک از روش‌های قدیمی چاپ بر روی سطوح مختلف است اما…

چاپ پلکسی چیست؟

چاپ پلکسی به هر نوع تولید اقلام تبلیغاتی یا تزئینی چاپ اشاره…

دیدگاهتان را بنویسید