صفحه اصلی > خواندنی های کارت ویزیت : روانشناسی رنگ در طراحی کارت ویزیت

روانشناسی رنگ در طراحی کارت ویزیت

روانشناسی رنگ در طراحی کارت ویزیت

چاپ کارت ویزیت، معقوله‌ای که در نوع خود دارای پیچیدگی‌های مختلفی است و می‌تواند برای کسب و کار‌های تازه‌کار نقطه‌ی عطف یا شکست باشد. پس انجام صحیح و طراحی دقیق کارت ویزیت اهمیت زیادی دارد، لذا شما می‌بایست با استفاده از دانش افراد حرفه‌ای در این حوزه و همچنین  بررسی نیاز مشتری کارت ویزیتی را طراحی کنید که از همه نظر کامل باشد.

روانشناسی رنگ در طراحی کارت ویزیت چیست؟

حال یکی از مواردی که در طراحی کارت ویزیت بسیار اهمیت دارد و کوچک‌ترین تغییر در آن به کل ظاهر کارت را تغییر می‌دهد، انتخاب رنگ می‌باشد. موردی که خود نیز دارای پیچیدگی‌های زیادی است. برای اینکه شما بتوانید بهترین رنگ را انتخاب کنید باید دانش ابتدایی در رابطه با روانشناسی رنگ در طراحی کارت ویزیت داشته باشید.

موردی که می‌تواند تأثیر زیادی بر روی گیرایی و دلچسب بودن کارت ویزیت شما بگذارد و در نتیجه باعث جلب رضایت بیشتر مشتری شود. اگر که با آشنایی با مفهوم روانشناسی رنگ در طراحی کارت ویزیت علاقه‌مند هستید و همچنین به دنبال مطلبی هستید که به ترکیب رنگی حرفه‌ای در طراحی کارت ویزیت اشاره کند با ما همراه باشید تا به صورت مختصر و مفید این موارد را به شما توضیح دهیم.

روانشناسی رنگ در طراحی کارت ویزیت

چرا باید دانش روانشناسی رنگ را بدانیم؟

برای اینکه بتوانید رنگ‌بندی خوبی را برای کارت ویزیت خود داشته باشید باید معانی روانشناختی رنگ در کسب و کار و بازار مورد نظر خود را درک کنید. قابل توجه است که هر رنگ دارای معانی و مفاهیم متفاوت می‌باشد که در اصل باعث می‌شود از لحاظ کاربرد با دیگر رنگ‌های متفاوت باشد. شما قبل از اینکه به صورت نهایی انتخاب رنگ کارت ویزیت خود را انجام دهید، باید بازار هدف خود را به درستی شناسایی کنید و سپس رنگ هایی را انتخاب کنید که بر اساس شرایط برای کسب و کار شما کاربردی هستند.

یکی از مواردی که بعضاً شاهد آن هستیم، استفاده‌ی شخص از رنگ مورد علاقه‌ی خود بدون هیچ تحلیل و بررسی روی آن می‌باشد، اگر که بدون بررسی عمیق رنگی را برای کارت ویزیت خود انتخاب کنید ممکن است دچار مشکلاتی در هویت و رنگ‌بندی کارت ویزیت خود شوید.

همچنین ممکن است که این رنگ انتخاب شده یک رنگ جذاب باشد اما برای شرایط کسب و کار شما مفید نباشد. ولی شاید برای کسب و کار شما مناسب نباشد. یکی دیگر از مواردی که باید به یاد داشته باشید این است که کارت ویزیت شما در اصل تنها نمونه‌ی کار شما برای مشتری می‌باشد و به نحوی معرف شرکت شما است، پس باید به شکلی آن را طراحی کنید که نمایانگر هویت شرکت شما باشد.

روانشناسی رنگ در طراحی کارت ویزیت

موارد مهم در ترکیب رنگ کارت ویزیت

در بخش‌های بالایی متن با اصول ترکیب رنگی و روانشناسی رنگ آشنا شدید، حال بهتر است به موارد مهمی بپردازیم که در این موضوع نیازمند رعایت‌ آن‌ها هستید، یکی از این موارد ترکیب رنگی کارت ویزیت می‌باشد. اولین و مهم‌ترین فاکتوری که باید این مورد در نظر گرفت این است که نوع کسب ‌و کار شما چگونه است و نوع مشتری‌هایی که دارید چه افرادی هستند.

برای مثال اگر که مشتری هدف کسب و کار شما گروه خاصی می‌باشد، به‌طور مثال اگر که شما در کسب و کار خود بیشتر مواقع با افراد یا گروه خاصی سر و کار دارید بهتر است که از ترکیب‌های رنگی استفاده کنید که شامل دو رنگ اصلی مانند شیری و خاکستری هستند، چرا که تأثیری مناسبی بر روی مخاطب شما خواهد داشت.  اما اگر که با گروه‌های سنی نوجوان و کودک مواجه هستید بهتر است از رنگ‌های جذاب و هویت دار استفاده کنید، رنگ‌هایی که برای مخاطب داستانی را روایت می‌کنند.

در مواجه با افراد بزرگ سال و جوان نیز می‌توانید از ترکیب‌های رنگی جذاب اما با هویت استفاده کنید، رنگ‌هایی که با تیپ شخصیتی مشتری‌های شما ارتباط دارند. به صورت کلی باید این نکته را در نظر داشته باشید که ترکیب رنگی هر کارت ویزیت بر اساس مشتری‌های شما تعیین می‌شود و باید با استفاده از بررسی پرسو‌نای مشتری خود و بررسی عمیق آن به نتیجه‌ای برسید تا بتوانید ترکیب رنگی مورد نظر خود را انتخاب کنید.
ممنونیم که تا پایان این مطلب همراه ما بودید، امیدواریم با خواندن این محتوا بتوانید به خوبی با روانشناسی رنگ در طراحی کارت ویزیت آشنا شوید. همانطور که گفتیم طراحی کارت ویزیت دارای اهمیت بسیار زیادی است، پس اگر که به طراحی آن مسلط نیستید بهتر است با کمک یک مشاور حرفه‌ای این کار را انجام دهید یا اینکه به صورت کامل این وظیفه را بر عهده‌ی شخص دیگری واگذار کنید تا خیال خود را از این بابت راحت کنید. ما در تیم مجرب خود با گرد آوری متخصصین حرفه‌ای در این زمینه می‌توانیم با بهترین کیفیت و پشتیبانی فوق‌العاده خدمات از این چنین را به شما ارائه دهیم.

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

چاپ پلکسی چیست؟

چاپ پلکسی به هر نوع تولید اقلام تبلیغاتی یا تزئینی چاپ اشاره…

ساخت بروشور برای مدرسه

ساخت بروشور برای مدرسه یکی از فعالیت‌های درسی و لذت‌بخش برای دانش‌آموزان…

دیدگاهتان را بنویسید