طراحی بروشور در فتوشاپ

طراحی بروشور در فتوشاپ

طراحی بروشور تبلیغاتی مناسب می­تواند دگرگون کننده اشتغال باشد و در تمامی مشاغل می‌توان از این فرصت استفاده کرد. حرفه ای بودن طرح تاثیر زیادی در روند پیشرفت اشتغال دارد. بروشور طراحی شده باید طوری باشد که نظر بازدید کننده را به خودش جلب کند. اغلب شرکت­ها بروشور را یک ابزار تبلیغاتی مناسب برای معرفی شرکت یا محصولی استفاده می‌کنند. برای طراحی بروشور با فتوشاپ از برنامه‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد که در این مقاله به آن‌ها اشاره شده است.

بروشور چیست؟

بروشور­ همان کاتالوگ­ است با تفاوت جزئی. مثلا تصور کنید برای خرید محصولی به فروشگاه می‌روید و در انتخاب محصول مورد نظر سرگشته هستید. کاتالوگ محصولات آن فروشگاه به شما کمک می‌کند تا انتخاب محصول شما با آگاهی کامل صورت پذیرد. اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که اگر طرای بروشور خلاقانه و جذاب نباشد، تاثیری بر روی مشتری نخواهد داشت.

طراحی بروشور در فتوشاپ

طراحی بروشور خلاقانه (ساختن بروشور)

بدان­سان که بیان شد یکی از اصلی ترین پایه تبلیغات، بروشور است. اگر به دنبال بازدید بیشتری هستید از بروشور خلاقانه و الهام­ بخش استفاده کنید. اولین گزینه در این امر متفاوت بودن است. شما باید با در نظر داشتن نقاط قوت و ضعف نسبت به نیاز­ها، توقع­ ها و علایق­  بروشور را طراحی کنید. شما می‌توانید از مقوا یا کاغذهای براق با رنگ­های جلب کننده استفاده کنید تا نظر بیننده را به خودش جلب کند. استفاده از الگو های متنوع به جای الگو­های ساده خلاقانه بنظر میرسد.

انواع بروشور تبلیغاتی

از نظر ظاهری و چاپی بروشور­ها به چند دسته تقسیم می‌شوند که تاثیر زیادی در بازخورد­های تبلیغات محصول دارند. از انواع مختلف بروشور تبلیغاتی به موارد زیر می‌توان اشاره کرد.

بروشور تاشو

بروشور­های تاشو توسط الگو­هایی برش زده شده و با خط­ های منظم تاخورده از هم جداشده‌اند که نیازی به منگنه ندارند.

بروشور منگنه دار

برای حالت دفترچه­ای دادن به بروشور لازم است تعداد برگه­ ها عدد زوج باشد. به طور مثال برای یک بروشور 8 صفحه­ای باید از 2 برگه A4 که محتویات بروشور در پشت و روی برگه نوشته شده باشد، استفاده کرد. قابل ذکر است که این نوع بروشور مناسب چاپ دیجیتال است.

بروشور متناسب با کسب ­و­کار

یکی از گزینه‌های مهم در انتخاب بروشور­ در نظر گرفتن موضوع اشتغال است. با کمی دقت می‌توان فهمید که بروشور­های طراحی شده برای محصولات آرایشی بهداشتی با بروشور محصولات صنعتی یا منوی رستوران‌ها متفاوت هستند.

راهنمای درست کردن یک بروشور عالی

همه­ کسبه­ ها برای برقراری ارتباط تاثیرگذار با مشتری­ها می‌کوشند راهکار­های زیادی در این خصوص به کار ببرند. یکی از راهکارهای رونق دادن به کسب ­­وکار، طراحی بروشور است. یک بروشور با طراحی حرفه­ای می‌تواند باعث ارتباط مطلوب با مشتری شده و به معرفی بهتر خدمات و محصولات کمک کند. با استفاده از بروشور شما می‌توانید اطلاعات مهم یک محصول را در اختیار مشتری قرار ‌دهید.

نحوه طراحی بروشور با فتوشاپ

برای طراحی یک بروشور از روش‌های مختلفی می‌توان بهره جست که یکی از این روش‌ها استفاده از نرم‌ افزار فتوشاپ است. طراحی با فتوشاپ اصلی‌ترین و جذاب‌ترین روش برای طراحی معرفی شده است. این کار را در هفت مرحله اصلی می‌توان انجام داد.

در اولین مرحله باید صفحه‌ای در سایز مشخص ایجاد کرده و رزولیشن را در حالت 300 پیکسل قرار داد. در مرحله دوم بهتر است به تقسیم‌بندی صفحه ایجاد شده، پرداخت. سپس از سر برگ view گزینه New Guide را انتخاب کرده و سایز مورد نظر را وارد کرد. چهارمین مرحله از طراحی فتوشاپ به انتخاب پس زمینه و ایجاد نوشته‌ها اختصاص دارد. اگر قرار است بروشور طراحی شده شما به چاپ برسد، بهتر است در پنجمین مرحله به رعایت اصول چاپ افست بپردازید. سپس به جای‌گذاری تصاویر پرداخته و در نهایت برای جا به جا نشدن قسمت‌های مختلف طراحی شما در حین چاپ، از اطلاعات خود فایل PDF و یا jepg تهیه کنید.

مزایای طراحی بروشور تبلیغاتی با فتوشاپ

فتوشاپ یک نرم‌افزار مهم برای طراحی بروشور است که از مزایای زیادی برخوردار است. برخی از مزایای این روش عبارتند از:

توزیع ساده توسط بروشورها

شما می‌توانید به­ وسیله­ ی راهبرد، بروشور­ها را در محل­ های مختلف قرار دهید. این کار سبب می‌شود که بتوانید دانسته­ های مطلوب را به آدمیان بیشتری روانه کرده و مشتریان زیادی را ربایش کنید.

به صرفه بودن بروشورها

استفاده از بروشورها برای تبلیغات یکی از روش‌های کم خرج و مقرون به صرفه به حساب می‌آید. وقتی که چکیده خدمات و محصولات خود را در معرض بروشور خود قرار داده‌اید در تایم و هزینه­های زیاد صرفه جویی کرده­اید.

بروشور­ گره ­گشا سندیت شغل شماست

وقتی مشتری شما وقت با ارزش خود را برای خواندن بروشور شما گذاشته است توانایی این را به شما می‌دهد تا اعتبار جلب کنید. مشتری با بررسی خدمات و محصولات شما به کسب­  وکار شما اطمینان می‌بخشد.

بروشور از معلومات زیادی برخوردار است

بروشور­ها به صاحبان مشاغل این رخصت را میدهد تا اطلاعات زیادی را در یک بروشور تبلیغاتی کم­ حجم گردآوری کرده و به معرفی محصولات خودشان بپردازند. شما می‌توانید در بروشور­ها تخفیف­ هایی برای جذب مشتری ارائه بدهید.

بروشور دولتی

بروشور­های دولتی با اسم دیگر نیم تا معرفی شده­اند. در این نوع بروشور­ها زمان کمتری برای خواندن اطلاعات صرف شده و خواندن مطالب آسان­تر است. به همین خاطر بیشتر در هم ­  چشمی­ های تجاری استفاده می‌شود. ولی در کل همه کسب­ و کارها می­توانند از بروشور­  های دولتی استفاده کرده و محصولات و خدماتشان را معرفی کنند.

بروشور پنجره­ ای

بروشور پنجره­ای بیشتر برای علم فروش نوین طراحی می‌شود و بهترین وسیله برای معرفی محصولات و خدمات فایق شرکت­ها در جامعه است. الگو ساختاری این بروشور این گونه است که سایز لت­های کناری به اندازه نصف لت میانی است. میتوان با در نظر گرفتن این طرح بروشور خلاقانه ­ای را احداث کرد.

طراحی بروشور در فتوشاپ

چاپ بروشور

وقتی همه تصمیم­ها را با نگرش به شغلتان گرفته‌اید حالا دیگر زمان به چاپ رساندن بروشور می‌رسد. اگر بروشور مناسب با کسب ­و کارتان را طراحی کنید می­توانید تاثیر زیادی را در شغلتان ایجاد کنید.

کاغذ مورد استفاده برای بروشور

برای چاپ بروشور می‌توان از انواع مختلف کاغذ استفاده کرد. مثلا استفاده از کاغذ­های طراحی گزینه­ مناسبی برای چاپ یک بروشور جذاب و خوش­رنگ نیست. در واقع هر نوع کاغذی نسبت به بودجه و شغل طراحی می­شود. هر چقدر جنس کاغذ یا مقوای استفاده شده برای بروشور مناسب و حرفه­ ای باشد بیشتر حس باکیفیت بودن را به مشتری القا می‌کند که سبب بازخورد بیشتری می­شود.

عوامل موثر در چاپ بروشور

محتویات داخل بروشور: باید از محتوای مناسب با نیاز آدمی استفاده شود تا برای مشتری حس موثر بودن بدهد.

رنگ مورد استفاده: باید از رنگ­های مناسب استفاده شود تا جذب کننده باشد.

جوهر استفاده شده: برای باکیفیت نشان دادن بروشور بهتر است از جوهر مناسب استفاده کرد.

هزینه صرف شده: هزینه ­ی صرف شده یکی از عامل اصلی چاپ بروشور است که باید در نظر گرفت.

تصاویر درج شده: چاپ بروشور جذاب و همه پسند با تصاویر با کیفیت یکی از گزینه­ های مهم است.

کیفیت بروشور: کیفیت بروشور به بیشتردیده شدن آن کمک می‌کند.

طرح­ های کاربردی: استفاده از طرح‌های گرافیکی حرفه­ای گزینه مهمی در چاپ بروشور به حساب می‌آید.

با در نظر داشتن عوامل موثر ذکر شده می‌توانید یک بروشور مناسب با کسب­ و ­کارتان را ارائه دهید.

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

چاپ سیلک چیست؟

چاپ سیلک از روش‌های قدیمی چاپ بر روی سطوح مختلف است اما…

چاپ پلکسی چیست؟

چاپ پلکسی به هر نوع تولید اقلام تبلیغاتی یا تزئینی چاپ اشاره…

دیدگاهتان را بنویسید