محصولات سابلیمیشن چیست؟

چاپ محصولات سابلیمیشن

چاپ محصولات سابلیمیشن یا چاپ حرارتی یکی از بهترین روش هایی است که روی محصولات صورت می گیرد و موضوعات مختلفی را شامل می شود. روش چاپ سابلیمیشن روی محصولات به صورت تصعید است و طرح از روی کاغذ به جنس انتخاب شده انتقال داده می شود. این روش یکی از باکیفیت ترین روش ها در چاپ است چون با شست و شو و استفاده مکرر از آن، طرح پاک نمی شود. با استفاده از این محصولات در زمان و هزینه صرفه جویی می شود. دستگاه پرینت، چسب نسوز، کاغذ مخصوص و دستگاه پرس از جمله وسایلی است که در چاپ محصولات سابلیمیشن لازم است.

مشخصات چاپ محصولات سابلیمیشن

این روزها اغلب افراد دنبال تغییر و تنوع در وسایل، لباس ها و محصولاتی هستند که روزانه از آن ها استفاده می کنند. با چاپ محصولات سابلیمیشن قادر به انجام این کارها هستند. سابلیمیشن یک لغت انگلیسی و به معنای تصعید است. چاپ محصولات سابلیمیشن یک طرح دیجیتال را به صورت دائمی تبدیل می کند. این چاپ روی محصولاتی هم چون ماگ، پیراهن، گوشی و … انجام می شود.

روش چاپ محصولات سابلیمیشن چگونه است؟

در روش چاپ محصولات سابلیمیشن، طرح مورد نظر به صورت دیجیتالی با جوهر تصعید روی کاغذ چاپ می شود سپس با حرارت و گرما به جنس دیگر انتقال داده می شود. در این روش جوهر تصعیدی به مایع تبدیل نمی شود و حرارت و گرمای ناشی از دستگاه های پرس آن را از حالت جامد به گاز انتقال می دهد. به محض برداشتن گرما و فشار به حالت جامد باز می گردد و بعد از آن طرح روی سطح، انتقال داده می شود.

روی چه محصولاتی چاپ سابلیمیشن انجام می شود؟

بیشتر روی محصولاتی می توان چاپ سابلیمیشن انجام داد که دارای پوشش پلیمری باشند و یا از لباس هایی با ترکیب پلی استر استفاده شده باشد. این اجناس حتما باید رنگ روشن و سفیدی داشته باشند مانند لباس، لیوان، زیورآلات، تابلو های تبلیغاتی و…

چاپ محصولات سابلیمیشن

مزایا و معایب چاپ محصولات سابلیمیشن چیست؟

هر محصولی مزایا و معایب خاص خود را دارد و قطعا چاپ محصولات سابلیمیشن نیز از این قاعده مستثنی نیست که در این مطلب به آن ها اشاره شده است:

مزایا چاپ محصولات سابلیمیشن

  • * چاپ محصولات سابلیمیشن هزینه ی زیادی را شامل نمی شود و با هزینه کم می توانید یک چاپ به صرفه داشته باشید.
  • * درچاپ این محصولات خطری محیط زیست را تهدید نمی کند و هیچ آبی مصرف نمی شود.
  • * در روش چاپ محصولات سابلیمیشن می توان همه ی طیف های رنگی را به کار برد.
  • * این چاپ ها معمولا روی محصولاتی انجام می شوند که سطح نرم دارند بنابراین چاپ انجام شده روی محصولات سابلیمیشن، صاف و یکنواخت است.
  • * طرح چاپی بر اثر استفاده و شست و شو از بین نمی رود.

معایب چاپ محصولات سابلیمیشن

در چاپ محصولات سابلیمیشن از جوهر تصعیدی می توان فقط روی مواد ترکیبی استفاده کرد. زیرلایه جنس مورد نظر برای انتقال طرح باید سفید و روشن باشد چون جوهر تصعیدی روشن و شفاف است.

تفاوت روش چاپ محصولات سابلیمیشن با دیگر چاپ ها چیست؟

در دیگر روش های چاپی، جوهر همه سطح زیرلایه را فرا می گیرد و به داخل آن نفوذ پیدا نمی کند. همچنین در این روش همه حالت های جامد، گاز و مایع وجود دارد و همه ی روش های چاپی اعمال می شوند. این در حالی است که در چاپ محصولات سابلیمیشن جوهر تصعیدی به داخل زیر لایه ها نفوذ می کند و فاقد حالت مایع است یعنی از حالت جامد با تصعید دوباره به حالت جامد باز می گردد.

برای چاپ محصولات سابلیمیشن چه تجهیزاتی لازم است؟

پرینتر جوهر افشان

برای این که این دستگاه دیرتر از رده خارج شود و مدت بیشتری کار کند بهتر است دارای مخزن باشد. این پرینتر باید بسیار با کیفیت باشد و برند های چینی آن معمولا به دلیل ارزانی، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

دستگاه پرس

یکی دیگر از اجزای این دستگاه سابلیمیشن دستگاه پرس حرارتی است که با حرارت و گرما باعث چاپ محصولات می شود.

چاپ محصولات سابلیمیشن

دستگاه کامپیوتر

در دستگاه سابلیمیشن برای چاپ محصولات به یک دستگاه کامپیوتری و چسب نسوز نیز نیاز است.

نرم افزار

برای مدیریت چاپ و روش های پیشبرد کارهای چاپ محصولات سابلیمیشن به یک نرم افزار قوی نیاز است.

کاغذ چاپ محصولات سابلیمیشن

بعد از آماده شدن طرح مورد نظر به یک کاغذ چاپ صاف و بدون موج برای انتقال طرح لازم است. کاغذ چاپ باید قدرت جذب بالایی داشته باشد تا جوهر به خوبی جذب شود. چاپ محصولات سابلیمیشن یکی از بهترین روش های چاپ است که کارایی فراوانی دارد و بازار کار خوبی را برای جوانان در رشته های مختلف فراهم می کند.

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

چاپ سیلک چیست؟

چاپ سیلک از روش‌های قدیمی چاپ بر روی سطوح مختلف است اما…

چاپ پلکسی چیست؟

چاپ پلکسی به هر نوع تولید اقلام تبلیغاتی یا تزئینی چاپ اشاره…

دیدگاهتان را بنویسید