صفحه اصلی > خواندنی های تراکت : نمونه‌های تراکت جذاب برای رستوران

نمونه‌های تراکت جذاب برای رستوران

تراکت

تراکت چیست؟

تراکت نوعی کاغذ تبلیغاتی تک برگ است که برای اطلاع رسانی رویدادهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تراکت‌ها عموما با تعداد زیاد طراحی و چاپ می‌شوند‌ و آن را در مکان‌های شلوغ و پر جمعیت عرضه می‌کنند. این شیوه تبلیغات از سال‌ها پیش تا به حال رایج است و امروزه در هر مکانی می‌توان انواع تراکت را مشاهده کرد. در تراکت‌ها اطلاعاتی اعم از شماره تماس، مکان، ساعت، مدیریت و غیره، چاپ می‌شود که عموما به منظور جذب مشتری آن‌ها را عرضه می‌کنند.
به طور کلی چاپ و عرضه تراکت‌های تبلیغاتی برای رستوران منفعت زیادی برای آن‌ها دارد. البته به شرطی که تراکت حاوی متن و ساختار با کیفیتی باشد و خواننده خود را قانع به خرید یا رفتن به جایی کند.

تراکت رستوران

یکی از نیازهای واجب برای رستوران‌ها تراکت می‌باشد. زیرا صاحبان رستوران با پخش تراکت، مشتریان زیادی برای خود پیدا می‌کنند. اما این تراکت‌ها در تمام موارد نتیجه مثبت را برای رستوران به همراه ندارد. چرا که بعضا صاحبان رستوران در طرح و ساختار تراکت‌های رستوران خود خلاقیت کافی را به کار نبرده‌اند. چه بسا رستوران‌هایی که پول خود را به خاطر چاپ اشتباه تراکت دور ریختند.

تراکت پاپ چاپ

منافع و مزایای پخش تراکت توسط رستوران‌ها به شرح زیر است:

  • پخش تراکت ارزان قیمت‌ترین و با صرفه‌ترین شیوه تبلیغات مغازه‌ها است.
  •  می‌توان با پخش تراکت، مشتریان زیادی برای رستوران و مغازه یافت.
  • قابل حمل است و می‌توان آن را به سادگی میان انبوهی از جمعیت پخش کرد.
  •  ماندگار است و می‌تواند تا مدت‌ها در کیف یا جیب افراد بماند و یادآور مغازه باشد.

انواع کاغذ برای چاپ تراکت

تراکت‌ها را می‌توان با کاغذهای متفاوتی چاپ کرد. انواع کاغذ که در چاپ تراکت، هر کدام ویژگی‌هایی دارند که باعث شده در مواقع مختلف، هر کدام استفاده بهینه‌ای داشته باشند. به طوری که همواره می‌توان پخش این تراکت‌ها را در بازارها و مکان‌ها شلوغ دیگر مشاهده کرد. کاغذهای زیر در چاپ تراکت مورد استفاده قرار می‌گیرند:

  • کاغذ تحریر
  •  کاغذ کرافت
  •  کاغذ الوان
  •  کاغذ گلاسه

تراکت

نکات مهم در طراحی تراکت‌های تبلیغاتی رستوران‌ها

اما نکاتی وجود دارد که رستوران‌ها با رعایت آن‌ها، می‌توانند به خوبی از پخش تراکت نتیجه بگیرند. خلاقیت اولین لازمه گرفتن نتیجه از این تراکت‌ها است و هر گونه صرف پول بدون خلاقیت بی نتیجه خواهد بود. پس بهتر است همواره در طراحی تراکت از خلاقیت استفاده شود تا بتوان با حداقل هزینه، بیشترین مشتری را برای رستوران جذب کرد. نمونه‌هایی از بهترین تراکت‌ها و ویژگی‌ها آن‌ها را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید. نخست کامل مفهوم و ساختار تراکت را درک کنیم. پخش تراکت نیز مانند تمام شیوه‌های بازاریابی نکاتی دارد که رعایت آن‌ها موجب سود آوری رستوران‌ها می‌شود. نکات حیاتی در چاپ و پخش تراکت به شرح زیر است:

اطلاعات مغازه به طور کامل در تراکت ذکر شود:

در بسیاری موارد مشاهده می‌کنیم که اطلاعات رستوران به صورت ناقص یا نامفهوم روی تراکت‌ها نوشته شده است. این یکی از نکاتی است که باعث از دست دادن مشتریان رستوران می‌شود. حتما از شفاف بودن اطلاعات رستوران روی تراکت اطمینان حاصل کنید.

مزیت رقابتی به صورت کاملا مفهومی ذکر شود:

هر رستوران یا کسب و کاری، یک مزیت رقابتی دارد که موجب متمایز شدن آن از رقبای خود می‌شود. تراکت محل مانور دادن بر روی مزیت رقابتی است و می‌توان با آن، مجموعه‌ای از مشتریان را به سوی رستوران خود روانه کرد. بهتر است مزیت رقابتی خود را با رنگی متفاوت و فونت بزرگ در روی تراکت بنویسید.

تراکت

در ذهن خوانندگان احساس متفاوت بودن ایجاد کند.

امروزه همه جای کشور پر از رستوران‌های بزرگ و کوچک است که همگی ادعای بهترین بودن را می‌کنند. برای اینکه مخاطبان رستوران شما را از میان تمام آن‌ها انتخاب کند، باید در او حس تفاوت ایجاد کنید. حس تفاوت را تنها می‌توان با استفاده از خلاقیت به افراد القا کرد.

از یک هدیه یا پیشنهاد ویژه رو نمایی شود:

افراد همیشه از پیشنهادات و هدایای ویژه استقبال می‌کنند. ارائه پیشنهاد یا هدیه‌ای کوچک به افراد می‌تواند نتیجه بی نظیری برای رستوران رقم بزند، حتی تخفیف 10% نیز کار شما را در قانع کردن مشتریان بسیار ساده می‌کند.

کدام شرکت برای چاپ تراکت مناسب است؟

شرکت پاپ چاپ که در چند دهه اخیر به عنوان یکی از شرکت‌های خدمات چاپ کشور شناخته شده،  شما می توانید در پنل ثبت سفارش تراکت، ویژگی های موردنظر خود را انتخاب و ثبت کنید. حتی اگر مواردی که مدنظر شما بود و در پنل ثبت سفارش عنوان نشده بود می توانید یک فایل مشابه و یا موارد دلخواه خود را در قسمت سفارش دلخواه آپلود کنید. با این کار مجموعه ما موارد ذکر شده شمارا مشاهده و بر روی تراکت شما اعمال خواهد کرد.

ثبت سفارش در پاپ چاپ

همانطور که قبلا اشاره کردیم ثبت سفارش در پاپ چاپ به دو صورت است: یک دلخواه و دومی مواردی که در پاپ چاپ عنوان شده است.

مواردی که در پاپ چاپ عنوان شده شامل چیست؟

  1.  انتخاب ابعاد
  2.  انتخاب ضخامت
  3.  انتخاب وجه
  4.  انتخاب سرچسب
  5.  انتخاب تیراژ چاپ
طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

چاپ سیلک چیست؟

چاپ سیلک از روش‌های قدیمی چاپ بر روی سطوح مختلف است اما…

ساخت بروشور برای مدرسه

ساخت بروشور برای مدرسه یکی از فعالیت‌های درسی و لذت‌بخش برای دانش‌آموزان…

دیدگاهتان را بنویسید