صفحه اصلی > خواندنی های کاتالوگ و خواندنی های کارت ویزیت : تاثیر محصولات چاپ بر میزان فروش

تاثیر محصولات چاپ بر میزان فروش

تاثیر محصولات چاپ بر میزان فروش

محصولات چاپ مثل پوستر و کارت ویزیت و تراکت و… بیشتر با هدف تبلیغ کالا‌ها، شرکت‌ها، سازمان‌ها یا کسب‌وکارها تولید می‌شود، اما با اضافه کردن اقلام کاربردی و ایجاد نوعی رابطه دوطرفه میان صاحبان مشاغل و مشتری، می‌تواند فراتر از موارد تبلیغاتی عمل کند. درواقع تبلیغات چاپی وقتی کامل می‌شود که علاوه بر پیام ابتدایی که معرفی محصول یا خدمات است، بتواند در مخاطب احساس رضایت ایجاد کند. مبتکرانه‌ترین راه برای ایجاد این رابطه دوطرفه و جلب رضایت مشتری، اهدای هدایا یا ارائه اقلام کاربردی به آنان حین تبلیغ است.

کارت ویزیت و کاتالوگِ یک شرکت یا مرکز فروش وقتی که با محصولات چاپی دیگری مثل پاکت، سربرگ، لیوان و… همراه باشد بهتر از جانب مشتری پذیرفته می‌شود. محصولات چاپ به دلیل هزینه پایین و تنوع بالا، مناسب‌ترین گزینه موجود برای تکمیل کردن فرآیند تبلیغات و بالا بردن میزان فروش است. پاپ‌چاپ، بهترین مرکز چاپ در تهران، بنا بر نیاز صاحبان مشاغل، خدمات گسترده‌ای را در این زمینه انجام می‌دهد.

راهنمای افزایش فروش از طریق محصولات چاپ

فروش، مرحله نهایی فرآیند تولید یا ارائه خدمات است. هرچقدر که برای تولید و بهتر کردن خدماتمان تلاش کنیم، هنگام فروش بازدهش را دریافت می‌کنیم. تبلیغ از طریق محصولات چاپ یکی از روش‌هایی است که می‌تواند میزان فروش ما را بالا ببرد. اما قبل از اقدام برای سفارش و تهیه این محصولات باید مواردی را در نظر بگیریم تا بیشترین میزان بهره را دریافت کنیم.

تاثیر محصولات چاپ بر میزان فروش

اول: شخصیت‌شناسی

برای طراحی مناسب و انتخاب بهترین اقلام چاپ باید اول مشتری را بشناسیم. تیپ‌شناسی یکی از مهم‌ترین پیش‌فرض‌های فروش است. بدون تیپ‌شناسی نتیجه اقدامات ما دقیق نخواهد بود؛ مثلاً در مورد ارائه محصولات چاپ باید بدانیم که مشتری‌های ما بر اساس ویژگی‌های شخصیتی‌شان از اقدامات تبلیغاتی ما چه استقبالی خواهند کرد. چه رنگی مورد توجه آن‌ها قرار می‌گیرد یا چه اقلامی با شرایط کاری و روحی آن‌ها مطابقت دارد و…

دوم: ایجاد علاقه

انتقال پیام توسط تولیدکنندگان محصولات یا ارائه‌دهندگان خدمات ممکن است در مشتری ایجاد علاقه یا نارضایتی کند. وقتی که نتیجه ممکن است کاملاً برخلاف خواست و انتظار ما پیش برود، هدف تنها انتقال پیام نیست. تنها ابزاری که برای ایجاد علاقه وجود دارد، خودِ پیام است. اهدای هدایای چاپی به‌ظاهر کوچک در کنار سایر روش‌های خلاقانه می‌تواند در مشتری ایجاد علاقه کند.

سوم: استراتژی

همیشه برای انتخاب استراتژی درست در مواجهه با مشتری وقت بگذارید. انجام دادن کار‌های جسته‌وگریخته و بدون برنامه ریزی، نتیجه خوبی به همراه نخواهد داشت. اگر محصولات چاپ را برای انتقال پیام به مخاطب انتخاب کرده‌اید، حتماً به آن کلی‌تر نگاه کنید و مجموعه‌ای از اقلام را تهیه کنید. این‌طور مشتری فکر می‌کند با یک کلیت مواجه است، نه موضوعی گذری و از سر تفنن.

انواع محصولات چاپ

محصولات چاپ را می‌توان در دو دسته کلی طبقه‌بندی کرد:

۱- محصولات چاپ تبلیغاتی

در این دسته از محصولات چاپ فقط اقلامی قرار می‌گیرد که با هدف معرفی خدمات و کالا‌ها و تبلیغات چاپ می‌شود. پوستر، کارت ویزیت، کاتالوگ، ‌اتیکت آویز، لیبل و تراکت عمده‌ترین این‌ها است.

۲- محصولات چاپ تبلیغاتی و کاربردی

این دسته از محصولات فقط توسط بهترین مراکز چاپ تهیه می‌شود و علاوه بر پیش بردن اهداف تبلیغاتی و رساندن پیام، نوعی هدیه هم به حساب می‌آید. مشتری می‌تواند از این‌ها استفاده‌های شخصی خودش را بکند و اصولاً آن را یک امکان در نظر می‌گیرد. تقویم رومیزی، سربرگ، دفترچه برنامه‌ریزی، فولدر، ست اداری، لیوان، زیر بشقابی و… تنها برخی از این محصولات چاپ است که می‌تواند تنوع بیشتری هم پیدا کند.

مزایای استفاده از محصولات چاپ

دوران تحول تاریخ تبلیغات را می‌توان با اختراع دستگاه چاپ در قرن پانزدهم میلادی، هم‌زمان و یکی دانست. تبلیغات بلافاصله از دست آورد این دوران، که به دوران انقلاب گوتنبرگ یا انقلاب چاپ هم مشهور است، استفاده کرد و از طریق آن پیام‌هایش را راحت‌تر به مشتریان انتقال داد. رفته رفته به پیام‌های مستقیم تبلیغاتی عنصر خلاقیت هم اضافه شد و شکل‌گیری ارتباط دوطرفه میان صاحبان مشاغل و مشتری را ممکن کرد. از پس آزمون و خطا‌های بسیار میزان فروش تعیین می‌شد و تا امروز هم به همین منوال ادامه پیدا کرده است. صنعت چاپ هرچند رقیبی مثل پیام‌های تصویری دارد، اما هنوز به دلیل مزایای مخصوص به خودش مورد اقبال قرار می‌گیرد.

• حقیقت‌ها را به مشتری نشان می‌دهد

محصولات چاپی نه از منظر واقعیت گویی، بلکه از نظر عیان کردن چیز‌هایی که ممکن است حتی در ظاهر در مورد آن‌ها دروغ گفته شود، حقیقت گو است. خاصیت ذاتی محصولات چاپی، در وهله اول روشن‌کننده سطح فکری و شناخت شما از محصول و رابطه عرضه و تقاضا است. کیفیت ساخت این محصولات، انتخاب طرح‌هایشان، استراتژی فروش و… حقیقت را اول در مورد سفارش‌دهنده آن‌ها، بعد در مورد خودِ محصول روشن می‌کند. پس مواظب باشید و کار را فقط به بهترین مراکز چاپ بسپارید!

• نوعی رابطه شخصی با مشتری برقرار می‌کند

خاصیت اقلام کاربردی محصولات چاپ، مورد استفاده قرار گرفتن است. لیوان، فاکتور فروش، تقویم رومیزی یا سربرگ، همه توسط مشتری استفاده می‌شود و همین مسأله تماس او را با نشان و پیام‌های شما به حداکثر می‌رساند. رفته رفته با آن احساس نزدیکی پیدا می‌کند و اگر به محصولات شما نیاز پیدا کرد، از جای دیگری خرید نمی‌کند.

• به سلیقه و دید مشتری احترام می‌گذارد

هر آدمی سلیقه مخصوص به خودش را دارد. طراحی کارت ویزیت یا بروشور محصولات و خدمات شما حتماً نمی‌تواند با تمام سلایق هماهنگ شود، اما چون ماهیت مشخصی دارد حتماً توسط عده‌ای انتخاب و نگهداری می‌شود.

• علاقه شما را به کار و محصولاتتان نشان می‌دهد

ترتیب دادن محصولات چاپی نیازمند صرف هزینه و وقت کافی برای طراحی و ارائه آن است. تردید نداشته باشید که مشتری‌ها هم به این تلاش و علاقه شما احترام می‌گذارند.

• برای مشتری نوعی احساس ریشه داشتن کسب‌وکار و تداوم مسیر ایجاد می‌کند

برخورد سلسله‌وار و متداوم با محصولات چاپی یک نشان، این احساس را در مخاطب ایجاد می‌کند که با تشکیلاتی موقتی و ساده رو‌به‌رو نیست. اگر نشان شما این توجه را در مشتری ایجاد کند، حتماً اعتماد او را هم جلب خواهد کرد.

تاثیر محصولات چاپ بر میزان فروش

• یک ارزش خلق می‌کند

هر نوع هدیه‌ای در ذات خودش باارزش است. به این ترتیب محصولات چاپی هم به نشان شما یک ارزش افزوده می‌دهد.

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

چاپ مش روی شیشه چیست؟

در تبلیغات محصولات و خدمات، جلب کردن توجه مخاطبان حرف اول را…

چاپ UV DTF چیست؟ انقلابی نوین در صنعت چاپ

در عصر حاضر که فناوری با سرعتی شگفت انگیز در حال پیشرفت…

چگونگی کار با دستگاه چاپ بنر

دستگاه‌های چاپ بنر تنوع زیادی دارند و از فناوری‌های متفاوتی بهره می‌برند.…

دیدگاهتان را بنویسید