صفحه اصلی > خواندنی های تراکت : تاثیر چاپ تراکت بر مشاغل چقدر است؟

تاثیر چاپ تراکت بر مشاغل چقدر است؟

تاثیر چاپ تراکت بر مشاغل

شما زمانی که از مسیری مشخص عبور می کنید تا به مقصد برسید با تعداد بیشماری تبلیغات و چاپ تراکت و پوسترها مواجه می شوید. شاید در اولین نگاه این تبلیغات را نادیده بگیرید، ولی با افزایش تعداد ترددها در نهایت به آن ها توجه می کنید. همچنین هر بار جزئیات تازه تر و بیشتری از آن تبلیغات را می بینید. بنا به تحقیقات و نظرسنجی های انجام شده در این موضوع ممکن است مشتری ها ناخودآگاه تن به این تبلیغات بدهند. حال چاپ بنر و تراکت، روشی ظریف و بسیار دقیق جهت تاثیرگذاری بر ذهن و تصمیمات مخاطبان مدنظر شما می باشد. البته این تبلیغات باید به طرز صحیحی صورت گیرد تا تاثیرات مثبت خود را بر روی مشاغل به نمایش بگذارد.

البته تاثیر چاپ تراکت بر مشاغل زمانی مشخص می شود که چند نکته هنگام طراحی و چاپ رعایت گردد. بنابراین در مرحله اول باید طراحی گرافیکی با نحوه ارائه پوستر یا تراکت ارتباط داشته باشد. در مرحله دوم هماهنگی رنگ انتخابی با نوع تبلیغ و محصول در اولویت قرار می گیرد تا شغل مورد نظر را بهتر به رخ بکشد. در مرحله سوم نیاز به تصاویر بصری جذاب خود را نمایان می کند که در این مرحله رنگ انتخابی اهمیت زیادی دارد. اما در مرحله آخر تراکت چاپ می شود و در بین انبوهی از مخاطبان هدف توزیع می گردد. همین موضوع شغل ، بردینگ و محصولات هدف را تبلیغ کرده و بر فروش آن ها می افزاید.

تاثیر چاپ تراکت بر مشاغل

چاپ تراکت ارزان

چاپ تراکت ارزان زمانی معنا پیدا می کند که به عواملی همچون سایز، تعداد، گرماژ و نوع کاغذ توجه شود. در حالت کلی ارزان ترین چاپ پوستر و تراکت برای تیراژ بالا می باشد که به شکل افست انجام می شود. عموما تیراژهای پایین در مراکز چاپ فوری پوسترها و تراکت های تبلیغاتی به شکل دیجیتال چاپ می شوند که هزینه بیشتری را در بر می گیرند. البته کمترین زمان را به خود اختصاص می دهد. همچنین قیمت چاپ پوستر و تراکت رنگی در چاپ افست نسبت به سیاه سفید چندان تفاوتی مشاهده نمی شود. ناگفته نماند که تراکت بر روی کاغذ معمولی و تحریر ارزان تر از تراکت با جنس گلاسه می باشد.

مزایای چاپ تراکت

چاپ تراکت از مزایای زیادی برخوردار است که در مقایسه با سایر بازاریابی ها به ویژه در عرصه دیجیتال در اولویت قرار می گیرد. البته بارزترین مزایای تراکت ها به صورت چاپی به شرح زیر می باشند.

تبلیغات ارزان قیمت

مسلما یکی از ارزان قیمت ترین راه های بازاریابی و جذب مخاطب، تبلیغات به صورت چاپ تراکت و پوستر است. اگر این پوسترها و تراکت ها روی دیوار نصب شوند نسبت به دیگر روش های تبلیغاتی، قیمت و هزینه ناچیزی را در بر می گیرند. همچنین برای کاهش هزینه و صرفه جویی در پس انداز می توانید خودتان تراکت یا پوستر را طراحی کنید. البته یک طراحی خارق العاده و جذاب از نصب پوستر و براکت در مکان پر رفت و آمد با ارزش تر است. افرادی که مشاغل کوچکی دارند و توان پرداخت هزینه برای تبلیغات در تلویزیون، رادیو و بیلبورد ندارند، چاپ پوستر دیواری بهترین گزینه است. زیرا متقاضی هزینه بسیار کمی برای طراحی و چاپ پرداخت می کند.

شخصی سازی

اکثر محققان و صاحبین مشاغل کوچک، شخصی سازی نحوه طراحی پوستر را یک کار ضروری در چاپ تراکت و نصب آن می دانند. زیرا هر اندازه طراحی پوستر شما حرفه ای و شخصی باشد، به همان اندازه در جذب مشتری موفق تر است. همچنین اثرگذاری آن بیشتر خواهد بود. البته استفاده از برخی نمادها یا طراحی شخصی حیوانات می تواند بردینگ شما را ارتقا دهد.

قرارگیری در یک مکان ثابت

چاپ تراکت یا پوستری که بر روی دیوار نصب می شود، بیشتر در ذهن خوانندگان و بیننده گان باقی می ماند. زیرا مکان نصب ثابت بوده و افرادی که در آن منطقه زندگی می کنند یا در حال عبور هستند بیشترین تصور ذهنی از براکت را دارند. بنابراین تاثیر پذیری براکت روی دیوار بیشتر از براکت هایی است که در میادین توزیع می گردند و زیر پاها پاره می شوند.

پیام های متحرک

چاپ تراکت های جذاب و خلاقانه می توانند فروش شما را به طور چشمگیری افزایش دهند. همچنین وجود یک پیام جذاب و متحرک برای اکثر مصرف کنندگان و افراد مقاوم به جذب تبلیغات می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. برخی از کسب و کارها نیز از ظرفیت های محدود در پوسترها و تراکت ها به بهترین شکل ممکن استفاده می کنند. براکت هایی با پیام های محرک، فضای مهیجی را برای مخاطبان ایجاد می نمایند و جمعیت زیادی را به سوی فروشگاه مدنظر می کشانند.

بازاریابی سریع

هنگامی که شما در رویداد یا نمایشگاهی شرکت کرده باشید با چاپ تراکت می توانید بردینگ، شغل یا محصول خود را به مخاطبان معرفی کنید. بنابراین به صورت مستقیم با مخاطبان ارتباط داشته و بدون هیچ واسطه ای در کمترین زمان ممکن، پیام تبلیغاتی خود را انتقال می دهید.

کاربرد چاپ تراکت

تراکت های تبلیغاتی در شرکت ها، سازمان ها و توسط افراد دولتی یا غیر انتفاعی مورد استفاده قرار می گیرند. البته استفاده از تراکت ها به صورت مختصر به شرح زیر می باشند.

تبلیغات تجاری که بر اساس خدمات و فروش کالا استوار هستید که شامل رستوران ها، آرایشگاه ها و سوپرمارکت ها می باشند.

شرح دستورالعمل یا نحوه استفاده از کالای مدنظر

اطلاعات مختص به کالا یا محصولات یک شرکت و همچنین ارائه تخفیفات به علت مناسبت های خاص روی محصولات

تبلیغ برای مناسبت ها یا رویدادهای ویژه همچون گردهمایی های گوناگون، کنسرت موسیقی و جشنواره

انتقال پیام های مذهبی، اجتماعی یا سیاسی که در کمپین های انتخاباتی به کار برده می شود.

تاثیر چاپ تراکت بر مشاغل

استخدامی در سازمان ها یا شرکت ها

اطلاع رسانی جهت افتتاح یک نمایشگاه، موسسه، فروشگاه و …

معرفی کلاس های آموزشی متعدد

آشنایی با خدمات و محصولات جدید یک شرکت

راه های توزیع چاپ تراکت

پخش کردن براکت های چاپی بین مردم در مکان های پر رفت و آمد و خیابان ها

فرستادن پوسترها و براکت ها به درب منازل از طریق پست

جای دادن در لای برف پاک کن ماشین ها

نصب روی دیوارها

پخش کردن در بین حضار در نمایشگاه ها و دیگر مراسمات

ارسال تراکت تبلیغات الکترونیکی به ایمیل اشخاص مختلفش

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

چاپ UV DTF چیست؟ انقلابی نوین در صنعت چاپ

در عصر حاضر که فناوری با سرعتی شگفت انگیز در حال پیشرفت…

راهنمای خرید چاپگر خانگی

چاپگرهای خانگی در انواع و مدل‌های مختلفی عرضه می‌شوند که هر کدام…

ایده چاپ دستگاه پول در منزل با کمترین هزینه

بدون شک رویای دیرینه هر فردی داشتن یک دستگاه چاپ پول می…

۳۱ خرداد ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید