صفحه اصلی > خواندنی های تراکت : تراکت کرافت چیست؟

تراکت کرافت چیست؟

تراکت کرافت

از ابزار های کاربردی برای تبلیغات می توان به تراکت کرافت اشاره نمود. این ابزار در اندازه و ابعاد مختلف در دسترس میباشد. شخص می تواند با توجه به نیاز خود و طرح مورد نظر، آن را سفارش نماید.

چاپ تراکت کرافت چیست؟

تراکت کرافت یکی از ابزارهای تبلیغاتی است که امروز رواج چشم گیری داشته است. بیشترین استفاده از این ابزار در اعلام یک رخ داد یا برای معرفی کردن یک اثر هنری استفاده می شود. این ابزار تبلیغ از الیاف مختلفی برای چاپ تراکت استفاده می کند. یکی از این الیاف، کرافت است. به عبارت دیگر بهترین الیاف استفاده شده در چاپ تراکت، الیاف گیاهی کرافت می باشد. دلیل اصلی کاربرد زیاد این الیاف بی ضرر بودن و سازگاری با محیط زیست است.

کاغذ کرافت برای چاپ تراکت کرافت

یکی از دلایل رشد چشم گیر تراکت کرافت نوع کاغذ استفاده شده در آن است. کاغذ کرافت در طی یک فرایند شیمیایی از سولفات خمیر پالپ به وجود می آید و با محیط زیست کاملا ساز گار است. ریشه واژه کرافت از زبان آلمانی استخراج شده است. چرا که محل ابداع آین الیاف نیز کشور آلمان بوده است. در ابتدا از این کاغذ برای کار های هنری، پروژه و تحقیق های چاپی استفاده می شود. به دلیل استحکام بالای این کاغذ گاهی برای بسته بندی برخی از صنایع دستی یا فراورده های کشاورزی نیز استفاده می شود.

بیشترین استفاده این الیاف مصنوعی در چاپ کارت ویزیت، تراکت کرافت، تبلیغ بروشور، چاپ جعبه و غیره کاربرد دارد. جذابیت زیاد این الیاف رنگ قهوه ای ان می باشد. علاوه بر رنگ نخودی وجود استحکام و مقاومت بالا در این الیاف جایگاه منحصر به فردی به او بخشیده است. دلیل استحکام بالای این الیاف استفاده کم از لینگین در ساخت آن است.

تراکت کرافت

قابلیت های تراکت کرافت

چاپ تراکت کرافت از مزایا و قابلیت های بسیاری برخوردار است. به نحوی که صاحبان مشاغل زیادی را جذب خود کرده است تا برای معرفی کسب و کار از ان استفاده نمایند. برخی از این مزیت ها عبارتند از:

  • کاغذ استفاده شده در این تبلیغ از بافت ویژه ای برخوردار است.
  • به دلیل نوع بافت کاغذ استفاده شده، چاپ این ابزار تبلیغ بسیار راحت و بادوام است.
  • این تبلیغ را می توان در اندازه های ۱۰۰ و ۸۰ گرمی انجام داد.
  • امکان چاپ پشت و رو در تراکت کرافت موجود است.
  • شاید ماندگاری این ابزار تبلیغ مانند چاپ کاتالوگ ماندنی نباشد اما در شناساندن مشاغل شما بسیار موثر است.
  • از نظر بها نسبت به سایر روش های تبلیغاتی بسیار مقرون به صرفه تر می باشد.
  • می توان بدون هیچ گونه محدودیتی در تمام نقاط شهر آن را پخش کرد.
  • نمایشگاه ها، اماکن عمومی یا محیط های پر رفت و آمد بهترین گزینه برای توزیع این روش تبلیغ می باشد.
  • در هنگام طراحی می توان از اشکال و تصاویر نیز بهره گرفت. چرا که وجود عکس های با کیفیت و تاثیر گذار مخاطبان بیشتر را جذب خود می کند.

ابعاد تراکت کرافت چقدر است؟

دلیل اصلی جذب طرفداران زیاد تراکت کرافت خاص بودن آن است. همین خاص بودن سبب شده است نسبت به بقیه روش های تبلیغ یک قدم جلو تر باشد این خاص بودن به دلیل نوع کاغذ استفاده شده در آن است. چاپ این ابزار تبلیغ نیز مانند چاپ کاتالوگ می تواند در اندازه و سایز های مختلفی انجام شود که عبارتند از:

  • به صورت یک برگ آ۴ و در سایز ۲۹ در ۲۰
  • به صورت برگه آ۵ و در سایز ۱۴و نیم در ۲۰
  • به صورت یک برگه آ۶ و در سایز ۱۴و نیم در ۱۰

کاربرد تراکت کرافت چیست؟

شاید برای شما جای سوال باشد چاپ تراکت کرافت برای معرفی کسب و کار یا هر تبلیغ دیگر چقدر خاص است؟ در حقیقت در دنیای کنونی که ابزار و روش های تبلیغ زیاد است مخاطب هزاران نوع تبلیغ را در پیش روی خود دارد. این شما هستین که با انتخاب یک روش اصولی و حرفه ای می توانید چنان به معرفی خود بپردازید که یک قدم از رقبا جلو تر باشید. هرچه شما از رقبا متمایز تر باشید بی شک اثر این ابزار تبلیغ نیز بیشتر خواهد بود.

کاربرد تراکت کرافت در حوزه های بسیاری کاربرد دارد در ادامه به معرفی برخی از کاربرد های آن خواهیم پرداخت:

  • برای معرفی و نمایان کردن یک اثر هنری
  • اعلام و آگاهی از نمایشگاه، گردهمایی، جشنواره و غیره
  • معرفی کالا یا محصول

تراکت کرافت

عوامل موثر بر قیمت تراکت کرافت

یکی از گزینه هایی که روش تبلیغ را تغییر می دهد قیمت تبلیغ است. در ادامه عوامل موثر بر قیمت تراکت کرافت را بیشتر تشریح خواهیم کرد.

انتخاب روش چاپ

یکی از فاکتور های تاثیر گذار بر قیمت این ابزار تبلیغ انتخاب روش چاپ است. شما می توانید از بین چاپ دیجیتالی، ریسو و افست یکی را بگزینید که هر کدام دارای نرخی متفاوت است.

نوع کاغذ

اگر تنها هدف شما چاپ تراکت است می توانید از بین گلاسه، تحریر و کرافت یکی را انتخاب کنید. قابل توجه است هر کدام از قیمتی متفاوت برخوردار می باشند. اما اگر تنها می خواهید کاغذ کرافت را برای چاپ انتخاب کنید باید نرخ این کاغذ را از بازار استعلام کنید.

رنگ چاپ تراکت

با انتخاب کاغذ کرافت برای تبلیغ، در نهایت سفارش شما رنگ شیری یا قهوه ای خواهد داشت. اما می توان چاپ تراکت کرافت را به صورت رنگی نیز اجرا کرد. همانند کارت ویزیت می توان از رنگ الوان یا سیاه و سفید نیز استفاده نمود. انتخاب هر رنگ می تواند قیمت تمام شده این ابزار تبلیغ را تغییر دهد.

سایز تبلیغ

یک مشتری می تواند برای تبلیغ سفارش خود، سایز های آ۴، آ۵ و آ۶  را بگزیند. هر یک از این ابعاد کارایی ویژه ی خاص خود را دارد. همچنین قیمت تمام شده آنها نیز متفاوت می باشد.

چاپ تراکت کرافت برای مشتریان

برای افرادی که روش تراکت کرافت را به عنوان روش تبلیغ انتخاب کرده اند توصیه می شود در طراحی تنها از یک رنگ بهره بگیرند. به عبارت دیگر بکار بردن رنگ های تک رنگ در طراحی بهترین انتخاب است. بکار بردن تنوع رنگ در طراحی می تواند توجه مخاطب را از نوع کاغذ استفاده شده دور کند.

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

انواع کاغذ های مناسب چاپ

امروزه یکی از مهم‌ترین عناصری که در صنعت چاپ وجود دارد، کاغذ…

دیدگاهتان را بنویسید