طراحی بروشور تبلیغاتی مناسب میتواند دگرگون کننده اشتغال باشد و در تمامی مشاغل میتوان از این فرصت استفاده کرد. حرفه ای بودن طرح تاثیر زیادی در روند پیشرفت اشتغال دارد. بروشور طراحی شده باید طوری باشد که نظر بازدید کننده را به خودش جلب کند. اغلب شرکتها بروشور را یک ابزار تبلیغاتی مناسب برای معرفی شرکت یا محصولی استفاده میکنند. برای طراحی بروشور با فتوشاپ از برنامههای مختلفی میتوان استفاده کرد که در این مقاله به آنها اشاره شده است.
آنچه در این مقاله می خوانید
Toggleبروشور چیست؟
بروشور همان کاتالوگ است با تفاوت جزئی. مثلا تصور کنید برای خرید محصولی به فروشگاه میروید و در انتخاب محصول مورد نظر سرگشته هستید. کاتالوگ محصولات آن فروشگاه به شما کمک میکند تا انتخاب محصول شما با آگاهی کامل صورت پذیرد. اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که اگر طرای بروشور خلاقانه و جذاب نباشد، تاثیری بر روی مشتری نخواهد داشت.
طراحی بروشور خلاقانه (ساختن بروشور)
بدانسان که بیان شد یکی از اصلی ترین پایه تبلیغات، بروشور است. اگر به دنبال بازدید بیشتری هستید از بروشور خلاقانه و الهام بخش استفاده کنید. اولین گزینه در این امر متفاوت بودن است. شما باید با در نظر داشتن نقاط قوت و ضعف نسبت به نیازها، توقع ها و علایق بروشور را طراحی کنید. شما میتوانید از مقوا یا کاغذهای براق با رنگهای جلب کننده استفاده کنید تا نظر بیننده را به خودش جلب کند. استفاده از الگو های متنوع به جای الگوهای ساده خلاقانه بنظر میرسد.
انواع بروشور تبلیغاتی
از نظر ظاهری و چاپی بروشورها به چند دسته تقسیم میشوند که تاثیر زیادی در بازخوردهای تبلیغات محصول دارند. از انواع مختلف بروشور تبلیغاتی به موارد زیر میتوان اشاره کرد.
بروشور تاشو
بروشورهای تاشو توسط الگوهایی برش زده شده و با خط های منظم تاخورده از هم جداشدهاند که نیازی به منگنه ندارند.
بروشور منگنه دار
برای حالت دفترچهای دادن به بروشور لازم است تعداد برگه ها عدد زوج باشد. به طور مثال برای یک بروشور 8 صفحهای باید از 2 برگه A4 که محتویات بروشور در پشت و روی برگه نوشته شده باشد، استفاده کرد. قابل ذکر است که این نوع بروشور مناسب چاپ دیجیتال است.
بروشور متناسب با کسب وکار
یکی از گزینههای مهم در انتخاب بروشور در نظر گرفتن موضوع اشتغال است. با کمی دقت میتوان فهمید که بروشورهای طراحی شده برای محصولات آرایشی بهداشتی با بروشور محصولات صنعتی یا منوی رستورانها متفاوت هستند.
راهنمای درست کردن یک بروشور عالی
همه کسبه ها برای برقراری ارتباط تاثیرگذار با مشتریها میکوشند راهکارهای زیادی در این خصوص به کار ببرند. یکی از راهکارهای رونق دادن به کسب وکار، طراحی بروشور است. یک بروشور با طراحی حرفهای میتواند باعث ارتباط مطلوب با مشتری شده و به معرفی بهتر خدمات و محصولات کمک کند. با استفاده از بروشور شما میتوانید اطلاعات مهم یک محصول را در اختیار مشتری قرار دهید.
نحوه طراحی بروشور با فتوشاپ
برای طراحی یک بروشور از روشهای مختلفی میتوان بهره جست که یکی از این روشها استفاده از نرم افزار فتوشاپ است. طراحی با فتوشاپ اصلیترین و جذابترین روش برای طراحی معرفی شده است. این کار را در هفت مرحله اصلی میتوان انجام داد.
در اولین مرحله باید صفحهای در سایز مشخص ایجاد کرده و رزولیشن را در حالت 300 پیکسل قرار داد. در مرحله دوم بهتر است به تقسیمبندی صفحه ایجاد شده، پرداخت. سپس از سر برگ view گزینه New Guide را انتخاب کرده و سایز مورد نظر را وارد کرد. چهارمین مرحله از طراحی فتوشاپ به انتخاب پس زمینه و ایجاد نوشتهها اختصاص دارد. اگر قرار است بروشور طراحی شده شما به چاپ برسد، بهتر است در پنجمین مرحله به رعایت اصول چاپ افست بپردازید. سپس به جایگذاری تصاویر پرداخته و در نهایت برای جا به جا نشدن قسمتهای مختلف طراحی شما در حین چاپ، از اطلاعات خود فایل PDF و یا jepg تهیه کنید.
مزایای طراحی بروشور تبلیغاتی با فتوشاپ
فتوشاپ یک نرمافزار مهم برای طراحی بروشور است که از مزایای زیادی برخوردار است. برخی از مزایای این روش عبارتند از:
توزیع ساده توسط بروشورها
شما میتوانید به وسیله ی راهبرد، بروشورها را در محل های مختلف قرار دهید. این کار سبب میشود که بتوانید دانسته های مطلوب را به آدمیان بیشتری روانه کرده و مشتریان زیادی را ربایش کنید.
به صرفه بودن بروشورها
استفاده از بروشورها برای تبلیغات یکی از روشهای کم خرج و مقرون به صرفه به حساب میآید. وقتی که چکیده خدمات و محصولات خود را در معرض بروشور خود قرار دادهاید در تایم و هزینههای زیاد صرفه جویی کردهاید.
بروشور گره گشا سندیت شغل شماست
وقتی مشتری شما وقت با ارزش خود را برای خواندن بروشور شما گذاشته است توانایی این را به شما میدهد تا اعتبار جلب کنید. مشتری با بررسی خدمات و محصولات شما به کسب وکار شما اطمینان میبخشد.
بروشور از معلومات زیادی برخوردار است
بروشورها به صاحبان مشاغل این رخصت را میدهد تا اطلاعات زیادی را در یک بروشور تبلیغاتی کم حجم گردآوری کرده و به معرفی محصولات خودشان بپردازند. شما میتوانید در بروشورها تخفیف هایی برای جذب مشتری ارائه بدهید.
بروشور دولتی
بروشورهای دولتی با اسم دیگر نیم تا معرفی شدهاند. در این نوع بروشورها زمان کمتری برای خواندن اطلاعات صرف شده و خواندن مطالب آسانتر است. به همین خاطر بیشتر در هم چشمی های تجاری استفاده میشود. ولی در کل همه کسب و کارها میتوانند از بروشور های دولتی استفاده کرده و محصولات و خدماتشان را معرفی کنند.
بروشور پنجره ای
بروشور پنجرهای بیشتر برای علم فروش نوین طراحی میشود و بهترین وسیله برای معرفی محصولات و خدمات فایق شرکتها در جامعه است. الگو ساختاری این بروشور این گونه است که سایز لتهای کناری به اندازه نصف لت میانی است. میتوان با در نظر گرفتن این طرح بروشور خلاقانه ای را احداث کرد.
چاپ بروشور
وقتی همه تصمیمها را با نگرش به شغلتان گرفتهاید حالا دیگر زمان به چاپ رساندن بروشور میرسد. اگر بروشور مناسب با کسب و کارتان را طراحی کنید میتوانید تاثیر زیادی را در شغلتان ایجاد کنید.
کاغذ مورد استفاده برای بروشور
برای چاپ بروشور میتوان از انواع مختلف کاغذ استفاده کرد. مثلا استفاده از کاغذهای طراحی گزینه مناسبی برای چاپ یک بروشور جذاب و خوشرنگ نیست. در واقع هر نوع کاغذی نسبت به بودجه و شغل طراحی میشود. هر چقدر جنس کاغذ یا مقوای استفاده شده برای بروشور مناسب و حرفه ای باشد بیشتر حس باکیفیت بودن را به مشتری القا میکند که سبب بازخورد بیشتری میشود.
عوامل موثر در چاپ بروشور
محتویات داخل بروشور: باید از محتوای مناسب با نیاز آدمی استفاده شود تا برای مشتری حس موثر بودن بدهد.
رنگ مورد استفاده: باید از رنگهای مناسب استفاده شود تا جذب کننده باشد.
جوهر استفاده شده: برای باکیفیت نشان دادن بروشور بهتر است از جوهر مناسب استفاده کرد.
هزینه صرف شده: هزینه ی صرف شده یکی از عامل اصلی چاپ بروشور است که باید در نظر گرفت.
تصاویر درج شده: چاپ بروشور جذاب و همه پسند با تصاویر با کیفیت یکی از گزینه های مهم است.
کیفیت بروشور: کیفیت بروشور به بیشتردیده شدن آن کمک میکند.
طرح های کاربردی: استفاده از طرحهای گرافیکی حرفهای گزینه مهمی در چاپ بروشور به حساب میآید.
با در نظر داشتن عوامل موثر ذکر شده میتوانید یک بروشور مناسب با کسب و کارتان را ارائه دهید.