صفحه اصلی > خواندنی های ست اداری : پرینتر چاپ نمیکنه چیکار کنم؟

پرینتر چاپ نمیکنه چیکار کنم؟

پرینتر چاپ نمیکنه چیکار کنم؟

وقتی پرینتر چاپ نمیکنه و نمی دونید چیکار باید بکنید، ممکنه وسوسه بشید که اون رو جایگزین کنید یا حتی از پنجره به بیرون پرتاب کنید! اما قبل از انجام هر یک از این کارها، در نظر بگیرید که پاسخ ممکنه بسیار ساده تر از اون چیزی باشه که انتظارش رو دارید.

چاپ نکردن پرینتر شما ممکنه به دلایل مختلفی باشه؛ مثل قطع منبع تغذیه، خشکی جوهر یا مشکلات سینی کاغذ. شما اگه بدونید چه کاری باید انجام بدید یا حداقل از راهکارهای عدم چاپ پرینتر مطلع باشید، می‌تونید اون رو به راحتی برطرف کنید. بنابراین، اگه می‌پرسید، “پرینتر چاپ نمیکنه چیکار کنم؟” در اینجا رایج ترین مشکلات و راه حل های عیب یابی اون رو برای شما آوردیم.

پرینتر چاپ نمیکنه چیکار کنم؟

 

مشکل 1: قطع برق یا اتصال داده

اولین چیزی که باید بررسی کنید اتصال برق چاپگر شماست. تعجب نکنید بسیاری از افراد در این حالت متوجه میشن که پرینتر روشن یا به برق متصل نیست! یکی دیگر از چیزهای به ظاهر واضحی که باید بررسی کنید این است که آیا اتصال داده دارید یا نه. یک چاپگر برای عملکرد صحیح و چاپ اسناد به داده های رایانه شما نیاز داره. علاوه بر این، با توجه به اینکه چاپگرهای بیشتری نیاز به اتصال Wi-Fi پایدار دارن، قطع بودن اینترنت شما ممکنه دلیل چاپ نکردن پرینتر باشه.

راه حل

اگه پرینتر چاپ نمیکنه و مشکوک به مشکل اتصال هستید:

مطمئن بشید که چاپگر شما به برق وصله (و اگه وصل نیست اون رو وصل کنید)
اطمینان حاصل کنید که شبکه بی سیم شما متصل و پایداره
برای چاپگرهای بی سیم، اتصال چاپگر سیمی رو با استفاده از کابل USB امتحان کنید
نرم افزار چاپگر و یا درایور چاپگرتون رو به روز کنید
در صورت عدم حل مشکل با وجود انجام راهکارهای ارائه شده، چاپگر خود رو بازنشانی کنید
نکته: وب سایت سازنده پرینتر را برای اطلاعات به روز رسانی بررسی کنید!

مشکل 2:

سینی کاغذ گیر کرده
اگه می‌پرسید «چرا پرینتر چاپ نمیکنه؟» علت ممکنه این موضوع باشه که کاغذ سینی چاپگر شما رو به اتمامه. حتی اگه متوجه شدید که سینی، کاغذ داره، مشکل ممکنه وجود یه کاغذ نامناسب در آخرین باری باشه که چاپگر کار کرده و باعث گیر کردن کاغذ در دستگاه شما شده.

راه حل

همیشه قبل از اقدام به چاپ، سینی کاغذ رو بررسی کنید و در صورت نیاز، دوباره در داخل اون کاغذ قرار بدین. سینی کاغذ و برگه های داخل اون رو مرتب کنید تا تغذیه کننده کاغذ به درستی برگه ها رو بگیره.

همچنین، دوباره بررسی کنید که آیا کاغذی در دستگاه شما گیر کرده یا نه. سینی رو به آرامی با دو دست به بیرون بکشید، تا کاملا بیرون بیاد. دکمه نماد چاپگر رو روی دستگاه فشار بدید اگه صفحه آزمایشی رو به درستی توزیع کنید، می تونید به مشکل گیر کردن کاغذ غلبه کنید!

مشکل 3:

تونر و کارتریج جوهر کم (یا دارای چگالی پایین)
سطح پایین جوهر یا تونر می تونه دلیل دیگه ای باشه که چاپگر شما چاپ نمی کنه. با این حال، همچنین ممکنه تنظیمات تراکم جوهر/تونر رو روی حداقل تنظیم کرده باشید، که می‌تونه دلیل دیگری برای کار نکردن چاپگر باشه.

راه حل

با رفتن به کنترل پنل و انتخاب مشخصات/ وضعیت کارتریج چاپگر، وضعیت جوهر و تونر رو بررسی کنید. از اینجا می‌تونید ببینید دقیقاً چه مقدار جوهر یا تونر در کارتریج باقی مونده و آیا زمان پر کردن مجدد اون فرا رسیده یا نه.

نکته: اگه پرینتر شما از نوع لیزری هست، سعی کنید کارتریج تونر رو تکون بدید تا پودر دوباره توزیع بشه و چاپ با کیفیت بهتری به شما ارائه بده. با این حال، این کار رو با کارتریج جوهر انجام ندید چون ممکنه جوهر همه جا پاشیده بشه.

مشکل 4:

مشکلات غلتک انتقال یا فیوزر
چاپگرهای لیزری از غلتک های انتقال و فیوزر برای چاپ تصاویر و متون روی کاغذ استفاده می کنن. اولی از یک بار الکتریکی برای جذب و انتقال پودر تونر از کارتریج استفاده می کنه، در حالی که دومی تونر رو طوری گرم می کنه که روی صفحه بچسبه.

بنابراین، اگه چاپگری دارید که کار نمی کنه، ممکنه به این دلیل باشه:

غلتک انتقال شما به اشتباه تو موقعیت مکانی خودش قرار گرفته
چیزی روی غلتک انتقال، توانایی اون رو برای تولید شارژ محدود می کنه
تونر روی غلتک بالایی فیوزر گیر کرده

راه حل

اگه پرینتر چاپ نمیکنه، توصیه می‌کنیم اقدام به تمیز کردن غلتک انتقال و غلتک‌های فیوزر کنید تا پودر تونر اضافی اون پاک بشه. با این حال، ممکنه لازم باشه که یه تکنسین چاپگر بررسی کنه که آیا غلتک های انتقال یا فیوزر نیاز به تعویض دارن یا نه.

مشکل 5:

گرفتگی هدهای چاپ جوهر افشان
یکی دیگه از دلایلی که چاپگر جوهر افشان چاپ نمی کنه ممکنه مسدود بودن هدهای چاپ باشه. با گذشت زمان، مکانیسم هایی که قطرات جوهر رو به صفحات چاپ شده شما منتقل می کنن ممکنه مسدود بشن.

نکته: نقاط کم رنگ یا از دست رفته در صفحات چاپ شده نشونه گرفتگی هدهاست.

راه حل

اطمینان از تمیز کردن منظم چاپگر شما بهترین راه برای جلوگیری از این مشکله!

مشکل 6:

حباب در جوهر پرینتر شما
اگه پرینتر چاپ نمیکنه، دلیل احتمالی دیگر حباب های هوا است که تو جوهر گیر افتادن. وقتی که این اتفاق می افته، حباب های هوا به جای قطرات جوهر لازم از کارتریج جوهر خارج میشن و در نتیجه برخی نواحی در صفحه چاپ شده شما از دست میره.

راه حل

تو اینجا هم تمیز کردن چاپگر شما راه حل ارائه شده برای رفع مشکله. همه پرینترهای جوهرافشان سیمی و بی سیم دارای مکانیزم تمیزکننده هستن که می تونید از طریق کنترل پنل به اونها دسترسی داشته باشید.

مشکل 7:

تنظیم رطوبت ضعیف
رطوبت بیش از حد در خانه یا محل کار شما می تونه مشکلاتی ایجاد بکنه چون جوهر، کارتریج های تونر و کاغذ دارای درجه بندی رطوبت استانداردی هستن. اگه سطح رطوبت تو فضای شما خیلی کم باشه، می تونه باعث از کار افتادن چاپگر و پیچ خوردگی کاغذ بشه.

راه حل

سعی کنید سطح رطوبت خانه یا محل کار خودتون رو کاهش یا افزایش بدید. اگه رطوبت کمه، برای بازگردوندن رطوبت، یک منبع مرطوب کننده اضافه کنید. برعکس، برای کاهش هوای مرطوب، یک رطوبت گیر نصب کنید. سطح رطوبت متعادلی رو در فضا حفظ کنید و بررسی کنید که آیا مشکل حل میشه یا خیر.

پرینتر چاپ نمیکنه چیکار کنم؟

اگه تمام این چک لیست رو بررسی کردید و هنوز می پرسید: “چرا پرینتر چاپ نمیکنه؟” وقت اون رسیده که با یه تکنسین فناوری اطلاعات قابل اعتماد تماس بگیرید. اون به شما کمک می کنه که تعیین کنید آیا پرینتر باید تعمیر بشه یا وقت اون رسیده که اقدام به خرید یه چاپگر جدید بکنید.

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

چاپ مش روی شیشه چیست؟

در تبلیغات محصولات و خدمات، جلب کردن توجه مخاطبان حرف اول را…

چگونه چاپ لباس را از بین ببریم

قطعا چاپ روی لباس یکی از محبوب ‌ترین و متداول ‌ترین روش‌…

۱۲ خرداد ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید