ترفند های جذب مشتری

ترفند جذب مشتری

آیا با ترفند های جذب مشتری آشنا هستید؟ اگر صاحب کسب و کاری هستید و قصد دارید فروش فوق العاده ایی داشته باشید باید مشتری های خود را افزایش دهید‌. برای افزایش مشتری ها و بالا بردن رضایت آن ها لازم است تکنیک های جذب مشتری را بدانید‌. در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین ترفند های جذب مشتری آشنا کنیم.

ترفند های جذب مشتری با شناسایی علایق آن ها

یکی از مهمترین ترفند های جذب مشتری جلب رضایت مشتری است. شما در هر کسب و کاری که باشید برای دوام کسب و کارتان باید رضایت مشتری های خود را به دست آورید. برای جلب رضایت مشتری لازم است نیاز های او را شناسایی کنید. تکنیک هایی که برای نحوه شناسایی نیاز های مشتری وجود دارند عبارتند از:

  • گفت و گو با مشتری ها (با برخورد صمیمانه با مشتری ها می توانید علایق آن ها را به مرور دریابید و طبق آن ها تبلیغات خود را جلو برید.)
  • توجه به نظرات تمامی مشتری ها (با گوش کردن به نظرات مشتری ها می توانید نقاط ضعف و قوت کسب و کار خود را بشناسید.)
  • بررسی خرید های قبلی مشتری ها (پر فروش ترین کالا و جنس فروخته شده را شناسایی کرده و بر اساس آن نیاز های مشتری را تحلیل کنید.)

شاید شناسایی نیاز مشتری ها کمی دشوار باشد. اما کسب و کار هایی که علایق و نیاز های مشتری خود را می یابند مطمئنا بیشترین فروش را خواهند داشت. همچنین شناسایی علایق مشتری ها و درک خصوصیات آن ها برای داشتن تبلیغات کارآمد و ارزان موثر است.

ترفندهای جذب مشتری

ترفند های جذب مشتری با فراگیری شیوه های نوین تبلیغات

تبلیغات را می توان جزء جذاب ترین ترفند های جذب مشتری دانست. تبلیغاتی که برای جذب بیشتر مشتری انجام می دهید باید به قدری حرفه ایی و نوین باشد که بیننده را هیجان زده کند. در صورتی که تبلیغات شما برای کسب کارتان جذاب نباشد محکوم به شکست است و تمامی هزینه های شما برای آن به هدر می رود. تبلیغات به منظور بالا بردن آگاهی اشخاص در خصوص کالا و یا خدمات و همچنین ترغیب آن ها برای خرید صورت می گیرد. روش های زیادی برای تبلیغات وجود دارد که شما باید با توجه به کسب و کارتان بهترین روش را انتخاب کنید. ابزارهای حرفه ای تبلیغاتی که امروزه رایج هستند عبارتند از:

1_ چاپ کارت ویزیت

چاپ کارت ویزیت امروزه یکی از ابزار های قدرتمند تبلیغاتی می باشد. با استفاده از این کارت ها می توانید اطلاعات مفید در مورد کسب و کار و نحوه خدمات رسانی خود را به مشتری انتقال دهید. از مزیت های چاپ کارت ویزیت برای کسب و کار ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • · پل ارتباطی میان مشتری و کسب و کار شما
  • · قابلیت حمل و نقل آسان برای مشتری ها
  • · جلوگیری از فراموش شدن کسب و کار شما توسط مشتری ها
  • · انتقال اطلاعات کسب و کار به صورت مختصر به مشتری
  • چاپ کارت ویزیت برای تبلیغات همه کسب و کار ها مناسب است.
ترفندهای جذب مشتری

2- چاپ ست اداری

چاپ ست اداری می تواند جزء ترفند های دوست داشتنی برای جذب مشتری های شما باشد‌. شما با استفاده از چاپ ست اداری متناسب با تم کسب و کار خود می توانید از آن به عنوان نماینده خود به مشتری و کارمند هایتان تقدیم کنید. این شیوه از تبلیغات تاثیر فراوانی در پرستیژ کسب و کارتان خواهد داشت. این نوع تبلیغات برای ادارات، شرکت ها و کارخانه ها کاربردی است.

3- چاپ بروشور

یکی از ترفند های جذب مشتری در حوزه تبلیغات استفاده از ابزار تبلیغاتی بروشور است. صاحبان کسب و کار با استفاده از چاپ بروشور ارتباط موثری با مشتری های خود برقرار می کنند‌. اگر قصد معرفی کالا و اطلاع رسانی در مورد خدمات کار خود را دارید چاپ بروشور بهترین گزینه می تواند باشد. این نوع تبلیغات بیشتر برای کسب و کارهایی همچون اغذیه ها، رستوران ها، کتاب فروشی ها و… کاربرد دارد.

در صورتی که در برای تبلیغات به اندازه کسب کار خود توجه نکنید علاوه بر تفاوت در میزان هزینه ممکن است تبلیغات شما به دست کسانی که لازم است نرسد. مثلا برای کسب و کارهای بزرگ علاوه بر چاپ بروشور، چاپ کارت ویزیت و چاپ ست اداری استفاده از تبلیغات تلویزیونی و اینترنتی لازم است. در حالی که برای کسب و کار های کوچک چاپ بروشور و چاپ کارت ویزیت به تنهایی می تواند راهگشا باشد.

لازم است به این نکته توجه کنید که تبلیغات کارآمد بدون هزینه ممکن نیست. بنابراین برای جذب مشتری از طریق تبلیغات باید هزینه کرد اما در قبال این هزینه شما با جذب مشتری درآمد خود را چند برابر خواهید کرد.

ترفندهای جذب مشتری

ترفند های جذب مشتری با شناسایی رقیب های خود

شناسایی رقیب های خود در کسب و کار یکی از عمده ترین ترفند های جذب مشتری می باشد. شما میتوانید با شناسایی رقبای خود از طریق گوگل و … و همچنین نقاط ضعف آن ها کسب و کار خود را به برترین کسب و کار تبدیل می کنید. شما با شناخت خدمات رقیب های خود می توانید در نحوه بازاریابی و خدمات کسب و کارتان تامل کرده و آن را بسنجید. بنابراین با این کار نقاط ضعف خود را برطرف می کنید.

ترفند های جذب مشتری توسط فروش با صداقت و اخلاقی

کسب و کار همراه با صداقت و خوش اخلاقی از ترفند های جذب مشتری است. اگر کسب کار شما به گونه ایی باشد که به دروغ برای جذب مشتری از محصولات و کارتان تعریف کنید مطمئنا در کسب و کارتان شکست خواهید خورد. چرا که مشتری های شما بعد از یک بار مراجعه به شما دیگر بر نخواهند گشت. در صورتی که بیش از حد به مشتری های خود قول دهید در حالی که به آن ها عمل نخواهید کرد شما به فردی بد قول شهرت خواهید یافت. با این وجود به جای جذب مشتری، مشتری هایتان را پراکنده می کنید. به طور کلی اگر کسب و کار همراه با صداقت داشته باشید هر روز شاهد جذب مشتری خواهید بود و فروشتان رونق خواهد گرفت.

سخن آخر

ترفند های جذب مشتری مهمترین اقدام برای فروش کسب کار ها است. فروش را میتوان مانند روحی در کالبد کسب و کار تصور کرد. در صورتی که در کسب و کار ها فروشی وجود نداشته باشد کسب و کار از بین خواهد رفت.

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

چاپ سیلک چیست؟

چاپ سیلک از روش‌های قدیمی چاپ بر روی سطوح مختلف است اما…

چاپ پلکسی چیست؟

چاپ پلکسی به هر نوع تولید اقلام تبلیغاتی یا تزئینی چاپ اشاره…

دیدگاهتان را بنویسید