چاپ افست چیست؟ و تفاوت آن با چاپ دیجیتال

چاپ افست

به حتم برای شما نیز موقعیت و زمانی پیش آمده است که به فکر خرید تراکت، بروشور و یا انواع محصولاتی بوده‌اید که در آغاز نیازمند چاپ هستند. در مرحله‌ی اول شما باید با طراحی تبلیغات و متن مورد نظر خود، به ارائه‌ی محصول یا خدمات بپردازید و پس از آماده شدن آن به چاپ بنر مورد نظر بپردازید. مرحله‌ای که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و لذا شما باید در انجام آن دقت زیادی بخرج دهید تا بتوانید از تمامی پتانسیل موجود استفاده کنید و با کمترین هزینه بهترین نتیجه را دریافت کنید.

برای چاپ چندین روش وجود دارد که هر کدام با داشتن فواید و مزایای بخصوص خود به نحوی یونیک هستند که باعث شده است در شرایط و موقعیت‌های مختلفی کارآمد باشند. دو روش محبوب و مورد استفاده را می‌توان چاپ افست و چاپ دیجیتالی دانست. شاید نام چاپ افست برای شما آشنا نباشد پس اگر به دنبال دریافت اطلاعات تکمیلی در رابطه با تفاوت‌های روش چاپ افست با چاپ دیجیتالی و معرفی این دو روش هستید بهتر است در این مطلب با ما همراه باشید.

چاپ افست چیست؟

به حتم برای شما نیز این سوال پیش آمده است که در اصل چاپ افست چیست؟ این روش چاپ از فناوری جدیدی استفاده می‌کند که در آن با استفاده از صفحاتی آمینیومی، تصاویر مورد نظر شما بر روی روکشی لاستیکی منتقل خواهد شد و به همین شکل و به صورت چرخشی بر روی برگه‌ای کاغذی نمایان شده و چاپ می‌شود. به عملیات مذکور آف ست یا افست می‌گویند که با نام انگلیسی Offset شناخته می‌شود، علت این مورد هم بخاطر این است که جوهر مستقیماً روی کاغذ منتقل نمی‌شود.

یکی از استفاده‌های اصلی این روش چاپ برای زمانی است که شما به دنبال چاپ انبوه هستید تا بتوانید علاوه بر بهترین کیفیت، در هزینه و زمان نیز صرفه‌جویی کنید. در این روش شاهد این مورد هستیم که تکثیر رنگ‌ها دقیق هستند و همچنین شمایل تمیز و درخشانی برای محصول نهایی مشاهده می‌شود. این چاپ با نام‌های دیگری نظیر لیتوگرافی نیز شناخته می‌شود که در اصل رایج‌ترین و مورد استفاده‌ترین روش برای حجم‌های بالای چاپی است.

چاپ دیجیتال چیست؟

برخلاف چاپ افست شاهد این هستیم که به صورت کلی کاربری چاپ دیجیتال متفاوت است ولی دارای قابلیت‌های بیشتری می‌باشد و شما با استفاده از تونر می‌توانید به شخصی سازی و ایجاد تغییرات کلی در آن بپردازید که باعث می‌شود برای کاربری‌های حرفه‌ای و دقیق مناسب‌تر باشد. قابل توجه است که چاپگرهای دیجیتالی بزرگ‌‌تر از جوهر مایع بهره می‌گیرند و همچنین زمانی که کمیت چاپ شما زیاد نباشد، استفاده از چاپ دیجیتال منطقی‌ است. برای مثال می‌توان به زمانی اشاره داشت که نیازمند چاپ تعداد 20 یا 100 عدد از کارت دعوت هستید.

 

مزایا چاپ افست لیتوگرافی

چاپ افست دارای مزایای بخصوص خود است که باعث شده است دارای کاربرد‌های بخصوص خود باشد، در ادامه با ما همراه باشید تا به ذکر آن‌ها بپردازیم:

  • وجود قابلیت انتخاب کاغذ
  • وجود گزینه‌های رنگی متفاوت و جذاب
  • چاپ تعداد زیاد با هزینه‌ی کم و دقت مناسب
  • قابلیت استفاده از جوهرهای مخصوص و سفارشی نظیر رنگ‌‎های متالیک و پانتون
  • ارائه بالاترین کیفیت ممکن
  • قابلیت استفاده از انواع متنوعی از کاغذها برای چاپ
  • قابلیت استفاده از رنگ‌های اضافه علاوه بر سیستم ۴ رنگ (CMYK)

مزایای چاپ دیجیتال

استفاده از چاپ دیجیتال نیز دارای مزایای بخصوص خود می‌باشد که در بخش زیر به ذکر مهمترین آن‌ها پرداخته‌ایم:

  • چاپ دیجیتال سیاه‌ وسفید هزینه‌ی بالایی ندارد.
  • وجود توانایی چاپ داده‌های متغیر
  • داشتن فناوری‌های پیشرفته ‎‌تر
  • چاپ دیجیتال یک فرآیند سریع است.
  • مناسب برای تیراژ پایین و داشتن هزینه‌ای کمتر در این شرایط
  • تعداد مد نظر شما را به صورت دقیق و با کیفیت بالا چاپ می‌کند.

ممنونیم که تا پایان این مطلب همراه ما بودید، امیدواریم از خواندن موارد گفته شده لذت برده باشید و بتوانید اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با چاپ افست و همچنین تفاوت‌های آن با چاپ دیجیتال بدست بیاورید. همانطور که اشاره شد این دو روش چاپ از محبوب‌ترین و البته مورداستفاده‌ترین روش‌های چاپ هستند که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند و در اصل می‌توان گفت که بسیار مشتری دارند.

به همین علت ما سعی داشتیم تا با ذکر موارد مثبت و منفی هر دو روش چاپی به شما مقایسه‌ای مختصر و مفید ارائه دهیم تا بتوانید بر اساس این اطلاعات انتخابی منطقی داشته باشید.

[WPSM_AC id=3731]

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

چاپ سیلک چیست؟

چاپ سیلک از روش‌های قدیمی چاپ بر روی سطوح مختلف است اما…

چاپ پلکسی چیست؟

چاپ پلکسی به هر نوع تولید اقلام تبلیغاتی یا تزئینی چاپ اشاره…

دیدگاهتان را بنویسید