شش قانون در طراحی سربرگ که باید بدانید!

شش قانون در طراحی سربرگ

سربرگ چیست؟ چه استفاده‌ای دارد؟ اگر در مواجه با این موضوع به سوالاتی برخوردید بهتر است حداقل اطلاعاتی در این باره کسب کنید تا بتوانید خودتان نیز در طراحی سربرگ دستی داشته باشید. در این مطلب با ما همراه باشید تا به صورت مختصر به سوالات شما پاسخ دهیم. همچنین در این مطلب ما با ذکر شش قانونی اصلی در طراحی سربرگ شما را به صورت کلی با این مهم آشنا می‌کنیم.

سربرگ چیست؟

قبل از اینکه با قوانین طراحی سربرگ آشنا شوید، بهتر است از مفهوم کلی سربرگ شناختی داشته باشید. به صورت کلی سربرگ‌ها جزو اولین ضروریاتی هستند که در تمام ادارت استفاده دارند. پس همانطور که متوجه شدید این وسیله یکی از اجزای ست اداری می‌باشد که با پیشرفت علم گرافیک کاربرد روز افزونی پیدا کرده است. به صورت معمول سربرگ‌ها وسیله‌هایی هستند که با استفاده از کاغذ‌های A4 و A5 چاپ می‌شوند. استفاده از سربرگ به مکاتبات اداری نظم می‌دهد چرا که برای طبقه‌بندی آن‌ها از مواردی مثل شماره، پیوست و تاریخ استفاده می‌شود. همچنین که اگر به سربرگ مجهز باشید می‌توانید با یک نگاه ساده به سربرگ به راحتی تشخیص دهید که این نامه توسط کدام شرکت و در چه تاریخی نوشته شده است. همچنین می‌توانید به راحتی برگه یا وسیله‌های پیوست شده به آن را نیز مشاهده کنید.

شش قانون در طراحی سربرگ

شش قانون اصلی در طراحی سربرگ

طراحی سربرگ کار ساده‌ای نیست، شما باید بتوانید اصول متفاوتی را رعایت کنید تا این وسیله به سطحی از استاندارد کیفیت برسد و همچنین هزینه‌ی زیادی برای ساخت آن نیاز نباشد. در این بخش از مطلب با ما همراه باشید تا به ذکر 6 مهمترین قوانین این مورد بپردازیم:

طراحی هوشمندانه و مدرن

اگر که شما به ارسال نامه‌های فیزیکی برای مشتریان خود عادت دارید بهتر است که در طراحی کار خود از یک رنگ خاص استفاده نکنید و تنوعی را در این مورد ایجاد کنید. چرا که استفاده از یک الگوی مدرن و رنگ‌های هویت داره به طراحی شما شخصیت می‌دهد. نکته‌ای که بسیاری از افراد به آن توجه نمی‌کنند و در نتیجه نمی‌توانند یک طراحی بی نقص را ارائه دهند.

استفاده از تصاویر معنی‌دار

مورد دوم در رابطه با استفاده از تصاویر می‌باشد. به صورت کلی تصاویر همیشه نقش مهمی دارند و یکی از پایه‌ها و اساس مارکتینگ به حساب می‌آیند. شما باید بتوانید با استفاده از تصاویر معنی‌دار و البته جای‌گذاری مناسب آن‌ها از این مورد نهایت استفاده را ببرید و با خلاقیت زیاد خود بتوانید طراحی جذابی را داشته باشید. قابل توجه است که تصاویری که شما استفاده می‌کنید در اصل نشان‌دهنده‌ی هویت برند شما می‌باشد، پس بهتر است در این مورد حواس خود را جمع کنید. یکی از مواردی که می‌تواند توجه مخاطب را جلب کند روشنایی و کنتراست بالا می‌باشد.

استفاده از علامت‌ یا نماد بخصوص

برای اینکه در طراحی خود شخصی‌سازی و ایجاد هویت انجام دهید، بهتر است در بخشی از طراحی خود به صورت جزئی به درج نماد بخصوص خود بپردازید. این کار باعث می‌شود که حق کپی رایت شما حفظ شده و همچنین طرح جذابیت بیشتری برای مخاطب داشته باشد، چرا که توسط فرد حرفه‌ای انجام شده است. این کار در اصل به نحوی اضافه کردن امضای خود شما نیز می‌‌باشد که می‌تواند مزایای مختلفی داشته باشد.

سایز لوگو

یکی دیگر از موارد قابل توجه سایز لوگوی شما می‌باشد. موردی که باید سعی کنید تا حد ممکن آن را افزایش دهید تا هرچه بیشتر در دید مخاطب شما قرار گیرد. این مورد نیز می‌تواند از کپی شدن طرح شما جلوگیری کند.

 

شش قانون در طراحی سربرگ

جنس کاغذ سربرگ

یکی از مواردی که بعضاً به آن توجه نمی‌شود یا الویت آخر افراد می‌باشد، کیفیت کاغذی است که در طراحی و ساخت سربرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این جنس کاغذ می‌تواند در اصل تعیین کننده‌ی کیفیت کار شرکت و کسب و کار شما باشد، چرا که تنها نمونه کاری است که شما در اختیار مشتری قرار داده‌اید. پس بهتر است از کاغذ با کیفیت استفاده کنید تا بتوانید رضایت مشتری را جلب کنید.

طراحی سربرگ آنلاین

برای طراحی یک سربرگ زیبا به یک ابزار کارامد نیاز داریم، همه با ابزار فتوشاپ اشنایی دارند حتی اگر به صورت حرفه ای با ان کار نکرده باشید. ابزار فتوشاپ را هم می توانید روی سیستم هایتان نصب کنید هم می توانید به صورت آنلاین از ان استفاده کنید. بعد از فتوشاپ ابزاری مانند Illustrator نیز کار امد می باشد و می توانید از ان استفاده کنید.

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

چاپ سیلک چیست؟

چاپ سیلک از روش‌های قدیمی چاپ بر روی سطوح مختلف است اما…

چاپ پلکسی چیست؟

چاپ پلکسی به هر نوع تولید اقلام تبلیغاتی یا تزئینی چاپ اشاره…

دیدگاهتان را بنویسید