چگونه کارت ویزیت چاپ کنیم؟

چگونه کارت ویزیت چاپ کنیم

داشتن یک کارت ویزیت حرفه ای برای هر کسب و کاری از واجبات است و باید برای طراحی آن موارد زیادی را در نظر گرفت. اگر شما می خواهید که یک کسب و کار موفق داشته باشید باید کارت ویزیت را جدی بگیرید. خوشبختانه طراحی و چاپ کارت ویزیت ارزان به صورت گسترده انجام می شود و کسانی که به آن نیاز دارند به آسانی آن را تهیه می کنند. برای اینکه آگاهی بیشتری در این زمینه به دست بیاورید اهمیت داشتن کارت ویزیت را بیان خواهیم کرد.

چه عواملی در طراحی کارت ویزیت مهم است؟

همیشه در طراحی کارت ویزیت سعی کنید این کار را به افراد حرفه‌ای بسپارید چرا که وجود هر بخش اضافی در آن نشان‌دهنده‌ی ضعف در طراحی می‌باشد. همیشه سعی کنید از نوشتن متون اضافه روی کارت ویزیت، از جمله اطلاعات تماس بیشتر خودداری کنید. چنین کاری ممکن است موجب ایجاد دیدگاه منفی در ذهن مخاطب شود.

شاید برایتان جالب باشد ولی شما فقط ۱۰ ثانیه فرصت دارید تا بر مخاطب خود اثر بگذارید. چنانچه یک کارت ویزیت حرفه ای داشته باشید می توانید اعتماد مخاطب را به آسانی به دست بیاورید. اگر می خواهید که کارتان در این زمینه آسان تر شود، حتما به عوامل مهمی که در ادامه گفته می شود دقت کنید.

چگونه کارت ویزیت چاپ کنیم

ویژگی های کارت ویزیت

  • * شکل و طرح کارت ویزیت خود را انتخاب کنید.
  • * سایز کارت خود را تعیین کنید.
  • * برای زیبا تر جلوه دادن کارت ویزیت از المان های گرافیکی استفاده کنید.
  • * یک طراحی زیبا در نظر بگیرید
  • * رنگهای هماهنگ انتخاب کنید.

اندازه و رنگ کارت ویزیت

نکته اولی که باید در زمینه کارت ویزیت بدانید اندازه و سایز آن است. معمولا برای این مورد یک سایز استاندارد وجود دارد. در حال حاضر اکثر کارت ها در ابعاد ۸۴ × ۵۵  میلیمتر ساخته می شوند و به مشتری نهایی تحویل داده خواهد شد. مورد بعدی که باید به آن دقت کرد رنگ کارت ویزیت است. در واقع اگر بتوانید از رنگ های جذاب تر استفاده کنید، مشتریان بیشتری به سمت شما جذب می شوند و به هدف خود نزدیک می گردید. ترکیب رنگ های متنوع در کارت ویزیت نیز فواید بسیاری دارد که می توانید از آن بهره مند شوید.

مشخص کردن محل برش کار ویزیت

برای اینکه کارت ویزیت شما تمامی اطلاعات مورد نظرتان را داشته باشد، حتما برای آن حاشیه ای در نظر بگیرید. این حاشیه به عنوان اطمینان در هنگام برش ایجاد می شود تا بخش اصلی کارت ویزیت شما برش نخورد. معمولا عرض این حاشیه ۳ میلیمتر در نظر گرفته می شود که در چهار طرف کارت لحاظ می شود. اگر می خواهید که همه کارت ها سالم باشند حتما به این مورد دقت ویژه ای بکنید. این موضوع در چاپ تقویم ارزان هم باید رعایت شود تا محصول نهایی هیچگونه ایرادی نداشته باشد.

از خط حاشیه استفاده نکنید

زمانی که شما طرح کارت ویزیت را بر روی کامپیوتر می کشید، وجود خط حاشیه می تواند آن را زیباتر نشان دهد. ولی فراموش نکنید که در عمل امکان آسیب دیدن این خط حاشیه بسیار زیاد است. دستگاه های برش در داخل کشور درصد خطای بالایی دارند. همین موضوع سبب می گردد تا حاشیه شما بریده شود و در نهایت شکل نهایی کارت ویزیت زیبایی خود را از دست بدهد. معمولا در چاپ سررسید ارزان نیز این مورد خاص را رعایت می کنند.

خوانا بودن متن

یکی از مسائلی که کمتر به آن دقت می شود خوانا بودن متن است. این مشکل به دلایل مختلفی پیش می آید که ریز بودن متن از مهم‌ترین آن هاست. کلمات باید به اندازه ای باشند که حتی افراد کهنسال و عینکی نیز بتوانند به راحتی آن را بخوانند. چنانچه رنگ نوشته با زمینه هماهنگی لازم را نداشته باشد خوانایی متن پایین تر می آید. در این وضعیت مشتری به سختی می تواند متن را بخواند و همین امر باعث اثر منفی بر روی مشتری و مخاطب می گردد. با در نظر گرفتن همه این اصول می توان یک کارت ویزیت جذاب و درجه یک را ایجاد کرد.

موارد مهم را بیان کنید

تمام اطلاعاتی که باید به مشتری نهایی برسد را در این کارت وارد نمایید. راه های ارتباطی مختلف باید در کارت ویزیت وجود داشته باشد تا مشتری سریعا به شما دسترسی پیدا کند. اول از همه نام شرکت باید با فونت درشت مشخص شود تا دید خوبی داشته باشد. آدرس شرکت نیز بسیار مهم است و حتما باید آن را قید نمود. شماره های تماس هم بسیار حیاتی هستند و باید به صورت دقیق و با جزییات بیان شوند. آدرس شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها نیز در سال های اخیر اهمیت زیادی پیدا کرده است که بهتر است آن ها را نیز ثبت کنید.

چگونه کارت ویزیت چاپ کنیم

انواع کاغذ برای چاپ کارت ویزیت

کارت ویزیت ها طبق سلیقه مشتری انتخاب می شود و اینکه کارت ویزیت از چه جنسی باشد نیز سلیقه مشتری است. بعضی افراد از کارت های براق و بعضی هم کارت های مات استفاده می کنند. البته که بعضی مسائل دیگر هم مانند تم شرکت و مجموعه مشتری نیز بر روی کارت ویزیت تاثیر گذار است. در ادامه به چند جنس مختلف کارت ویزیت اشاره خواهیم کرد.

  1. گلاسه براق
  2. گلاسه مات
  3. گلاسه ساده
  4. گلاسه یووی
  5. کتان المان
  6. کتان امباس

سخن پایانی

اگر نگاهی به تمامی شرکت ها و کسب و کارهای موفق بیندازید متوجه خواهید شد که همه آن ها کارت ویزیت فوق العاده ای دارند. پس بر این اساس شما نیز باید محصولات مربوط به این بخش را جدی بگیرید تا به نقطه ای که مدنظر دارید برسید.

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

چاپ سیلک چیست؟

چاپ سیلک از روش‌های قدیمی چاپ بر روی سطوح مختلف است اما…

چاپ پلکسی چیست؟

چاپ پلکسی به هر نوع تولید اقلام تبلیغاتی یا تزئینی چاپ اشاره…

دیدگاهتان را بنویسید