صفحه اصلی > خواندنی های کارت ویزیت : اطلاعاتی که باید در کارت ویزیت ثبت شوند

اطلاعاتی که باید در کارت ویزیت ثبت شوند

کارت ویزیت

امروزه برای معرفی کسب‌و‌کار و ماندگاری نام و نشان تجاری، نیاز به معرفی خوبی است تا بتواند تمامی اطلاعات کلیدی را در یک نگاه به مخاطب ارائه بدهد. کارت ویزیت از جمله ابزاری است که زمینه ارتباط مخاطب با صاحب کسب‌‌‌وکار را فراهم می‌کند یا به عبارتی دیگر، پل ارتباطی میان مشتری و صاحب‌کار است. کارت ویزیت باید طبق اصول طراحی شده و اطلاعات کاربردی را در خود جای دهد. در غیر این صورت، تنها درج نام و نشان تجاری بر روی کارت، هیچ کارایی نداشته و شما به نتیجه مطلوب نخواهید رسید. با ما همراه باشید تا در ادامه این مقاله از سایت پاپ چاپ، شما را با اطلاعاتی که باید در کارت ویزیت ثبت شوند، آشنا کنیم.

کارت ویزیت چیست؟

قبل از هرکاری بهتر است، به درک بهتر و بیشتری از کارت ویزیت برسیم تا با شناخت نیاز و خواسته‌های خود، کارت ویزیت مناسبی را طراحی کنیم. کارت‌‌های ویزیت، ابزار کوچکی هستند که کسب‌و‌کار شما را به‌طور خلاصه و مفید، معرفی می‌کنند. مخاطب با در دست گرفتن کارت ویزیت شما می‌تواند به درک درستی از هدف کسب‌و‌کارتان برسد و نشان تجاری شما با توجه به جذابیت طرح، در ذهن مخاطب نقش خواهد بست. شماره تماس و آدرسی که در این کارت درج شده است می‌تواند به مخاطبتان در پیدا کردن شما و رفع نیازشان، کمک کند.
بر خلاف باور بسیاری از افراد که کارت ویزیت را به‌عنوان یک آگهی تبلیغاتی در نظر می‌گیرند، کارت ویزیت صرفا معرف کسب‌و‌کاری مشخص است.

کارت ویزیت

اطلاعات لازم برای طراحی یک کارت ویزیت استاندارد

یک سری اطلاعات وجود دارند که در همه کارت‌ها باید درج شوند و هیچ استثنائی برای هیچ کدام از کسب‌و‌کار‌ها وجود ندارد.

  • _لوگو شرکت
  • _نام شرکت
  • _نام و نام‌خانوادگی صاحب کار
  • _آدرس و شماره تماس
  • _اطلاعات شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت

طراحی کارت‌های ویزیت

کارت‌های ویزیت هم همچون دیگر ابزار‌ها تنوع بسیار زیادی دارند.
پاپ چاپ، کارت‌های ویزیت را در 3 جنس گلاسه براق، گلاسه مات و گلاسه ساده و در 2 وجه تک‌رو و دورو ارائه می‌دهد و شما از طریق سایت می‌توانید اقدام به طراحی کارت ویزیت با طرح دلخواه خود کنید.
طراحی‌های شلوغ و دَرهم‌رفتگی اطلاعات درج شده، می‌تواند مخاطب را به اشتباه بیندازد؛ در نتیجه این روش غیرحرفه‌ای می‌باشد. سعی کنید در طراحی کارت خود، از وجه 2 طرفه استفاده کنید. در این صورت فضای خالی بیشتری در اختیار طراح قرار می‌گیرد و می‌تواند هنر خود را بهتر و با فونت مناسب‌تری نمایش دهد.
جهت طراحی کارت ویزیت، ابعاد مشخصی تعیین نشده است ولی نکته مهم در این باب، طراحی کارت به‌صورتی است که ابعاد آن مناسب حمل در جیب باشد.

چاپ کارت ویزیت به‌صورت آنلاین

امروزه با پیشرفت چشمگیر این صنعت، دیگر لزومی به اقدام طراحی کارت به‌صورت حضوری وجود ندارد و صاحبان کسب‌و‌کار می‌توانند ازطریق سایت پاپ چاپ، به‌صورت حرفه‌ای، بهترین و خلاقانه‌ترین کارت را طراحی کرده و صاحب یک کارت ویزیت ایده‌آل شوند. پاپ چاپ در طی این چند سال سعی کرده است با ارائه بهترین خدمات، کارت‌های باکیفیت و جذابی را طراحی کرده و مشتری را جذب کسب‌و‌کار کند.

کارت ویزیت شیک

 مواردی که در چاپ کارت ویزیت باید به آن دقت کرد چیست؟

برخی موارد در چاپ کارت ویزیت وجود دارد که باید به آنها دقت کنید تا اصولی انجام شود. و بعد ازاتمام مراحل چاپ کارت ویزیت زیبا و استاندارد خواهید داشت در غیر این صورت و رعایت نکردن برخی موارد ممکن است باعث شود هزینه ای که پرداخت کرده اید به هدر برود. با ما همراه شوید تا در ادامه موارد را بررسی کنیم:

جنس مناسب کارت ویزیت

در انتخاب جنس کارت ویزیت ها دقت کنید چراکه باعث می شود کارت شما بسیار شیک جلوه کند. اگر از جنس های باکیفیت و مناسب استفاده کنید، افراد با دست گرفتن آن  قطعا از مجموعه شما حس مثبت دریافت می کنند و در ذهن آنها نقش خواهد بست که مجموعه شما چقدر باکیفیت عمل کرده. و در عین حال اگر شما برعکس عمل کنید و نتیجه برعکس خواهد شد.

ارائه اطلاعات مناسب

کارت ویزیت ها تاثیر زیادی برروی معرفی کسب و کار ما به جامعه دارد. بهتر است کارت ویزیت را طوری طراحی کنیم که علاوه بر درج اطلاعات مناسب مانند: آدرس شرکت، شماره تماس، آدرس سایت…و غیره، از گرافیک و طرح های مرتبط با تم شرکت هم استفاده کنید.

استفاده از فونت و سایز مناسب

حتما از فونتی استفاده کنید که برای همه افراد در همه سطح خوانا باشد، و درخواندن متن شما به مشکل برنخورد. می توانید کلماتی که برای شما مهم است را bold و یا یک سایز بزرگتر انتخاب کنید. تا بیشتر به چشم مخاطبان بیاید.

با بقیه محصولات هماهنگی داشته باشد

همانطور که قبلا اشاره کردیم ایجاد هماهنگی میان کارت ویزیت و بقیه محصولات چاپی باعث می شود شما یک کارت ویزیت شیک و یک دست داشته باشید. ایجاد هماهنگی میان محصولات و تم شرکت بسیار مهم است چون شما با کارت ویزیت و سربرگ خودتان را به مخاطبان معرفی می کنید. پس لازم است که لوگو و تم شما در ذهن مخاطبان ثبت شود.

از فضاها به درستی استفاده کنید

سعی کنید از قسمت ها و فضاهای مختلف کارت ویزیت به بهترین شکل استفاده کنید. علاوه بر این موارد سعی کنید کارت ویزیت شما زیاد شلوغ و نامنظم نشود. مواردی که اهمیت بیشتری دارند را در اولویت بگذارید و موارد کم اهمیت تر را می توانید درج نکنید.

امیدواریم موارد ذکر شده در داشتن کارت ویزیت مناسب به شما کمک کند. و حتما موارد نام برده را رعایت کنید چراکه همه انها برروی کارت ویزیت استاندارد و زیبا تاثیرگذار است.

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

چاپ پلکسی چیست؟

چاپ پلکسی به هر نوع تولید اقلام تبلیغاتی یا تزئینی چاپ اشاره…

ساخت بروشور برای مدرسه

ساخت بروشور برای مدرسه یکی از فعالیت‌های درسی و لذت‌بخش برای دانش‌آموزان…

دیدگاهتان را بنویسید