کاتالوگ خشتی چیست؟

کاتالوگ خشتی

کاتالوگ ها یکی از ابزارهای تبلیغاتی بوده که سال های زیادی است شرکت ها برای تبلیغ شرکت خود از آن استفاده می کنند. شرکت های کوچک و بزرگ از زمان های قدیم تا کنون به طور مداوم این ابزارها را به کار می بردند. از همین رو به عنوان یک عضو جدا نشدنی برای شرکت ها و کسب و کارها به حساب می آیند.

کاتالوگ ها در انواع طرح و رنگ های مختلفی تولید می شوند که کاتالوگ خشتی یکی از پرطرفدارترین طرح های آن ها به شمار می رود. ما قصد داریم در این مطلب اطلاعاتی را در مورد کاتالوگ خشتی به شما ارائه دهیم. همراه ما باشید.

کاتالوگ چیست؟

بیشتر شرکت ها برای معرفی محصولات و خدمات خود، روش های مختلفی از جمله همچون چاپ سربرگ، چاپ کارت ویزیت، چاپ سررسید، چاپ ست اداری و… را امتحان می کنند. آن ها همچنین از یک روش پرطرفدار و پرکاربرد دیگر به نام چاپ کاتالوگ استفاده خواهند کرد.

کاتالوگ ها دفترچه هایی هستند که محصولات و خدمات هر شرکت داخل آن ها معرفی شده است. کاتالوگ ها انواع مختلفی دارند که از آن جمله می توان به کاتالوگ وزیری، کاتالوگ رحلی و کاتالوگ خشتی اشاره کرد. ما در این مطلب فقط در مورد کاتالوگ خشتی و چاپ کاتالوگ خشتی با شما صحبت می کنیم.

کاتالوگ خشتی

کاتالوگ خشتی چیست؟

کاتالوگ خشتی یکی از انواع کاتالوگ است که در ابعاد مربعی تولید می شود. سایز کاتالوگ با توجه به نیاز و سلیقه کارفرما در یکی از سایز های 19 در 19 سانتی متری، 21 در 21 سانتی متری، 23 در 23 سانتی متری، 25 در 25 سانتی متری و… طراحی شده و به تولید می رسند.

انواع کاتالوگ خشتی

این مدل از کاتالوگ ها خود دارای دو نوع هستند که در مورد آن ها توضیحاتی می دهیم.

کاتالوگ خشتی کوچک:

کاتالوگ های خشتی کوچک در سایز های کوچک تر از 20 سانتی متر طراحی و به دست مشتریان می رسد. معمولا از این نوع کاتالوگ ها برای معرفی دسته بندی های مختلف محصولات شرکت استفاده می شود. کاتالوگ های خشتی کوچک به صورت جیبی بوده و از همین رو تولید و توزیع آن به راحتی انجام می شود.

کاتالوگ خشتی بزرگ:

این مدل از کاتالوگ های در سایز های بالاتر از 20 سانتی متری تولید و طراحی خواهند شد. کاتالوگ خشتی بزرگ برای معرفی تمامی محصولات یک برند، مناسب هستند و در نمایشگاه های معرفی برند به چشم می خورند. از همین رو وقتی شما به مراکز مربوط به برندی مراجعه نمایید، با کاتالوگ های بزرگ خشتی روبرو خواهید شد.

متریال به کار رفته برای تولید

برای تولید کاتالوگ های خشتی از متریال های مختلفی استفاده می شود. البته شما باید به این نکته توجه داشته باشید که متریال جلد و صفحات داخلی کاتالوگ باید با هم فرق کنند. کارفرماها گزینه های زیادی برای انتخاب متریال صفحات دارند؛ آن ها می توانند مواردی همچون کرافت، گلاسه و غیره را به کار ببرند.

برای طراحی جلد نیز می توان همین متریال ها را استفاده کرد، با این تفاوت که باید گرماژ بالاتری داشته باشند و یا به کمک لمینت می توانید روکش های براق و یا مات برای آن بسازید. برای صحافی کاتالوگ های خشتی مانند دیگر کاتالوگ ها از مدل های سیمی، چسبی و مفتولی استفاده خواهد شد. بسته به نیاز و هدف کارفرما، فرد می تواند یکی از انواع آن ها را برای کاتالوگ خود استفاده کند.

هزینه چاپ کاتالوگ خشتی

برای چاپ این کاتالوگ ها همانند چاپ کارت ویزیت، چاپ سررسید، چاپ سربرگ، چاپ ست اداری و غیره نمی توان قیمت خاصی را در نظر گرفت؛ چرا که به فاکتورهای زیادی وابسته بوده و نمی توان با توجه به یک یا دو فاکتور، این قیمت را مشخص کرد.

در بسیاری از چاپخانه ها طرح هایی را برای جلدهای کاتالوگ به مشتریان خود پیشنهاد می دهند و این بر روی قیمت چاپ کاتالوگ تاثیر می گذارد، اما اگر خودتان این طراحی ها را انجام دهید مجبور به پرداخت هزینه اضافه ای نمی شوید. البته پیشنهاد می شود برای طراحی روی جلد کاتالوگ، به یک طراح خبره مراجعه نمایید،تا یک طراحی مناسب را برای شما انجام دهد. دیگر مواردی که بر روی هزینه چاپ کاتالوگ خشتی تاثیر می گذارد عبارتند از:

  • هزینه طراحی کاتالوگ
  • ابعاد در نظر گرفته شده
  • صفحه آرایی
  • ضخامت و جنس کاغذ
  • کیفیت چاپ
  • جنس کاور کاتالوگ
  • صحافی و خدمات پس از فروش آن

مدت زمانی که کار چاپ طول می کشد.

تعداد صفحه های کاتالوگ
انتخاب روش سیمی، چسبی و مفتولی
و…

سفارش کاتالوگ خشتی

همانطور که در بخش های قبلی به شما گفتیم، برای چاپ کاتالوگ خشتی باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. یک کاتالوگ با کیفیت اعتبار برند و شرکت شما را تا حد قابل توجهی بالا می برد. از همین رو توصیه می کنیم برای چاپ کاتالوگ، چاپ سررسید، چاپ کارت ویزیت، چاپ سربرگ، چاپ ست اداری از چاپخانه های با کیفیت استفاده نمایید.

همچنین یک طراحی زیبا برای این ابزارها و لوگوی شرکتتان باعث می شود تا یک برند معتبر و معروف به نظر برسد. یک چاپخانه مجهز این امکان را می دهد تا به آسانی و با قیمتی مناسب، کاتالوگ های با کیفیت را چاپ کنید.

کاتالوگ خشتی

جمع بندی

کاتالوگ خشتی یکی از انواع کاتالوگ ها است که طرفدارهای خاص خود را داشته و ممکن است هر کسی برای تبلیغ کسب و کارهای خود به سراغ آن ها نروند. به دلیل اینکه کاتالوگ خشتی با ابعاد خاصی تولید شده و در بیشتر موارد به صورت یک کاتالوگ فانتزی به نظر می رسد. این کاتالوگ ها ابعاد و استانداردهای مختلفی داشته و به صورت مربعی هستند.

طراحی کاتالوگ از نوع خشتی، به شما این امکان را می دهد تا یک کاتالوگ خاص با طراحی بسیار زیبا داشته باشید؛ پس توصیه می کنیم حتی برای یک بار هم این مدل ها را انتخاب نمایید. به دلیل ابعادی مربعی که این کاتالوگ ها دارند برای طرح های مینیمال و ساده بسیار مناسب هستند. برای چاپ کاتالوگ خشتی، چاپ سررسید، چاپ سربرگ، چاپ کارت ویزیت و چاپ ست اداری می توانید به یکی از چاپخانه های معتبر مراجعه نمایید.

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

چاپ سیلک چیست؟

چاپ سیلک از روش‌های قدیمی چاپ بر روی سطوح مختلف است اما…

چاپ پلکسی چیست؟

چاپ پلکسی به هر نوع تولید اقلام تبلیغاتی یا تزئینی چاپ اشاره…

دیدگاهتان را بنویسید