چاپ فلکسو چیست؟

چاپ فلکسو

در دنیای تبلیغاتی امروزی بهره گیری از روش های مختلف چاپ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. چاپ و بسته بندی عناصر تبلیغاتی امروزه به کمک شیوه های جدید با بالاترین میزان از کیفیت و در کوتاه ترین زمان ممکن قابل اجرا می باشد. چاپ فلکسو یکی از بهترین روش های چاپ با کیفیت بالا و همچنین قیمت مقرون به صرفه می باشد. این شیوه از چاپ در سال های اخیر به اوج محبوبیت خود رسیده است و بیشتر از هر زمانی مورد توجه قرار می گیرد. در سایه چاپ فلکسو می توانید اوج کیفیت و نهایت زیبایی در هر پدیده مرتبط با چاپ تجربه کنید. این روش از چاپ توسط مراحل خاصی انجام می گیرد. همچنین تیراژ در چاپ فلکسو بدون کوچک ترین محدودیتی می باشد. این نوع از چاپ باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما نیز می شود.

بررسی چیستی چاپ فلکسو

یکی از سوالات اساسی پیرامون این نوع از چاپ در واقع چیستی آن می باشد. چاپ فلکسو به کمک یک صفحه انعطاف پذیر انجام می گیرد. در واقع در دنیای چاپ این صفحه کلیشه یا پلیت نام دارد. همچنین جنس این صفحه معمولا برای سهولت در فرآیند چاپ از جنس ژلاتین و الاستومرها می باشد؛ که هر دو نقش مفیدی در چاپ فلکسو به شیوه ای اصولی قطعا بر عهده دارند.

چاپ فلکسو

این چاپ در واقع نسخه پیشرفته و تکامل یافته چاپ لترپرس در گذر زمان نیز شناخته می شود. همچنین این چاپ بر روی هر یک از بسترهای مختلف قابل اجرا می شود. اغلب در دنیای امروزی برای چاپ روی قوطی های فلزی، فیلم های پلاستیکی و همچنین جعبه های دارویی و حتی قوطی های آلومینیومی از این روش چاپ استفاده می شود.

این روش چاپ بیشترین میزان از ماندگاری را به همراه دارد. همچنین بر روی سطوح مختلف و حتی سخت میزان کیفیت یکسانی را از خود نشان می دهد. لازم به ذکر است؛ این نوع از چاپ جهت بسته بندی مواد غذایی و خصوصا محصولات دارویی و بهداشتی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

چاپ فلکسو چگونه انجام می گیرد؟

از سال ۱۹۹۰ این نوع از چاپ وارد دنیای صنعتی، بسته بندی و تبلیغاتی امروزی شد و جایگاه بسیار ممتازی را با گذشت زمان به دست آورد. در این نوع از چاپ منحصر به فرد ابتدا بر اساس نظر مشتری طراحی انجام می شود. طراحی در چاپ فلکسو به روش های مختلف و در رنگ های گوناگون قابل اجرا می باشد. قابلیت بهره گیری از چاپ برجسته نیز در این شیوه از چاپ وجود دارد.

پلیت های ژلاتینی در این چاپ آغشته به جوهر می شوند و مدت زمان خشک شدن جوهر در این پلیت ها بسیار بالا است. سپس در ماشین تمام اتوماتیک چاپ فلکسو به صورت دورانی طراحی های انجام شده به صورت دقیق روی پوشش بسته بندی پیاده می شود. البته به صورت رولی فرایند چاپ به طور مداوم در حال انجام گیری است. در واقع استوانه چاپ به جوهرهای رنگی آغشته شده و سپس به کمک دستگاه چاپ روی هر پوششی طرح پیاده می شود.

ویژگی های چاپ فلکسو

این روش از چاپ به سبب ویژگی های گسترده ای که در اختیار کاربر قرار می دهد؛ همیشه مورد توجه قرار می گیرد. چاپ فلکسو در سال های گذشته به اوج محبوبیت خود رسیده است. برخی از ویژگی های بارز چاپ فلکسو شامل موارد تکمیلی زیر هستند:

  • این روش از چاپ به هیچ عنوان وقت گیر و طاقت فرسا نمی باشد و حتی باعث صرفه جویی در وقت می شود.
  • به کمک این روش شما می توانید روی پوشش های مختلف بسته بندی دارویی، فلزی، پلاستیکی و آلومینیومی فرآیند چاپ را انجام دهید.
  • چاپ فلکسو اگر به شیوه ای دقیق انجام بگیرد؛ به هیچ عنوان پخش جوهر نخواهد داشت.
  • این روش از چاپ کاملا بدون دخالت دست صورت می گیرد و امکان بروز خطا در آن صفر می باشد.
  • کیفیت چاپ فلکسو کاملا بالا می باشد و با گذشت زمان دچار افت کیفیت قطعا نمی شود.
  • این نوع از چاپ با قیمت مقرون به صرفه ای قابل اجرا است.

محاسن ویژه چاپ فلکسو باکیفیت

این روش از چاپ به سبب محاسن ویژه ای که دارد؛ برای چاپ روی هر پوششی همیشه مورد استفاده قرار می گیرد. از محاسن ویژه این نوع از چاپ دوام بسیار بالا و همچنین صرفه جویی در هزینه های مضاعف می باشد. به کمک استفاده از انواع جواهرهای فرار و نیمه فرار شما می توانید فرایند خشک کردن را با کمترین میزان از اتلاف انرژی انجام دهید. همچنین در این شیوه از چاپ در میزان هزینه های برآورده شده نهایی شما می توانید تا سر حد قابل توجهی صرفه جویی کنید.

میزان کیفیت نهایی این چاپ از دیدگاه کارشناسی در حد قابل توجهی می باشد. از چاپ فلکسو برای بسته بندی و پک ویژه ست اداری و تقویم رومیزی استفاده کرد. این روش از چاپ اگر توسط دستگاه های پیشرفته و مطابق با اصول روز دنیا انجام بگیرد. قطعا در مقایسه با سایر روش های چاپی بیشترین میزان از کیفیت را به خود اختصاص می دهد. این روش از چاپ در سال های گذشته با تغییراتی مواجه شده است؛ که باعث افزایش محاسن ویژه محصول در سال های اخیر می باشد.

چاپ فلکسو در مقایسه با سایر روش های چاپ هیچ گونه معایب و عیب و نقص خاصی نیز به همراه ندارد.

بررسی جایگاه چاپ فلکسو در دنیای امروزی

بهره گیری از روش های تبلیغاتی مناسب به کمک چاپ روی پوشش های مختلف امروزه به یک اصل نانوشته تبدیل شده است. به همین دلیل روش های مختلف چاپ روی هر نوع پوششی در گذر زمان با تغییرات فاحشی رو به رو شده اند. چاپ فلکسو نیز در دنیای امروزی جز برترین روش های چاپ روی پوشش مختلف خصوصا از نوع سخت شناخته می شود. چاپ فلکسو بر روی هر پوششی قابل اجرا می باشد. همچنین به کمک این چاپ به صورت هک شده هر نوع طرح و متنی را روی پوشش می توانید ایجاد کنید.

چاپ فلکسو

این نوع از چاپ در عین سادگی از ظرافت و کارایی بسیار بالایی در جامعه امروزی برخوردار است. جایگاه ویژه چاپ فلکسو در حال حاضر مرهون قیمت مناسب و دوام بسیار بالای این چاپ در شرایط مختلف است. همچنین این روش از چاپ زمینه و بستر لازم جهت بسته بندی هر کالایی را در سرعت عمل بالا و همچنین تیراژ بیشتر را فراهم می کند. چاپ فلکسو معمولا به صورت ۲ بعدی و ۳ بعدی روی پوشش ایجاد می شود‌. طبق بررسی های جدید و داده های به دست آمده انتخاب اغلب افراد در حوزه تبلیغات و بسته بندی کالاها چاپ فلکسو می باشد. این روش می تواند نحوه چاپ آسانی را برای هر پوششی را به راحتی برای شما فراهم کند.

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

چاپ مش روی شیشه چیست؟

در تبلیغات محصولات و خدمات، جلب کردن توجه مخاطبان حرف اول را…

چاپ UV DTF چیست؟ انقلابی نوین در صنعت چاپ

در عصر حاضر که فناوری با سرعتی شگفت انگیز در حال پیشرفت…

راهنمای خرید چاپگر خانگی

چاپگرهای خانگی در انواع و مدل‌های مختلفی عرضه می‌شوند که هر کدام…

دیدگاهتان را بنویسید