طراحی کارت ویزت در فتوشاپ

طراحی کارت ویزت در فتوشاپ

هر شغل و کسب و کاری به یک کارت ویزیت تخصصی احتیاج دارد‌. کارت ویزیت همانطور که می دانید نخستین برخوردی است که سایرین با حرفه شما دارند. در این صورت طراحی جالب و خاص آن نقش بسزایی در شمار کاربران شما دارد. نمونه های آماده ی این کارت ها در سایت های متنوع وجود دارد که می توانید داده های خود را داخل آن درج نمایید و با چند کلیک ساده آن ها را چاپ نمایید. اما چنانچه در پی یک طراحی خاص و ویژه هستید بایستی خودتان این کار را انجام دهید و کارت ویزیت مناسبی را طراحی نمایید. بهترین برنامه جهت انجام این عمل فتوشاپ می باشد.

طراحی کارت ویزیت کار راحتی است اما چنانچه می خواهید کارت ویزیت تخصصی طراحی نمایید بایستی از تکنیک های آن آگاه باشید. آموزش طراحی این نوع کارت ها به مالکان مشاغل یاری رسانده تا بتوانند با این فراگیری برای حرفه خود در مدت زمانی اندک و مناسب یک کارت ویزیت جالب و زیبا آماده کنند.

طراحی کارت ویزت در فتوشاپ

این آموزش برای کسانی که فتوشاپ علاقه دارند نیز مطلوب می باشد. با این یادگیری می توانند برای اشخاص متنوع و موسسات، چاپ این خدمات را عرضه نمایند. آموزش فتوشاپ تخصصی افزون بر جالب بودن می تواند درآمد بالایی هم برای افراد داشته باشد. موسسات متنوعی در این حیطه مشغول به فعالیت هستند که علاوه بر چاپ کارت ویزیت به چاپ تقویم دیواری و چاپ تقویم رومیزی هم دست می زند. گاهی امکان دارد با سفارش کارت ویزیت یک تقویم دیواری یا رومیزی به عنوان اشانتیون دریافت نمایید.

اصول طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ

چنانچه قصد دارید پس از طراحی کارت ویزیت آن را چاپ کنید بایستی پنجره ای به شکل cmyk باز نمایید و کارت ویزیت خود را داخل آن طراحی نمایید.

کارت ویزیت خود را بهتر است در سایزها و اشکال استانداری طراحی نمایید. چرا که در این شرایط چاپ شما تخصصی تر و با سطح کیفی عالی می باشد. سایز استاندارد برای کارت ویزیت های مستطیل شکل ۹×۶ و ۸.۵×۴.۵ می باشد اما برای کارت ویزیت های مربعی این ابعاد ۵.۵×۵.۵ می باشد.

در طراحی کارت ویزیت تخصصی بایستی به محدوده خط برش هم دقت بسیاری نمایید. محدوده خط برش در کارت های ۸.۵ × ۴.۵ از هر سو ۳ میلی متر و در کارت های ۹ × ۶ از هر سو حدود ۵ میلیمتر می باشد. محدوده خط برش به دامنه برش کارت گفته می شود. لازم است در این محدوده هیچ گونه نوشته، مضمون و لوگویی ثبت نشود. چرا که امکان دارد در زمان برش کارت ویزیت حذف شوند.

جهت افزایش سطح کیفی چاپ، برگه منتخبی خود را با وضوح ۳۰۰ انتخاب کنید. این عمل به شما یاری رسانده در زمان چاپ کارت ویزیتی با سطح کیفی بهتری داشته باشید.

طراحی کارت ویزیت تخصصی را با ملاحظه به مواردی که در بالا بیان شد انجام دهید. این موارد به شما در داشتن کارت ویزیتی جذاب و بهتر یاری می رساند.

ابزارهای متنوع در طراحی کارت ویزیت حرفه ای در فتوشاپ

در طراحی کارت ویزیت تخصصی می توانید با بکارگیری ابزار های زیر طراحی مدنظر خود را انجام دهید. جهت داشتن کارت ویزیت جالب و زیبا می توانید در سایت های متنوع نمونه کارت ویزیت تخصصی را مشاهده نمایید.

این مسئله به شما یاری رسانده تا کارت ویزیت جالب تری داشته باشید. به این مسئله هم دقت نمایید که طراحی شما بایستی مطابق نوع فعالیت و کسب و کار شما باشد. جهت طراحی هر چه بهتر به ارتباط معنایی میان اجزاء موجود در کارت و حرفه شما نیاز است. در طراحی کارت ویزیت تخصصی به ابزار های زیر نیاز دارید:

ابزار Move Tool

با بکارگیری این ابزار می توانید بخش های مدنظر خود را تغییر دهید. دکمه میانبر برای ابزار MoveTool معمولا V می باشد.

ابزار Rectangular Marquee Tool

یکی از انواع ابزار ها در طراحی کارت ویزیت ابزار Rectangular Marquee Tool می باشد. با کلیک بر روی این مورد شما یک کادر مستطیل شکل را بر روی صفحه باز می کنید. جهت مبدل نمودن مستطیل به مربع می توانید کلمه shift را بکار ببرید. دکمه میانبر برای این ابزار M می باشد.

ابزار Elliptical Marquee Tool

این وسیله جهت برش دایره ها بکار برده می شود. با بکارگیری کلمه shift می توانید دایره را از وسط نصف و به نیم دایره تعویض نمایید. دکمه میانبر برای این قسمت shift و M می باشد.

ابزار Single Row Marquee Tool

با بکارگیری این ابزار شما می توانید عکس های مدنظر خود را به دو قسمت افقی تبدیل نمایید. دکمه میانبر این بخش M و shift می باشد.

ابزار Single Column Marquee Tool

از دیگر انواع ابزار ها در طراحی کارت ویزیت می توان به این ابزار اشاره نمود. این ابزار کارکردی مشابه ابزار بالا دارد با این اختلاف که به جای تبدیل عکس ها به دو بخش افقی ، آنها را به دو قسمت عمودی مبدل می سازد. دکمه میانبر این وسیله نیز همانند ابزار بالایی shift و M می باشد.

ابزار Lasso Tool

جهت برش عکس مدنظر به هر شکلی که دوست دارید بایستی این ابزار را بکار ببرید. دکمه میانبر برای این قسمت L می باشد.

ابزار Polygonal Lasso Tool

این لوازم جهت برش های با زاویه و معمولا چند ضلعی بکار برده می شود. کارکرد آن به نوعی است که با هر کلیک برش مدنظر شما صورت می گیرد. با بکارگیری دکمه L و shift به صورت همزمان می توانید این ابزار را جهت طراحی کارت ویزیت فعال نمایید.

طراحی کارت ویزت در فتوشاپ

نکات مهم پیش از طراحی کارت ویزیت

پیش از طراحی کارت ویزیت بایستی به نکات مهمی توجه نمایید. مهم نیست که فریلنسر باشید یا بنیان گذار یک کسب و کار کوچک ، پیش از طراحی این کارت برای حرفه خود بایستی در خصوص دو موضوع مهم لوگو و تم رنگ برند تفکر نمایید. پس از آن هدف و تصمیم خود را در این خصوص نهایی نمایید.

لوگو و رنگ برند دو قسمت عمده از جوانب بصری برندسازی شما به حساب می آیند. این دو مورد بایستی به شکلی انتخاب شوند که کاربر با مشاهده آنها شما را به یاد بیاورد. لوگو و رنگ برند مدنظر را بایستی در همه محصولات خود اعم چاپی و تبلیغاتی برند خود انجام دهید.

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

چاپ سیلک چیست؟

چاپ سیلک از روش‌های قدیمی چاپ بر روی سطوح مختلف است اما…

چاپ پلکسی چیست؟

چاپ پلکسی به هر نوع تولید اقلام تبلیغاتی یا تزئینی چاپ اشاره…

دیدگاهتان را بنویسید