سایز استاندارد کارت ویزیت مربعی و فونت آن در فتوشاپ

سایز استاندارد کارت ویزیت مربعی و فونت آن در فتوشاپ

کارت ویزیت یکی از مواردی است که برای شرکت ها، مغازه ها، مطب پزشک و… بسیار حیاتی به نظر می رسد. طراحی کارت ویزیت با توجه به سلیقه های شخصی می تواند در سایزها و طرح های مختلفی انجام شود، اما در هر صورت باید از استاندارد خاصی پیروی کند. اگر می خواهید در این باره اطلاعات کافی به دست آورید، تا انتها با ما همراه شوید.

سایز استاندارد کارت ویزیت مربعی کدام است؟

قبل از بیان هر مطلبی باید بدانید که هیچ گونه استانداردی درباره کارت ویزیت در هیچ سایتی وجود ندارد و معمولا هر کارت ویزیت با سایزها و طراحی های دلخواه قابل چاپ هستند. اما طبق یک قانون و قرارداد نانوشته، چاپ کارت ویزیت در ابعاد و سایزهای مختلفی انجام می شود که در ادامه آن را برای شما شرح خواهیم داد.

چاپ کارت ویزیت در فوتوشاپ با چه ابعادی امکان پذیر است

تمامی کشورها استانداردهای متفاوتی برای چاپ کارت ویزیت در سایزهای مختلف دارند، ایران نیز از این قوانین مستثنی نیست. برخی از چاپ خانه ها، کارت های ویزیت را با ابعاد دلخواهی برش داده و از این قانون ها پیروی نمی کنند. اما به شما توصیه می کنیم که قانون مختص به سایز کارت ویزیت را به درستی رعایت نمایید.

یکی از ابعاد استاندارد برای چاپ کارت ویزیت، چاپ کارت عمودی در سایز 85 در 48 میلی متر است. البته باید توجه داشته باشید که 3 میلی متر از فضای اطراف کارت را به عنوان فضای اضافه در نظر گرفته اند تا حاشیه امنی برای کارت ویزیت ایجاد شود.

سایز استاندارد برای کارت های ویزیت مربعی در ایران 65 در 65 میلی متر یا 5.5 در 5.5 سانتی متر است و بیشتر کارت های مربعی در این سایزها برش داده و طراحی می شوند. سایزهای دیگری برای برش و چاپ کارت های ویزیت وجود دارد که این سایز ها تاییدیه بین المللی دارند. این سایز ها شامل 85.6 در 53.98 میلی متر و 74 در 52 میلی متر می شود. البته همانطور که مشخص است این دو سایز برای کارت های مربعی نیستند.

حاشیه امن در کارت ویزیت به چه منظور است؟

یک نکته بسیار ضروری و مهم که باید در هنگام طراحی سایز کارت ویزیت به آن توجه داشته باشید، تعیین یک حاشیه امن برای کارت ویزیت است. معمولا در هنگام برش و چاپ کارت ویزیت، احتمال دارد دستگاه چاپ دچار خطا شده و بخشی از محتوا و طراحی کارت ویزیت بریده شود. به همین دلیل باید اندازه کارت را بزرگ تر از استاندارد و اندازه معین شده، در نظر بگیرید.

در واقع هدف از طراحی حاشیه امن، ایجاد فضای خالی و اضافی در اطراف طرح کارت ویزیت است؛ به طوریکه اگر این فضای خالی برش بخورد آسیبی به محتوای و طراحی کارت ویزا وارد نشود.

اندازه حاشیه امن برای کارت، به ابعاد و سایز کارت ویزیت که طراحی شده بستگی دارد؛ اما معمولا توصیه می کنیم که 3 الی 10 میلی متر را به عنوان حاشیه امن برای هر طرف در نظر بگیرید. در بیشتر موارد 5 میلی متر فضای امن را در هنگام طراحی کارت ویزیت به کار می برند.

سایز استاندارد کارت ویزیت مربعی و فونت آن در فتوشاپ

برای مثال، تصور کنید که شما کارت های ویزیت را در ابعاد 6 در 9 سانتی متری طراحی کرده و قصد دارید آن را منظور چاپ به چاپخانه تحویل دهید. بدین ترتیب لازم است شما از اطراف به اندازه 5 میلی متر حاشیه امن را به طرح خود در برنامه فتوشاپ اضافه نمایید. البته رعایت این نکات در چاپ کارتکت و چاک کاتالوگ ها نیز لازم است.

سایز و فونت مناسب برای طراحی کارت ویزیت در فوتوشاپ

سایز و فونت نوشته ها در طراحی کارت ویزیت اهمیت فراوانی دارد؛ چراکه فونت نوشته ها در کارت ویزیت تاثیر زیادی در زیبایی و جذابیت آن خواهند داشت. انتخاب یک فونت نامناسب باعث می شود که بیزینس کارت شما تاثیر چندانی در جذب مشتری نداشته باشد.

به منظور ایجاد یک طراحی درست و زیبا برای کارت ویزیتتان، به یک طراح حرفه ای نیاز دارید. طراح های حرفه ای از ویژگی های یک کارت ویزیت عالی آگاه بوده و می دانند چگونه از آن ها استفاده کنند تا یک کارت ویزیت مناسب با نیاز شما را طراحی کنند.

یک طراحی زیبا تنها برای چاپ کارت ویزیت نیست، شما برای چاپ کاتالوگ، چاپ کارتک، چاپ ویزیت و… نیز به یک طراح مجرب نیاز خواهید داشت. سایز مناسب برای طراحی و چاپ کارت ویزیت با توجه به سایز کارت متفاوت خواهد بود. هرچه کارت کوچک تر باشد، سایز نوشته نیز ریز تر می شود. البته نباید سایزهای خیلی کوچک تر از pt6 را انتخاب کنید؛ چراکه ممکن است دیگر قابل رؤیت نباشند.

بهترین فونت ها برای طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ چه فونت هایی است؟

فونت انتخابی برای طراحی کارت های ویزیت بسیار اهمیت دارد. چراکه می توانید یک کارت ویزیت بهتری داشته باشید. در ادامه چند نمونه از بهترین فونت ها را برای شما نام خواهیم برد. این فونت ها بعد از چاپ کارت ویزیت به راحتی قابل مشاهده و خوانا هستند.

B compset:

این فونت یکی از فونت های بسیار معروف در تبلیغات است. باوجود اینکه سال های زیادی از این فونت استفاده شده، اما هنوز هم طرفداران زیادی در میان مردم دارد.

B nazanin:

یکی دیگر از فونت های پرطرفدار، این فونت است. بسیاری از این فونت در شرایط مختلفی استفاده می کنند؛ به همین دلیل توصیه می کنیم از فونت های جدیدی استفاده کرده و از این فونت به عنوان یک مکمل استفاده نمایید.

B home:

این فونت به عنوان مناسب ترین فونت برای کارت ویزیت به حساب می آید.

ایران سنس:

فونت ایران سنس گزینه بسیار مناسبی برای چاپ اطلاعات بر روی کارت ویزیت است.

بی یکان:

بی یکان در بسیاری از موارد، گزینه بسیار عالی به شمار می رود. استفاده از این فونت هنگام چاپ کارت ویزیت، چاپ کاتالوگ و چاپ کارتک نمای زیبایی دارد.

جمع بندی

برای چاپ کارت ویزیت باید نکاتی را رعایت کنید که در بالا به آن ها اشاره کردیم. برخی از قوانین در چاپ ویزیت، چاپ کاتالوگ و چاپ کارتک ها مانند هم هستند. اما برخی از ویژگی های آن ها متفاوت خواهند بود. مهم ترین نکته در مورد طراحی و چاپ کارت ویزیت ها این است که طرح و نوشته های بر روی کارت باید با موضوع اصلی در ارتباط باشند.

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

چاپ سیلک چیست؟

چاپ سیلک از روش‌های قدیمی چاپ بر روی سطوح مختلف است اما…

چاپ پلکسی چیست؟

چاپ پلکسی به هر نوع تولید اقلام تبلیغاتی یا تزئینی چاپ اشاره…

دیدگاهتان را بنویسید