چاپ ترافارد چیست؟

چاپ ترافارد

روش های مختلفی برای چاپ کردن وجود دارد به طور کلی چاپ کردن به صورت دستی یا با استفاده از ماشین آلات صودت می پذیرد. هر یک از این دسته بندی ها دارای انواع مختلفی می باشند. چاپ ترافارد یکی از روش هایی است که به عنوان چاپ دستی یا چاپ استنسیل هم شناخته می شود.

خدمت شما عرض شود صفر تا صد چاپ ترافارد با دست انجام می شود به همین جهت برای چاپ بر روی انواع لباس ها، کاغذ، مقوا، پارچه، ظروف و… از این روش استفاده می کنند. لازم به عنوان است برای چاپ با این روش نیاز به تخصص خاصی نیست و افراد با دانستن مراحل این چاپ می توانند دست به چاپ کردن هر طرحی که می خواهند بزنند. در ادامه قصد داریم از ابزار های مورد نیاز، مراحل چاپ و کاربرد هایی که این روش چاپ دارد مفصل صحبت کنیم.

ابزار های مورد نیاز برای چاپ ترافارد

چاپ دستی نیز مانند هر روش دیگری که برای چاپ مورد استفاده قرار می گیرد دارای ابزار هایی می باشد که کار را برای افراد راحت ‌تر می‌ کند. این ابزار ها عبارت است از:

  •  رنگ (بر اساس نوع کار و همچنین زمینه کاری می توانید از رنگ روغن، گواش، آب رنگ، رنگ اکریلیک و… استفاده کنید)
  •  طلق( می توانید از طلق های شفاف و روشن به تعداد رنگ هایی که استفاده می کنید داشته باشید(
  •  ابر یا اسفنج
  •  تیغ یا موکت بر
  •  روان نویس ضد آب ) برای ایجاد طرح دلخواه)
  •  وسیله ای که می خواهید روی آن چاپ را انجام دهید(کاغذ، مقوا، پارچه و…)

مراحل چاپ ترافارد

مراحل چاپ ترافارد سخت نیست ولی به کمی دقت و تمیزی کار نیاز دارد. ما در ادامه از مراحل چاپ ترافارد برای شما بیشتر خواهیم گفت با توجه به نکاتی که گفته می‌ شود می‌ توانید یک چاپ تمیز و ایده‌آل را ایجاد کنید.

ایجاد طرح مد نظر:

برای چاپ شما نیاز به یک طرح دلخواه و یا ایده‌آل دارید. می ‌توانید از هر نوع طرحی که دوست دارید استفاده کنید. در این مرحله نیاز است طرح دلخواه خود را در کامپیوتر ترسیم کرده و بر روی کاغذ پوستی چاپ کنید.

برش طرح:

طرحی را که بر روی کاغذ پوستی چاپ کرده اید را با دقت با استفاده از تیغ یا موکت بر برش دهید؛ در نهایت طرحی که ایجاد می شود طرح چاپ شما خواهد بود.

رنگ کردن:

در این مرحله طرحی را که ایجاد کرده اید را روی محلی که می خواهید روی آن طرح را ایجاد کنید قرار دهید. با اسفنج رنگی را که انتخاب کرده اید را روی طرح خود بکشید و چند بار این کار را انجام دهید. در نهایت ۱۲ تا ۲۴ ساعت زمان بدهید تا کاملا خشک شود.

چاپ ترافارد

کاربرد چاپ ترافارد چیست

چاپ ترافارد کاربرد های گسترده ای دارد، این کاربرد در بسیاری از مواقع برای تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرد؛ یعنی افراد برای اینکه بتوانند کسب و کار خود را به افراد بشناسانند دست به چاپ انواع تراکت، کارت ویزیت، تقویم ها و… از چاپ ترافارد می زنند؛ ولی تمام کاربرد های ترافارد به این موارد خلاصه نمی شود در ادامه مواردی گفته می شود که از کاربرد های چاپ ترافارد است.

چاپ تقویم دیواری:

تقویم های دیواری از جمله تقویم هایی است که بیشتر در محیط های کاری به چشم می خورد برای چاپ تقویم دیواری از روش چاپ ترافارد استفاده می شود.

چاپ تقویم رومیزی:

تقویم رومیزی که یکی دیگر از انواع تقویم ها می باشد را می توان از جمله تقویم های محبوب دانست. این نوع تقویم ها نی با چاپ ترافارد تهیه می شوند. در چاپ تقویم رومیزی نیز می شود به واسطه چاپ ترافارد طرح دلخواه‌ خود را ایجاد کرد.

چاپ تراکت:

یکی از روش های تبلیغات پخش کردن تراکت است، لازم به ذکر است که برای چاپ تراکت از چاپ ترافارد استفاده می شود.

چاپ سربرگ:

چاپ سربرگ هم به واسطه چاپ ترافارد انجام می شود در این روش می توانید سربرگ را با تیتراژ دلخواه خود تهیه کنید.

چاپ کارت ویزیت:

کارت های ویزیت از جمله کارت های پر طرفدار و محبوب است که افراد برای رونق و تبلیغات کسب و کار های خود به سراغ آن می روند. در این کارت ها شماره تماس، نوع کسب و کار و مختصر توضیحی درباره کار نوشته شده است. می توان یکی از کاربرد های چاپ استنسیل را در چاپ کارت ویزیت دانست.

قیمت چاپ ترافارد

قیمت چاپ ترافارد بر اساس نوع چاپ متفاوت است. قیمت چاپ ترافارد می تواند بر اساس مواد اولیه به کار برده شده، طرح دلخواه، نوع محصولی که قرار است چاپ روی آن انجام شود، ابعاد و اندازه چاپ و… متفاوت باشد.

لازم  است بدانید  که تولید کننده بر اساس کارکرد و زمانی که برای تولید چاپ ترافارد صرف می کند قیمتی متفاوت را برای محصول در نظر می‌ گیرد. شما عزیزانی که به دنبال دانستن قیمت این نوع چاپ هستید می توانید از طریق مرکز پاپ چاپ به صورت آنلاین و رایگان استعلام قیمت بگیرید.

تهیه و سفارش چاپ ترافارد

اگر بخواهید برای چاپ کارت ویزیت، چاپ تراکت، چاپ سربرگ و… از چاپ ترافارد استفاده کنید، می توانید از طریق مراکزی که در این زمینه به صورت تخصصی فعالیت می ‌کنند استفاده کنید.

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

چاپ سیلک چیست؟

چاپ سیلک از روش‌های قدیمی چاپ بر روی سطوح مختلف است اما…

چاپ پلکسی چیست؟

چاپ پلکسی به هر نوع تولید اقلام تبلیغاتی یا تزئینی چاپ اشاره…

دیدگاهتان را بنویسید