کارت ویزیت الکترونیکی چیست؟

کارت ویزیت الکترونیکی

بدون شک، پیشرفت در تکنولوژی می تواند خیلی سریع اتفاق بیفتد. تا همین 10 سال پیش، برای تبلیغات و معرفی یک مغازه و کسب و کار، راهی جز تبلیغات کاغذی نبود. تبلیغاتی مانند چاپ سربرگ و چاپ سررسید و چاپ تراکت، از معمول ترین شیوه های بودند که همیشه مورد استفاده قرار می گرفتند. انصافا در آن زمان، این روش ها بهترین روش تبلیغات در ایران به شمار می رفتند. اما با پیشرفت تکنولوژی و شکل گیری دنیای مجازی و تلفن های همراه هوشمند، نحوه ی تبلیغات هم تغییر کرد. کم کم کارت ویزیت های الکترونیکی جای کارت های ویزیت معمولی و کاغذی را گرفتند.

کارت ویزیت الکترونیکی

اینکه می گوییم جای کارت های کاغذی توسط کارت ویزیت الکترونیکی گرفته شد، به معنای حذف کامل کاغذها و تراکت ها نیست. هنوز هم هستند عده ای که به چاپ این ملزومات تبلیغاتی و اقلام معرفی مشاغل، مشغول هستند و عده ی زیادی هم مشتری آن می باشند. اما باید بپذیریم که قدرت تبلیغات از کاغذها گرفته شده و به فضای اینترنت و گوشی های تلفن همراه کشانده شده است.

کارت های ویزیت الکترونیکی همان کارت های کاغذی و تراکت های تبلیغاتی هستند با این تفاوت که اصلا وجود فیزیکی ندارند. این کارت ها از طریق فعال سازی یک کد USSD یا پیامک و به طور کاملا شخصی سازی ، ایجاد می شوند. کدهای USSD که اصولا با “ستاره/عدد/ستاره و مربع آغاز می شوند، از روی گوشی تلفن همراه شماره گیره شده و تمامی اطلاعات کسب و کار به صنمایش در می آید.

کارت های ویزیت معمولی، محدودیت هایی در نوشتن جملات تبلیغاتی دارند. نهایتا یک تلفن و یک آدرس پیج و آدرس دفتر و مغازه را می توان در آن ذکر کرد. اما کارت ویزیت الکترونیکی، چنین محدودیتی ندارد.

کارت ویزیت الکترونیکی دو نوع می باشد که هر دو می توانند مانند یک بانک اطلاعاتی و بانک ذخیره سازی تلفن، مورد استفاده قرار بگیرند. کارت ویزیت الکترونیک پیامکی و کارت ویزیت الکترونیکی USSD، از معروف ترین انواع کارت ویزیت های دیجیتال هستند. وقتی شخصی کد USSD شما را شماره گیری می کند، پیامکی برای او ارسال می شود که حاوی تمام اطلاعات کسب و کار شماست. این اطلاعات توسط خود شما در پنل کاربری تان درج می شود.

با فرستاده شدن پیامک شما روی گوشی مشتری، همزمان در پنل کاربری شما، شماره ی این افراد ذخیره می شود. بعد از مدتی،پنل شما پر از شماره تلفن افرادی است که کارت ویزیت شما را دیده اند. ( بانک اطلاعاتی )

فقط یک تفاوت اساسی بین مشتریان کارت ویزیت الکترونیکی شما با مشتریان معمولی که از روش های دیگر با کسب و کارتان آشنا شده اند، وجود دارد. این تفاوت مهم، در وفادار بودن و دنبال کننده بودن است.

افرادی که کارت ویزیت کاغذی و تراکت شما را دیده اند، در نهایت بعد از چند روز آن را دور می اندازند و دیگر شما را به یاد نمی آورند. حتی تلفن شما را هم گم می کنند. اما مشتریانی که با کارت ویزیت الکترونیکی شما را دنبال می کنند، مشتریانی هستند که واقعا کسب و کار شما برایشان مهم است و اطلاعات شما را نگهداری می کنند. اگر هم چنین نباشد، باز هم برد با شماست. زیرا شما تلفن آن ها را دارید و می توانید برایشان پیامک تبلیغاتی فرستاده و یا در شبکه های اجتماعی، ان ها را دنبال کنید.

کدام کارت ویزیت الکترونیکی بهتر است؟

کارت ویزیت های الکترونیکی برای اولین بار در کشورهای غربی و آمریکا پدید آمدند. با ظهور اینترنت و گوشی های هوشمند، روز به روز بر تعداد اپراتورها و شرکت های ارائه کننده خدمات در این زمینه، افزوده شد.

در حال حاضر در ایران چند شرکت در این زمینه فعال هستند که شاید یکی دو تای آن ها از بقیه، بهتر و بیشتر عمل کرده اند. در واقع نمی توان گفت که صرفا فلان کارت ویزیت الکترونیکی خوب و فلان کارت، بد است.

کارت ویزیت های الکترونیکی خیلی خوب، کارتهایی هستند که همیشه پشتیبانی خوبی در برقراری ارتباط و ارسال پیامک داشته باشند. به علاوه اینکه این کارت های ویزیت باید همیشه پا به پای پیشرفت تکنولوژی جلو بروند.

کارت ویزیت الکترونیکی، هر چقدر هم که خوب باشد، اما به ندرت می تواند جای سربرگ های اداری و ست اداری را بگیرد. چاپ سربرگ و چاپ ست اداری، باید در کنار کارت ویزیت الکترونیکی باشند. هیچ گاه نمی توان دفتر مدیریت یک شرکت مهم را بدون ست اداری و سربرگ گذاشت. حتی شرکت هایی که خدمات کارت ویزیت الکترونیک ارائه می کنند نیز در دفاتر خود، کاتالوگ، سربرگ و ست های اداری زیبایی دارند.

قیمت کارت ویزیت الکترونیکی چقدر است؟

قیمت کارت ویزیت الکترونیکی از آن مسائلی است که اگر در مورد این کارت ها گفته نشود، بی انصافی است. این کارت ها با قیمت بسیار باور نکردنی به استفاده کنندگان ارائه می شود. هزینه ای که بابت خرید کارت ویزیت الکترونیک پرداخت می شود، فقط برای یک بار است.

تصور کنید می خواهید 1000 عدد کارت ویزیت کاغذی و 1000 عدد تراکت چاپ کنید. باید برای هر کدام هزینه ای جداگانه پرداخت کنید. در خوشبینانه ترین حالت، می توانید این کارتها و تراکت را به 2000 نفر ارائه کنید. (البته تعداد زیادی از این ها زیر دست و پا لگدمال شده و بسیاری نیز به عنوان چکنویس استفاده می شود.)

اگر دفعه ی بعد تصمیم به چاپ تراکت و چاپ کارت ویزیت گرفتید، باز هم باید هزینه پرداخت کنید. شاید در طول یک سال 3 الی 4 بار این هزینه را پرداخت کنید. در صورتی که با خرید یک کارت ویزیت الکترونیک با قیمت مناسب، فقط یک بار هزینه کرده و همیشه آن را خواهید داشت.

کارت ویزیت الکترونیکی

مزایای کارت ویزیت الکترونیکی

برخی از مزایای کارت ویزیت الکترونیکی، شامل موارد زیر است:

· کارت ویزیت الکترونیک، یک بار خریده می شود و برای همیشه در دسترس خواهد بود.

· مشتریانی که با کارت ویزیت الکترونیک کسب و کاری را دنبال می کنند، اغلب مشتریان وفادار هستند و یا به جمع این مشتریان می پیوندند.

· کارت ویزیت الکترونیک، محدودیت در نوشتن جملات تبلیغاتی و معرفی ندارد.

· کارت ویزیت الکترونیک در دراز مدت، خیلی ارزان تر از کارت ویزیت کاغذی خواهد بود.

· پیامک کارت ویزیت، می تواند حاوی لینک باشد و قابلیت کلیک کردن دارد.

· می توان متن تبلیغاتی و معرفی را بارها و بارها ادیت کرد.

· کارت ویزیت الکترونیکی یعنی احترام به محیط زیست و عدم قطع درختان برای کاغذ

· صرفه جویی در هزینه ها با کارت ویزیت الکترونیکی، امکان پذیر است.

· همیشه می توان در دسترس مشتری بود و مشتری و بانک تلفن های همراه آن ها نیز در دسترس است.

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

چاپ سیلک چیست؟

چاپ سیلک از روش‌های قدیمی چاپ بر روی سطوح مختلف است اما…

چاپ پلکسی چیست؟

چاپ پلکسی به هر نوع تولید اقلام تبلیغاتی یا تزئینی چاپ اشاره…

دیدگاهتان را بنویسید